Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Články

Dopravní podnik Ostrava poptává nové minibusy

dpoDne 18. května 2020 se ve věstníku veřejných zakázek na profilu zadavatele Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) objevila nová zakázka s názvem ,, Dodávka 2 ks nových minibusů na pohon CNG“ Předpokládaná cena zakázky je 6 400 000 Kč bez DPH.

Naposled zařadil DPO do svého vozového parku nové minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7307 - 7310, jak je z názvu patrné s pohonem na CNG a také 2 elektrominibusy Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5304 – 5305. Po zařazení nových minibusů se předpokládalo vyřazení i starších minibusů Mercedes-Benz 411 CDI NP ev. č. 7904 a Fiat MAVE CiBus 3Z ev. č. 7302, ovšem DPO si tyto vozy ponechalo nejspíš jako záložní. Zmíněné vyřazení těchto vozidel by mohlo nastat právě nyní po nákupu dvou nových minibusů. Nabídky je možné podávat do 16. června 2020.

Dopravní podnik Ostrava již vedl předběžné tržní komutace: s dodavateli:
Bus Design, Dekstra Bus, EvoBus Česká republika, Mave, KAR group, KHMC, ROŠERO-P a Zliner.

Několik základních specifik z požadavků Dopravního podniku Ostrava a.s.

  • pohon CNG
  • rozměry v rozmezích: délka 7,5 – 8,5 m, šířka 1,9 - 2,2 m a výšky maximálně 3,2 m
  • minimální rychlost vozidla 80 km/h
  • autobusy by měli být vybaveny dvěma dvoukřídlými dveřmi minimální šířky 1000 mm
  • celková kapacita vozu by měla být minimálně 22 cestujících z toho minimálně 10 míst k sezení.
  • konfigurace sedadel 2+1
  • nově DPO poptává užší minibusy, v posledních VŘ byly požadavky na šířku vozu 1,9 - 2,37 m nově je požadováno 1,9 - 2,2 m, dále je požadováno 100 % nízkopodlažností pro stojící cestující, invalidní vozík nebo kočárek.
  • mezi další požadavky patří celovozová klimatizace a dobíjecí USB přípojky a Wi-Fi.

Zrušení zakázky
Dopravce provedl tržní konzultace s výrobci, které jsme uvedli výše v článku. Do výběrového řízení se nakonec přihlásili pouze dva uchazeči, a to společnost KAR group a.s. a ROŠERO – Distribution s.r.o. Druhou zmíněnou společnost DPO z této veřejné zakázky vyloučil a celou zakázku s názvem ,,Dodávka 2 ks nových minibusů na pohon CNG“ nakonec zrušil. S největší pravděpodobností dojde v nejbližší době k vypsání nové veřejné zakázky.

Zdroj: www.vestnikverejnychzakazek.cz

Aktualizováno 16. 9. 2020 14:18

Jste zde: