Dopravní podnik hl. m. Prahy otestuje v letošním roce již třetí autobus s hybridním pohonem. Po kloubovém autobusu Volvo 7900A Hybrid je v současné době testován Solaris Urbino 12 Hybrid, který bude doplněn vozem s obchodním označením Iveco Urbanway 12 M Hybrid High Value.
Zapůjčený autobus Iveco Urbanway 12 M Hybrid, který obdržel v Praze ev. č. 4998. Vůz byl vyfotografován v garáží Hostivař.
Autobus zapůjčený na dva měsíce od společnosti Iveco Czech Republic, a. s. využívá technologie tzv. sériového hybridu, kdy je generátor poháněn vznětovým motorem, který slouží i k jeho startování. Energie vytvořená generátorem napájí elektromotor nebo je ukládáná do ultrakondenzátorů, které se dobíjí i při brždění.
Zapůjčený autobus Iveco Urbanway 12 M Hybrid, který obdržel v Praze ev. č. 4998 spolu se zapůjčeným autobusem Soalris Urbino 12 Hybrid, který v Praze obdržel ev. č. 4999. Vozy byly vyfotografovány v garáží Hostivař.
Plně nízkopodlažní autobus je 12 metrů dlouhý a pojme 86 cestujících. Stejně jako u Solarisu bude vypravován z garáže Hostivař a nasazován na linky číslo 133, 165, 175, 207 a 213.
Základní technické parametry autobusu:
Označení: | Iveco Urbanway Hybrid 12 m High Value |
Výrobce: | Iveco France S.A., Venissieux, Francie |
Celková délka: | 12 000 mm |
Šířka: | 2 500 mm |
Výška: | 3 291 mm |
Rozvor náprav: | 6 120 mm |
Palivo: | motorová nafta / možnost použití biopaliva HVO (hydrogenovaný rostlinný olej, biopaliva druhé generace dle EN15940) |
Vznětový motor: | Iveco Tector EURO VI s technologií HI-SCR |
Objem válců | 6 728 cm3 |
Maximální výkon | 210 kW/2500 ot./min. |
Výkon elektromotoru | 120 kW (krátkodobě až 195 kW) |
Provozní hmotnost | 12 860 Kg |
Největší povolená hmotnost | 18 745 Kg |
Celková kapacita: | celkem 86 (k sezení 30, k stání 56) |
Nejvyšší rychlost | 72 km/h |
Zdroj: Tisková zpráva DP hl. m. Prahy a.s., vlastní zdroje