Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Články

Dva nové autobusy Irisbus Crossway LE 12 M LINE pro ČSAD Frýdek-Místek

V pátek 5. dubna dorazily do areálu společnosti ČSAD Frýdek-Místek a.s. dva nové autobusy Irisbus Crossway LE 12 M LINE. Vozy s registračními značkami 7T8 0741 a 7T8 0742 tak rozšířily vozový park příměstských vozů o další částečně nízkopodlažní vozidla. Celkový počet low entry autobusů na příměstských linkách tak stoupne na číslo 17. Vozy jsou zakoupené za přispění dotací Evropské unie prostřednictvím Regionálního operačního programu Moravskoslezsko. Oba jsou vybaveny mechanickou výklopnou plošinou pro vozíčkáře, světelným a akustickým systémem APEX pro lepší orientaci zrakově a sluchově postižených cestujících, splňují rovněž emisní normu Euro 5, což vede ke snížení škodlivin produkovaných autobusy a přispívá ke zlepšení ovzduší v Moravskoslezském kraji. Obsaditelnost je 43 sedících a až 48 stojících cestujících.

590 - 7T8 074...
590 - 7T8 074...
590 - 7T8 074...
590 - 7T8 074...
590 - 7T8 074...
590 - 7T8 074...
591 - 7T8 074...


7T8 0742 - 6....



591 - 7T8 074...
     

Nové vozy dopravce ČSAD Frýdek-Místek Irisbus Crossway LE 12 M LINE RZ: 7T8 0741 a 7T8 0742

Irisbus Crossway LE 12 M LINE je model částečně nízkopodlažního autobusu, který v rámci koncernu Irisbus vyrábí od roku 2007 společnost Iveco Czech Republic Vysoké Mýto (dříve Karosa). První polovina vozu (po druhé dveře včetně), která je odvozena z městského autobusu Irisbus Citelis 12 M, je nízkopodlažní o výšce podlahy nad vozovkou 320 mm u prvních a 330 mm u druhých dveří, zadní část, do které vedou dva schody, je zcela shodná s klasickým vysokopodlažním Crosswayem. Výklopná plošina se nachází u druhých dveří, naproti nim je pak jedno místo vyhrazeno pro kočárek nebo invalidní vozík.

Crossway LE je vyráběn kromě dvanáctimetrové verze i ve variantě 12.8 M a od roku 2011 i 10.8 M. Další rozdělení je pak na verzi meziměstskou s označením LINE (dvoudveřový vůz) a městskou CITY (dvoudveřová nebo třídveřová varianta).

Délka 11995 mm, šířka 2550 mm, výška bez klimatizace 3125 mm, s klimatizací 3210 mm. Motor Iveco Tector o výkonu 220 kW nebo Iveco Cursor 243 kW. Emisní norma Euro 5 nebo EEV, převodovka standardně mechanická šestistupňová, na přání automatická.

Dva nové frýdeckomístecké autobusy jsou vyvedeny v korporátních barvách dopravce, tedy v kombinaci bílé a zelené. Firemním barvám odpovídá i provedení interiéru. Od stávajících frýdeckomísteckých autobusů stejného typu se odlišují v některých detailech. Např. první dveře jsou jednokřídlé oproti dvoukřídlým, jiné jsou i dveře oddělující pracoviště řidiče od prostoru pro cestující, nově jsou dvě z koncových svítilen diodové apod.

Po osazení odbavovacím zařízením vyjede jeden z vozů na turnus zahrnující především spoje do Domaslavic, kde nahradí dosavadní autobus Karosa C 954 E RZ: 3T8 4629, druhý autobus pak bude nasazen na turnus jezdící převážně spoje mezi Janovicemi, Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí. Zde vystřídá vozidlo Karosa C 954 RZ: 2T3 7224.

Aktualizováno 14. 4. 2013 22:27

Jste zde: