Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Poslední Karosa B 741 v Havířově i v kraji odvezena na vrakoviště

Dne 7. 2. 2013 v dopoledních hodinách byla z garáží společnosti ČSAD Havířov a.s (člen Dopravní skupiny 3CSAD), odvezena Karosa B741, RZ: KIA 69-42, na vrakoviště poblíž Frýdku-Místku. Jednalo se o poslední provozovanou Karosu B 741 nejen u ČSAD Havířov, ale i v celém Moravskoslezském kraji, neboť jediná další společnost, která tyto autobusy vlastnila, Dopravní podnik Ostrava a.s., vyřadila svou poslední Karosu B 741.1924 již v říjnu 2012 a prodala novému majiteli v listopadu 2012. Již zmiňovaná havířovská B 741.1922 RZ: KIA 69-42 byla odstavena až počátkem listopadu roku 2012 a sešrotována bude v následujících dnech. Z garáží ČSAD Havířov a.s. bylo taženo toto vozidlo vozem Tatra 815.

KIA 69-42 - 2...
KIA 69-42 - 7...
KIA 69-42 - 7...
KIA 69-42 - 7...

 Havířovská Karosa B 741 ještě v provozu. Na dalších fotografiích je zachycena při převozu na šrotiště.

 

Číst dál: Poslední Karosa B 741 v Havířově i v kraji odvezena na vrakoviště

Libereckou tramvaj EVO2 přirovnávají lidé k sovětským tankům

Nový typ tramvaje EVO2 se ještě ani pořádně nestihl rozjezdit v plném provozu a už jsou na světě první stížnosti. Toto drážní vozidlo, o kterém jsme vás poprvé informovali v souvislosti s jeho premiérou na veletrhu Czech Raildays 2012, vadí lidem především kvůli své hlučnosti. V Liberci, pro který byl tento prototyp určen, podle tamních obyvatel při průjezdu tramvaje vše drnčí a třese se.

"Myslím, že nasazení této tramvaje je krok skoro o třicet let zpátky, kdy se nám tady vše klepalo. A když teď projede ta nová, zase drnčí okna i skleničky," vysvětlil pro server iDNES.cz Josef Kronďák, jenž bydlí na ulici 5. května, kudy tramvaje také projíždějí, už desítky let. Jeho žena se pak nebála hluk tramvaje EVO2 přirovnat dokonce k burácení sovětských tanků, které do Liberce vtrhly při invazi v roce 1968.

Pan Konďák je prozatím jediným občanem, který podal oficiální stížnost. Avšak vzhledem k dosavadnímu nezájmu liberecké radnice o tuto problematiku zvažuje pan Konďák ještě chvíli počkat a pak sepsat hromadnou petici, na které mu již přislíbili účast i další občané z okolí.

Číst dál: Libereckou tramvaj EVO2 přirovnávají lidé k sovětským tankům

Nový Irisbus Citelis 12 M ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s.

V pořadí osmý Irisbus Citelis 12 M rozšířil v minulých dnech portfolio městských autobusů ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s. Nový vůz RZ: 7T8 0534, který byl zakoupen dopravcem za podpory evropských dotací prostřednictvím Regionálního operačního programu Moravskoslezsko, vyjede v nejbližších dnech na pravidelné linky frýdeckomístecké MHD.

589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
589 - 7T8 053...
   

Nový Irisbus Citelis 12 M RZ: 7T8 0534

Číst dál: Nový Irisbus Citelis 12 M ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s.

Před 30 lety dojezdily v Praze tramvaje T1, předchůdkyně legendární T3

Před třiceti lety, tedy 25. 1. 1983, naposledy do pravidelného provozu v Praze vyjela tramvaj T1, předchůdkyně legendární T3. První tramvaj typu T1 (tehdy se označovala římským číslem T I) projela pražskými ulicemi při předváděcí jízdě 22. listopadu 1951. Jednalo se o elegantní vůz zcela nové koncepce, která vycházela z amerických vozů PCC, vybavený dvěma dvounápravovými podvozky.

Na počátku padesátých let tak byla zahájena zásadní obměna vozového parku spočívající v postupném nahrazování dosavadních dvounápravových tramvají. Proti původním předpokladům tato proměna trvala o více jak deset roků déle a skončila až v roce 1974.

Číst dál: Před 30 lety dojezdily v Praze tramvaje T1, předchůdkyně legendární T3

Novinkové okénko z Mostu

Nové Vario začalo vozit cestující

Od pondělka 21. ledna 2013 se na tramvajové lince č. 2 (Most, nádraží – Most, Interspar) objevuje nová tramvaj Vario LF+ ev. č. 314 (výrobní číslo 178). Ovšem není všechno zlato, co se třpytí. První předčasný zátah z tratě na sebe nenechal dlouho čekat. Hned první den totiž došlo k výměně vozu, poté co byla zjištěna závada na tykadélku přestavování výhybek. Odpoledne se do provozu 314 vrátila. Tento neduh však o 2 dny později vystřídala závada na brzdách, a tak bylo Vario odtaženo do vozovny. Stejně jako v pondělí však závadu stihli odstranit do odpoledne. Ve čtvrtek dopoledne se ovšem táž závada opět projevila, po zbytek dne se pak už na trati vůz neobjevil.

Ve zdejším regionálním deníku již dokonce vyšla anketa, zda se cestujícím líbí víc nová tramvaj Vario, či starší tramvaje T3.

314 - 9.1.201...
 
314 - 21.1.20...
 
314 - 21.1.20...
 
314 - 21.1.20...
 

Nové Vario LF+ ev. č. 314 již v ulicích Mostu

Číst dál: Novinkové okénko z Mostu

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: