Od 23.dubna 2019 byla kvůli opravě kolejiště v okolí Lidových sadů zahájena 1.etapa tramvajové výluky. Tramvaje linek č.2 a 3 nahradí autobusy X2 a X2 v úseku Fügnerova – Lidové Sady ZOO, a to minimálně do 1.června. V tento den má totiž první etapa výluky být ukončena, zatím ale není nijak oficiálně řečeno, zda další etapy budou plynule navazovat. Původní informace hovoří o výluce (všech etap) v trvání 23. dubna 2019 až srpen 2019. Náhradní autobusy budou začínat a končit přímo na terminálu MHD Fügnerova, sdíleně s klasickými linkami MHD. Dopravní podnik zajistil infolinku, kde se cestující mohou informovat o nasazení nízkopodlažních vozidel.
Původně pražská Karosa B 941 E ev. č. 6306, nyní v majetku Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou nesoucí ev. č. 473. Vůz byl vyfotografován při odjezdu z tramvajové smyčky Lidové sady - ZOO.
Právě kvůli zmíněné výluce byl nucen Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou pořídit kapacitní autobusy z druhé ruky. Po Mercedesech ze Schwerinu tentokrát zvolil domácí půdu. A to Dopravní podnik Hlavního města Prahy, od nichž odkoupil hned 6 vozů Karosa B 941 E z roku 1999. Všechny v kombinaci motoru Renault a převodovky Voith. U DPMLJ obdržely evidenční čísla 468 až 473 s tím že u DPP nesli ev.č.6282, 6284, 6285, 6286, 6296 a 6306. Cena jednoho vozu byla 100 000 Kč bez DPH.
Původně pražská Karosa B 941 E ev. č. 6306, nyní v majetku Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou nesoucí ev. č. 473. Vůz byl vyfotografován při odjezdu z dopravního terminálu Fügnerova.
Po několika letech je tak možné v ulicích Liberce spatřit červeno-bílé autobusy. Ačkoliv podnik ve své tiskové zprávě uvedl že s vozidly počítá v horizontu několika let, provozně-technický ředitel Ludvík Lavička informoval že je zbytečné věnovat čas a finanční náklady přestříkání vozů do korporátních barev. Stejně jako nákup ze Schwerinu se i zde podle předsedy představenstva Ing.Michala Zdeňka se liberečtí těší z nákupu vozidel v dobrém technickém stavu.
Původně pražská Karosa B 941 E ev. č. 6306, nyní v majetku Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou nesoucí ev. č. 473. Vůz byl vyfotografován při pauze v tramvajové smyčce Lidové sady - ZOO.
Dosavadní kapacitní vozidla DPMLJ byla schopna pokrýt linku 12 po prodloužení intervalu kvůli úspoře personálů. Za zmínku stojí i pohled do historie, kdy byl Liberec známý právě absencí kloubových vozidel. Jediné vypravované byly 2 Karosy B 961 E z roku 2004 ev.č.320 a 321. Nyní DP disponuje hned 14 kapacitními vozy.
Původně pražská Karosa B 941 E ev. č. 6306, nyní v majetku Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou nesoucí ev. č. 473. Vůz byl vyfotografován při pauze v tramvajové smyčce Lidové sady - ZOO.
První rozšíření kapacitní flotily nastalo na přelomu roku 2013 a 2014 kdy byly pro výluku TT do Jablonce pořízeny 2 vozy B 941 a 1 vůz B 941 E z Ostravského DP. Jen poslední zmíněný ještě dnes existuje pod ev.č.319, kdy byla vykonána středová oprava v nátěru DP.Vozy B 941 se této péče nedočkali a ihned po výluce byly vyřazeny a odprodány do Jihlavy. Liberec tedy měl 3 kapacitní vozy, Karosy B 941 E ev.č.319 a B 961 E ev.č.320 a 321.
Původně ostravská Karosa B 941 E ev. č. 4287, nyní v majetku Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou. Vůz byl vyfotografován v dopravním terminálu Fügnerova..
Původně ostravská Karosa B 941 E ev. č. 4287, nyní v majetku Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou. Vůz byl vyfotografován již v novém laku v tramvajové vozovně v Liberci.
Liberecká kloubová Karosa B 961 E ev. č. 321.
Ne dlouho po zmíněné výluce TT do Jablonce, konkrétně v půlce roku 2015 byl vůz ev. č. 320 podroben střední opravě. Jediná bez SO tak zůstala 321, která se také jako jediná roku 2019 v provozuschopném stavu nedožila. Právě ke konci roku 2018, kdy byl vůz 321 odstaven, bylo pořízeno 6 kloubových Mercedesů Citaro (a 5 standartních) z Německého Schwerinu, za účelem nasazení na páteřní linku č.12, díky čemuž bylo možné prodloužit interval linky a uspořit personál. I přes tento nákup byl ale pro zmíněný cíl nedostatečný a denní vypravenost kloubových autobusů by vyžadovala 2 další vozy. Ve spojitosti s tramvajovou výlukou bylo proto pořízeno hned 6 dalších vozů s nimiž je počítáno i do budoucna, právě na pokrytí zmíněné mezery a na vytvoření zálohy.
Původně německý Mercedes-Benz Citaro 0 530 I z města Schwerin, nyní v majetku Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou nesoucí ev. č. 315. Vůz byl vyfotografován při odjezdu z tramvajové smyčky Lidové sady - ZOO.