České dráhy a.s. ve spolupráci s rakouskými spolkovými dráhami (dále jen ÖBB), předvedly ve dnech 17. a 18. dubna 2013 soupravy Siemens Viaggio Comfort, známé jako Railjet. Tyto jednotky (původně objednány ÖBB) nakoupí také České dráhy, a to v množství 7 kusů, zájem však mají o dalších 8 jednotek.
Zkušební jízda dne 21.2.2013 poblíž Lupěné
Prezentační jízdy soupravy Railjet odstartoval výjezd této jednotky v 8:28 z nádraží ve Vídni Meidlingu. Jednotka jela směrem na Břeclav, Brno (kde se setkal předseda představenstva ÖBB Christian Kern se svým českým protějškem Petrem Žaludou) a dále do Prahy hl.n. Tyto jednotky totiž od prosince 2014 spojí rakouský Graz s Vídní, Brnem a Prahou, kde nahradí moderní vozy ČD i ÖBB. Vedeny budou lokomotivami ÖBB Taurus (ozn. 1216).
Railjet
Po pražské prezentaci této jednotky veřejnosti i médiím pokračoval dále Railjet jako pravidelný vlak SC 513 (odjezd byl v 16:29) přes Pardubice, Olomouc do Ostravy (kde rovněž proběhla menší prezentace), a to místo klasické jednotky Pendolina. Souprava jela již z Prahy velmi obsazena, a to jak zástupci ČD, ÖBB a médií, tak i obyčejnými cestujícími a železničními nadšenci. Všichni si tuto soupravu hodnotili velmi pozitivně, nejvíce byla slyšet chvála na tichou a rychlou jízdu, komfort i v 2. třídě, polohovatelné sedačky, stolečky u každého místa, čisté prostředí, Wi-Fi, zásuvky u každého místa nebo vysokou kapacitu, taktéž mimořádný ohlas byl i na velmi ochotný vlakový personál.
Railjet
Následující den, ve čtvrtek 18. dubna 2013 se pak jednotka vrcela opět místo Pendolina jako vlak SC 506 do Prahy a následně zpět do Vídně.