Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Studie „E-mobilita v MHD“: 4000 stažení z portálu Proelektrotechniky.cz, aktualizace v přípravě

proelektrotechniky maleStudie „E-mobilita v MHD“, zabývající se stavem a vývojem elektrických autobusů v ČR a ve světě, kterou zpracovala v roce 2013 firma Ing. Jakub Slavík, MBA – ConsultingServices pro potřebu Sdružení dopravních podniků ČR a která je volně přístupná na našem portále www.proelektrotechniky.cz , zaznamenala začátkem ledna 2015 čtyři tisíce zájemců, kteří si ji z portálu stáhli. Dalším desítkám čtenářů– zejména představitelům ministerstev a dalších rozhodujících institucí – byla distribuována přímo nebo skrze partnerské organizace zpracovatelské organizace a našeho portálu. Zahraniční zájemci měli možnost si obsah studie přečíst díky obsáhlému článku v americkém časopise JournalofTraffic and TransportationEngineering (ke stažení zde: http://www.proelektrotechniky.cz/pdf/Study_Ebuses.pdf ) nebo z přednášky na Evropském dopravním kongresu 2013, uveřejněné na serveru www.academia.edu, kde zaznamenala čtenáře z Evropy i zámoří.

Z této bilance je zřejmé, že o problematiku elektrických autobusů je stále rostoucí zájem mezi dopravci, zadavateli veřejné dopravy, dotčenými ministerstvy, výrobci, školami a dalšími důležitými veřejnými a soukromými institucemi. Zájem je zjevný nejen v ČR, ale i v zahraničí. Jako odborní partneři Sdružení dopravních podniků ČR v rámci Pracovní komise pro elektromobilitu (http://www.proelektrotechniky.cz/elektromobilita/119.php) ji její zpracovatelé dále využívají jako názorný podklad pro podporu rozvoje elektrických autobusů v ČR a jeho spolufinancování z veřejných zdrojů.

Číst dál: Studie „E-mobilita v MHD“: 4000 stažení z portálu Proelektrotechniky.cz, aktualizace v přípravě

Městská hromadná doprava v italském Římě

Hlavní město Itálie je vybaveno všemi druhy dopravních prostředků, avšak při turistické návštěvě jich mnoho nevyužijete, protože slouží převážně obyvatelům metropole.

Pokud jde o organizaci dopravy, pak klasické úsloví zní “Všechny cesty vedou do Říma”, nicméně přesněji by mělo být ve tvaru “Všechny cesty vedou na Termini”. Toto centrální nádraží je průsečík všech dopravních prostředků ze všech směrů, přičemž jej nemůžete minout. Jde o rozsáhlé slepé vlakové kolejiště s navazujícím autobusovým nádražím, linkou tramvají, jedinou přestupní stanicí dvou linek metra, úzkokolejkou a trolejbusy. Všechno pěkně v centru města.

Provozovatelem sítě MHD je městský dopravce ATAC. V integrovaném systému METREBUS ROMA je rovněž zahrnut dopravce Trenitalia pro vlakový příměstskou dopravu a autobusový dopravce COTRAL pro obsluhu vzdálenějších oblastí.

Metro
je nejvýhodnější prostředek pro pohyb kamkoliv, neboť má dostatečnou kapacitu, jezdí často a je dobře značené. V Římě jsou dvě linky, modernější A značená oranžově a starší modrá B. Protínají se ve stanici Termini.

Číst dál: Městská hromadná doprava v italském Římě

Slavná lokomotiva Ganz Eg 6 se vrátila do Bratislavy

Osud sto let staré lokomotivy Ganz Eg 6, která jezdila na trati tzv. Vídeňské tramvaje (trať mezi Vídní a Bratislavou) ještě za císaře Františka Josefa I., měl být naplně sešrotováním, avšak naštěstí se tak nestalo.

Lokomotiva byla v roce 2011 odkoupena Klubem přátel městské hromadné a regionální dopravy, poté probíhala rekonstrukce v Topoľčanech.

Slavnostní představení zrekonstruované lokomotivy bylo 7. listopadu 2014 na nábřeží před skladem č. 7 v Bratislavě. Od 11. listopadu 2014 byla lokomotiva přesunuta do Muzea dopravy v Šantovej ulici. V muzeu je také výstava mapující stoleté výročí Vídeňské tramvaje.

VidenskaTramvaj

Číst dál: Slavná lokomotiva Ganz Eg 6 se vrátila do Bratislavy

Změny v zónovém členění v ODIS

ODISV oblasti mezi Bílovcem, Studénkou a Fryčovicemi dochází ke změně v zónovém uspořádání. Cílem změn je sjednocení tarifních zón pro cesty vlakem i autobusem. Tarifní zóna 56 (Petřvald, Trnávka, Kateřinice a Fryčovice) je zrušena a nahrazena rozšířením zóny 75 (Studénka a Albrechtičky). Obdobně je zrušena zóna 78 (Bílovec a Bílov) a nahrazena rozšířením zóny 76 (Velké Albrechtice). Třetí zrušenou zónou je zóna 77 (Obramice a Bravantice), která je také nahrazena rozšířením zón 75 a 76.

V oblasti Kaňovic, Sedlišť a Bruzovic dochází ke sloučení tarifních zón 52 a 53 do jediné zóny s číslem 53. V tarifní zóně číslo 52 jsou zařazeny nově integrované obce Pražmo, Raškovice a Vyšní Lhoty. Obce Pazderná a Lučina jsou místo zóny 54 zařazeny nově v tarifní zóně 43. Změny souvisí s integrací nových linek v této oblasti do ODIS.

Dlouhodobé časové jízdenky zakoupené před změnou zónového členění zůstavají platné po celou dobu své platnosti dle starého zónového členění.

Zdroj: www.kodis.cz

Mikulášské jízdy v Ostravě a Třinci

V pátek 5. prosince 2014 proběhla za spolupráce města Třinec a místního dopravce Arriva Morava a.s. Mikulášská jízda. Speciální linka jela na trase Třinec, aut. st., Lyžbice, Terasa Kosmos až ke kulturního domu Trisia, kde probíhal Mikulášský jarmark. Na tuto jízdu byl vypraven historický autobus Karosa ŠL 11, který byl zakoupen v nedávné době od dopravce Arriva Teplice.

8T0 6080 - 5....
8T0 6080 - 5....
8T0 6080 - 5....
8T0 6080 - 5....

Historická Karosa ŠL 11 (RZ 8T0 6080) společnosti Arriva Morava a.s. na autobusovém stanovišti v Třinci.

První jízda započala v 15:30 a dále poté 16:00, 16:30, 17:00. Naposled autobus z třineckého autobusového stanoviště vyjel v 17:30.

Číst dál: Mikulášské jízdy v Ostravě a Třinci

Jste zde: