Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Poslední Karosa B 741 v Havířově i v kraji odvezena na vrakoviště

Dne 7. 2. 2013 v dopoledních hodinách byla z garáží společnosti ČSAD Havířov a.s (člen Dopravní skupiny 3CSAD), odvezena Karosa B741, RZ: KIA 69-42, na vrakoviště poblíž Frýdku-Místku. Jednalo se o poslední provozovanou Karosu B 741 nejen u ČSAD Havířov, ale i v celém Moravskoslezském kraji, neboť jediná další společnost, která tyto autobusy vlastnila, Dopravní podnik Ostrava a.s., vyřadila svou poslední Karosu B 741.1924 již v říjnu 2012 a prodala novému majiteli v listopadu 2012. Již zmiňovaná havířovská B 741.1922 RZ: KIA 69-42 byla odstavena až počátkem listopadu roku 2012 a sešrotována bude v následujících dnech. Z garáží ČSAD Havířov a.s. bylo taženo toto vozidlo vozem Tatra 815.

KIA 69-42 - 2...
KIA 69-42 - 7...
KIA 69-42 - 7...
KIA 69-42 - 7...

 Havířovská Karosa B 741 ještě v provozu. Na dalších fotografiích je zachycena při převozu na šrotiště.

 

Podívejme se trochu do historie tohoto typu u ČSAD Havířov. Společnost vlastnila pouze 4 vozy tohoto typu (B 741.1922 RZ: KIA 69-41, KIA 69-42, KIA 69-43 a B 741.1926 RZ: KIA 73-34). První 3 vozy byly vyrobeny v roce 1996 pod výrobními čísly 826, 827 a 825, poslední byla vyrobena také v roce 1996 pod výrobním číslem 856. Všechny 4 Karosy byly nasazovány na více vytížené spoje jednotlivých linek MHD s tím, že první (KIA 69-43), byla vyřazena a zrušena v roce 2007 s příchodem 12 - ti metrového vozu Irisbus Citelis, další (KIA 69-41) byla vyřazena a zrušena v roce 2009 po nákupu prvního 18 – ti metrového vozu Irisbus Citelis, třetí (KIA 73-34) byla vyřazena a zrušena v roce 2010 opět díky nákupu kloubového vozu Irisbus Citelis a poslední, tedy KIA 69-42, byla vyřazena v roce 2012 a zrušena (jak již bylo zmíněno) dne 7. 2. 2013 pro nadbytečnost.

U Dopravního podniku Ostravy a.s. bylo zakoupeno celkem 29 vozů Karosa B 741.1908, 2 vozy Karosa B 741.1922 a 10 vozů Karosa B 741.1924. Celkem tedy vlastnila tato společnost 41 vozů tohoto typu (ev. č. 4209 – 4249) s tím, že první byl dodán v roce 1991, poslední v roce 1996, první byla zrušena v roce 2004, poslední potom, jak již bylo zmíněno, v roce 2012.

4242 - OVC 46...
4242 - OVC 46...

 Fotografie poslední ostravské Karosy B 741, již odstavené z provozu, čekající na prodej

Již v roce 2010 byly uveřejněny zprávy, že tento vůz bude v nejbližších měsících vyřazen. Členové dnešního občanského sdružení MHD Živě neváhali, a uskutečnili dne 21. 8. 2010 rozlučkovou jízdu ještě ve společnosti vozu KIA 85-80 (B932E). Vůz však vyřazen nebyl a ještě další 2 roky jezdil pravidelně na linkách MHD Havířov až do srpna 2012, kdy vůz byl z pravidelného provozu stažen a jezdil jako záložní vozidlo. S připravovanými změnami v MHD Havířov, však poklesla i potřeba kloubových vozů a vůz byl společně s vozem KIA 78-83 (B941.1932, odstaven však již v létě 2012) počátkem listopadu 2012 odstaven.

O vůz neprojevil nikdo zájem a tak zaměstnanci společnosti ČSAD Havířov a.s. jej začali rozebírat a vůz byl potom, jak již bylo zmíněno, dne 7. 2. 2012 odtažen Tatrovkou 815 z garáží ČSAD Havířov a.s do areálu vrakoviště firmy H+P Autodemont.

Aktualizováno 8. 2. 2013 19:48

Nové fotografie

červen 2021
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt3101724 
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: