Snižování emisí, hlučnosti i spotřeby motorové nafty. To je jen několik důvodů proč DPP pokračuje v testování hybridních pohonů autobusů. Po kloubovém autobusu Volvo 7900A Hybrid, který cestující mohli potkávat v první polovině letošního roku, bude po dobu dvou měsíců testován autobus Solaris Urbino 12 Hybrid.
Autobus Solaris Urbino 12 Hybrid vyfotografovaný na konečné zastávce Želivského.
Autobus polského výrobce využívá technologie sériového hybridu, kdy vznětový motor pohání generátor, který zároveň slouží k jeho startování. Elektrická energie je ukládána do kondenzátorů namísto obvyklejších baterií, které jsou dobíjeny spalovacím motorem a při brždění. Výrobce deklaruje životnost kondenzátorů a hybridního řetězce na 12 let.
Pracoviště řidiče autobusu Solaris Urbino 12 Hybrid ev. č. 4999.
Dvanáct metrů dlouhý autobus Solaris Urbino 12 Hybrid pojme 102 cestujících (24 sedících, 78 stojících) a vnějším vzhledem splňuje požadavky dopravního podniku v belgickém Bruselu, kde byl také testován. Cestující veřejnost bude moct testovaný autobus potkávat na linkách, které vypravuje garáž Hostivař a aktuální jízdní řády budou dostupné na této stránce.
Interiér autobusu Solaris Urbino 12 Hybrid ev. č. 4999.
Základní technické parametry autobusu:
Označení: | Solaris Urbino 12 Hybrid |
---|---|
Výrobce: | Solaris Bus Coach S.A., Polsko |
Celková délka: | 12 000 mm |
Šířka: | 2 550 mm |
Výška: | 3 100 mm |
Rozvor náprav: | 5 900 mm |
Vznětový motor: | Cummins ISB4.5E6C21H EURO VI |
Objem válců | 4 500 cm3 |
Maximální výkon | 151 kW/2300 ot./min. |
Výkon elektromotoru | 120 kW (krátkodobě až 170 kW) |
Provozní hmotnost | 11 665kg |
Největší povolená hmotnost: | 19 000 kg |
Celková kapacita: | celkem 102 (k sezení 24, k stání 78) |
Nejvyšší rychlost | 75 km/h |
Zdroj: Tisková zpráva Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s., vlastní zdroje