Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Druhá etapa rekonstrukce ostravské ulice Nádražní

31.3.2016   Rekonstrukce ul. Nádražní   II. etapa (2)
Ulice Nádražní v původním stavu před rekonstrukcí.

Dne 1. dubna 2016 začala dlouho očekávaná druhá část rekonstrukce zbývajícího úseku ulice Nádražní v centru Ostravy od již opravené zastávky Stodolní po křížení s ulicí 28. října. Omezením pro rezidenty i dojíždějícími za prací bude zjednokolejnění tramvajové trati a s tím související dopravní komplikace a také uzavření tohoto místa pro individuální dopravu až do konce celé rekonstrukce.

7852 - 9T9 03...
7853 - 9T9 03...
7855 - 9T9 05...
7863 - 9T7 49...

Fotografie č. 1: Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7852 na lince NAD projíždí ul.30. dubna.
Fotografie č. 2: Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7853 na lince NAD projíždí ul. 30. dubna.
Fotografie č. 3: Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7855  na lince NAD projíždí ul. Nádražní
Fotografie č. 4: Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7863 na lince NAD odbavuje cestující na zastávce Důl Jidřich.

Přípravné akce začaly ještě za běžného provozu, kdy byly označovány místa přípojek domovní infrastruktury, instalace zabezpečovacího zařízení trati, snesen přístřešek zastávky Elektra a spoustu drobných a nezbytných úkonů.

Definitivní start prací byl zahájen v pátek 1. dubna 2016, kdy byla vyloučena tramvajová doprava, která byla dále provozována v autobusech po již známých objízdných trasách a začal pilný víkend vládání výhybek a zkoušení zabezpečovacích zařízení, které musí podle nové legislativy nést zamykací mechanismus. Ve své podstatě je to mnohem sofistikovanější soustava než jednokolejka realizována v tomtéž místě o pár desítek metrů vedle a o pár měsíců dříve. Tato výluka byla ukončena v pondělí 4. dubna 2016 v nočních hodinách. Od úterý 5. dubna započala tedy 1. fáze rekonstrukce.

26.4.2016 - R...
26.4.2016 - R...

Přípravné práce před spuštěním jednokolejného provozu na ulici Nádražní během II. etapy rekonstrukce této ulice.

Novinkou je “oranžový” signál pro tramvaje na “semaforech”, která oznamuje tramvajím zbývající čas do návěsti stůj, která byť i po neúmyslném přejetí způsobuje alarm na trati, rozsvícení výstražných majáčků a vznik drážní události. Tímto systémem se provozovatel kolejové dopravy preventivně brání vznikům nadměrného počtu událostí.

4.4.2014 - Re...
10.8.2015 - R...
10.8.2015 - R...
10.8.2015 - R...

 

Fotografie č. 1: Zastávka Elektra před rekonstrukcí v roce 2014.
Fotografie č. 2 - 4: Ulice Nádražní před rekonstrukcí v roce 2015.

Poslední informací k organizaci dopravy je přesunutí zastávky Stodolní blíže ke křižovatce s ulicí Českobratrskou, čímž přepravce způsobuje horké chvilky cestujícím, kteří zejména v prvních dnech marně mačkali tlačítka dveří na původní zastávce. Zajímavé je poznamenat, že tato změna polohy zastávky způsobuje nebezpečné situace, když projíždějící motoristé zjistí, že se nacházejí v proudu vystupujících cestující, protože dostatečně nevěnují pozornost dopravnímu značení.

1045 - 26.4.2...
1125 - 26.4.2...
1653 - 26.4.2...
1371 - 26.4.2...

Provoz tramvají na jednokolejném úseku při II. etapě rekonstrukce ul. Nádražní.

V souvislosti s rekonstrukcí Nádražní se také objevila související studije revitalizace prostoru prodloužené ulice Bankovní zvané Piazetta. Podle našeho názoru nepřináší místu žádnou novou hodnotu, přesto je výsledný stav lepší než současný poněkud neutěšený stav.

Další klíčové momenty stavby pro vás průběžně sledujeme, komentujeme a fotografujeme, abyste byli v obraze.

26.4.2016 - R...
26.4.2016 - R...
26.4.2016 - R...
26.4.2016 - R...

Průběh rekonstrukce v měsíci dubnu 2016.

Od pondělí 25. července 2016 do soboty 27. srpna 2016 se uskutečnila tramvajová výluka ulice Nádražní, kde proběhla rekonstrukce inženýrských sítí, oprava silnice a oprava tramvajového svršku. Linky tamtudy jezdící, konkrétně č. 1, 2, 8, 9, 11 a 18 byly ukončeny na konečné zastávce Výstaviště. V úseku Karolina  - Hlavní nádraží byla zavedena náhradní autobusová doprava (NAD).

4290 - 2T7 07...
4290 - 2T7 07...

Autobus Karosa B 961 E (ev. č. 4290) na náhradní autobusové dopravě za tramvaje v první fotografii na Hlavním nádraží a na druhé fotografii na ulici K Šalomounu.

10.7.2016 - R...
10.7.2016 - R...
10.7.2016 - R...
10.7.2016 - R...

Průběh rekonstrukce v měsící červenci 2016.

Zajimavostí bylo, že v úseku Křižíkova – Hlučínská nejezdily jako obvykle tramvaje, ale byly zavedeny posilové spoje linky č. 52 v trase Křižíkova – Hlučínská. Tyto posilové spoje obsluhoval minibus.

Znovuotevření Nádražní ulice se konalo v pátek 9. prosince 2016, automobilová doprava se do rekonstruované ulice se vrátila o den později. K plnému obnovení provozu na tramvajové zastávce Elektra došlo v neděli 11. prosince 2016 se změnou jízdních řádu.

1371 - 11.12....
11.12.2016 - ...
11.12.2016 - ...
11.12.2016 - ...

Fotografie č. 1: Tramvaj Vario LFR.S (ev. č. 1371) odbavuje cestující na zastávce Elektra.
Fotografie č. 2 - 4: Nově zrekonstruovaná zastávka Elektra.

Článek a fotografie z I. etapy rekonstrukce ulice Nádražní

Fotografie z II. etapy rekonstrukce ulice Nádražní

Aktualizováno 11. 12. 2016 21:57

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: