Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Den s ČSAD autobusy Plzeň ve Vejprnicích

V sobotu 12.4.2014 proběhl v západočeské obci Vejprnice den s ČSAD autobusy Plzeň, kde bylo možné setkat se s zástupci firmy, prohlédnout si několik historických vozidel, které má tento dopravce ve vlastnictví. Byl k vidění i cyklobus obsluhující linky na nedalekou Šumavu a do Českého lesa. U zmíněného cyklobusu byl také stánek s reklamními materiály, upomínkovými předměty ČSAD a zajímavou soutěží o roční předplatné pro linky provozované tímto dopravcem. 

2P6 6510 - 12...
 

Cyklobus Karosa LC 956 E

Z historických vozidel byl k vidění například autobus Škoda 706 RTO - KAR, který ČSAD provozuje již od roku 2004. Od samotného počátku má hlavní využití na akci Historickým autobusem po památkách Plzeňska pořádané ve spolupráci s Národním památkovým ústavem v Plzni. Jde o nedělní výlety pro celou rodinu po hradech a zámcích v okolí Plzně za výhodné ceny, kdy v jízdence je zahrnuto i vstupné do historických objektů. Od roku 2007 se na této akci střídá s dalším historickým autobusem Karosa ŠL 11 – Turist, který se předvedl na této akci také. Společně s vozem Škoda 706 RTO - KAR se návštěvníkům předvedl i autobusový přívěs Karosa D4.  K vidění byl také historický nákladní automobil Škoda 706 R.

PS 82-73 - 12...
PS 82-73 - 12...
10V 0730 - 12...
305 - 10V 062...
305 - 10V 062...
RO 38-03 - 12...
RO 38-03 - 12...
 

Fotografie 1. a 2. - Škoda 706 RTO - KAR
Fotografie 3. - Autobusový přívěs Karosa D4

Fotografie 4. a 5. - Nákladní automobil Škoda 706 R
Fotografie 6. a 7. - Karosa ŠL 11 - Turist

Největší zajímavostí ovšem byl bývalý přenosový vůz Karosa A 30 PRA Československého Rozhlasu Plzeň. Přenosový vůz vyrobila v letech 1971-72 Karosa n.p. Vysoké Mýto na podvozku nákladního automobilu AVIA A-30-N. Na výrobu těchto podvozků byla zakoupena v roce 1968 licence u francouzské firmy Saviem, pro plánovanou výrobu nové řady miniautobusů. Ty se však kromě stavby prototypů sériové výroby nedočkaly.

10V 0140 - 12...
10V 0140 - 12...
10V 0140 - 12...
 

Unikátní přenosový vůz Karosa A 30 PRA

Pro rozhlasovou práci byl "přenosák" na svou dobu velmi dobře vybaven. Přímý přenos zvuku byl prováděn přes mixážní a vysílací aparaturu vyrobenou v závodě Tesla Elektroakustika Bratislava, jeho záznam zajišťovaly dva švýcarské magnetofony Studer B62. Vůz byl také vybaven monitorem Standart řetězce průmyslové televize, která se využívala pro zlepšení orientace mistra zvuku, sedícího za pultem.

10V 0140 - 12...
10V 0140 - 12...

Interiér a pracoviště řidiče přenosového vozu Karosa A 30 PRA

Zdroj: ČSAD autobusy Plzeň a.s., vlastní zdroje

Aktualizováno 15. 4. 2014 20:09

Jste zde: