Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Články

V Příbrami a Sedlčanech vyjelo 8 nových nízkopodlažních autobusů, jsou nejekologičtější v regionu

rop strednicechy

arriva dbcompany

Osm nových nízkopodlažních autobusů, které splňují nejpřísnější emisní limity EURO 6, vyjelo dnes do plného provozu v Příbrami. Zajistí spojení na regionálních linkách především v okolí Sedlčan, Příbrami, Březnice, Rožmitálu pod Třemšínem a Dobříše. Autobusy stály bezmála 32 milionů korun, ze 40 % je financovala Evropská unie. Nově je tak 28 % všech autobusů Arrivy na regionálních linkách Příbramska nízkopodlažních. 

Nové autobusy svezou cestující na linkách z Příbrami do Sedlčan, Březnice, Dobříše a dalších míst v regionu. Za rok najezdí každý z nich kolem 30 000 km. „Jsou to autobusy s nejekologičtějšími motory, jaké je dnes možné koupit, mají dokonce srovnatelné emise s autobusy na plyn,“ říká jednatel Arrivy Praha Petr Čihák. „Na celém Příbramsku máme 115 autobusů, 28 % z nich je už dnes uzpůsobených pro vozíčkáře a maminky s kočárky. Vozíčkářů tu jezdí sice minimum, ale maminek a kočárků vozíme hodně.“

14.4.2015 - S...
4AN 9150 - 14...
4AN 9150 - 14...
4AN 9150 - 14...

Fotografie č.1: Slavnostní předání nových vozidel na Příbramsku.
Fotografie č. 2 - 4: Nové autobusy SOR CN 10.5 na Příbramsku.

Vozový park omládl
Díky novým autobusům omládl vozový park Arrivy v Příbrami a Sedlčanech o tři roky, průměrné stáří zdejších autobusů je aktuálně jen 6,63 roku. Dva z těchto osmi autobusů budou vyjíždět každý den z garáží v Příbrami, zbylých šest ze Sedlčan. „Cestující se mohli s novými autobusy postupně setkávat už od konce března. Nasazovali jsme je do provozu průběžně, jak jsme je dostávali od výrobce. Teď je flotila kompletní a všech 8 vozů je v provozu,“ doplnil Čihák.

Autobusy jsou od českého výrobce SOR Libchavy, který vyhrál na jejich dodávku výběrové řízení. Měří 10,5 metru, mají 35 míst k sezení, dvoje dveře a spotřebu nafty kolem 21 l/100km. Stojících cestujících se do autobusu vejde 34. Další technické detaily a plánek rozmístění sedadel lze najít na stránkách výrobce.

4AN 9150 - 14...
4AN 9150 - 14...

Pracoviště řidiče a interiér jednoho z nových vozidel SOR CN 10.5.

Dotace z EU
„S pořízením autobusů nám finančně pomohla Evropská unie, která na ně poskytla dotaci 12,8 milionu korun,“ doplnil Petr Čihák s tím, že autobusy spolufinancoval Regionální operační program Střední Čechy v rámci projektu Ekologické a bezbariérové autobusy pro Středočeský kraj.

„Cílem Evropské unie je podporovat ekologickou a bezbariérovou dopravu ve všech členských státech, proto přispěla i na příbramské a sedlčanské autobusy. Splňují důležitou kombinaci moderních vozidel, která jsou ekologická a pomohou v cestování lidem se sníženou schopností orientace a pohybu. Nesmíme na ně zapomínat,“ doplnil Václav Chytil, ředitel Úřadu Regionální rady regionu soudržnosti Střední Čechy.

Zdroj:
Tisková zpráva společnost ARRIVA PRAHA s.r.o.

Aktualizováno 18. 4. 2015 8:43

Jste zde: