Médii proběhla v uplynulém týdnu mylná informace, že Praha možná odprodá desítky tramvají 15 T ForCity. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) o jejich prodeji v současnosti neuvažuje a ani o něm nevede žádná jednání. Tramvaje 15 T ForCity považuje DPP za vozidla plně vyhovující potřebám pražské MHD.
„Před několika týdny se nám podařilo dojednat pro DPP výrazně lepší podmínky, jako například bezúročný odklad poloviny plateb o 4 roky, klimatizaci a wifi pro cestující, lepší servisní podmínky, prodloužení záruky. Jedná se o nejmodernější nízkopodlažní tramvaje, které Praha potřebuje, aby cestujícím byl i nadále zaručen vysoký komfort přepravy. V tuto chvíli je v provozu již sto tramvají tohoto typu a DPP o jejich prodeji nyní neuvažuje,“ uvedl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
„DPP v tuto chvíli skutečně nevede žádná jednání o jakémkoliv prodeji tramvají 15 T ForCity, tuto informaci považujeme za pouhou spekulaci. Tramvaje 15T ForCity jsou zcela nízkopodlažní a vyhovují nejnovějším standardům moderní městské dopravy. Umožňují pohodlnější přepravu seniorů, rodičů s dětmi i osob se sníženou pohyblivost,“ doplnil mluvčí DPP Jiří Štábl.
Vozidla rovněž splňují nejnovější bezpečnostní standardy – aplikované nejmodernějšími prvky aktivní i pasivní ochrany cestujících včetně kamerových systémů. Plně otočné podvozky navíc umožňují tramvajím projíždět Prahou bez jakýchkoli omezení ve všech částech křivolakých tramvajových tratí v centru města.
Překvapení nad informací o možném prodeji vyjádřil i generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard: „Domnívám se, že se jedná o omyl, s DPP jednáme o spolupráci při prodeji vozů typu 14 T.“ To potvrdil i Jaroslav Ďuriš: „Zvažujeme prodej tramvají 14 T, označovaných jako Porsche. Jedná se o moderní vozy, které mohou najít výborné uplatnění v jiných městech a jejich prodejem můžeme získat výrazně víc finančních prostředků než prodejem starých vozů typu T3.
Navíc vzhledem k tomu, že nedošlo k plánovanému rozvoji tramvajových tratí v okrajových částech Prahy, čímž by vznikly nové dlouhé rychlé úseky vhodné pro tuto koncepci tramvají, je použití vozů 14 T v Praze poněkud komplikované.“
Zdroj:Tisková zpráva Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s.