Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Články

Libereckou tramvaj EVO2 přirovnávají lidé k sovětským tankům

Nový typ tramvaje EVO2 se ještě ani pořádně nestihl rozjezdit v plném provozu a už jsou na světě první stížnosti. Toto drážní vozidlo, o kterém jsme vás poprvé informovali v souvislosti s jeho premiérou na veletrhu Czech Raildays 2012, vadí lidem především kvůli své hlučnosti. V Liberci, pro který byl tento prototyp určen, podle tamních obyvatel při průjezdu tramvaje vše drnčí a třese se.

"Myslím, že nasazení této tramvaje je krok skoro o třicet let zpátky, kdy se nám tady vše klepalo. A když teď projede ta nová, zase drnčí okna i skleničky," vysvětlil pro server iDNES.cz Josef Kronďák, jenž bydlí na ulici 5. května, kudy tramvaje také projíždějí, už desítky let. Jeho žena se pak nebála hluk tramvaje EVO2 přirovnat dokonce k burácení sovětských tanků, které do Liberce vtrhly při invazi v roce 1968.

Pan Konďák je prozatím jediným občanem, který podal oficiální stížnost. Avšak vzhledem k dosavadnímu nezájmu liberecké radnice o tuto problematiku zvažuje pan Konďák ještě chvíli počkat a pak sepsat hromadnou petici, na které mu již přislíbili účast i další občané z okolí.

tram

EVO2 je nový typ šestinápravové plně nízkopodlažní tramvaje, jež je konstruována společným usilím firem Pragoimex, VKV Praha a KOS Krnov, a to speciálně na základě požadavků Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou. Jedná se o 23 metrů dlouhé vozidlo s 45+2 místy k sezení a s 92 místy k stání.

Po předváděcím ceremoniálu v červnu na ostravském veletrhu drážní techniky Czech Raildays byla první tramvaj EVO2 převezena do Liberce, kde se s ní mohli lidé poprvé svézt při předváděcím provozu dne 22. září v rámci dne otevřených dveří v liberecké provozovně. Do zkušebního provozu s cestujícími pak byla s evidenčním číslem 84 zařazena o tři dny později.

Na závěr dodejme, že dopravní podnik vyšla první jednotka na 38 milionů Kč bez DPH a kontrakt čítá celkem 8 kusů těchto tramvají, avšak výroba zbylých sedmi vozů ale byla odložena, neboť byla zastavena příprava nové tratě do Rochlice, pro které měly být tramvaje EVO2 určeny

 Zdroje: iDNES.cz, liberec.cz, seznam-autobusu.cz

Aktualizováno 3. 2. 2013 22:15

Jste zde: