Plzeňská Škodovka ve spoluprácí s polskou firmou Solaris Bus & Coach S.A., která dodala karoserii Solaris Urbino III. generace, vyrobila 12 metrový elektrobus Škoda Perun. Tento elektrobus s RZ: 6P0 2180 se v Brně prezentoval od 18. do 21. března na brněnském výstavišti, kde zajišťoval v 15 minutovém taktu vnitřní dopravu na veletrhu Ampér 2014.
Elektrobus Škoda Perun
Od 22. března po dobu dvou týdnů si jej na testování zapůjčil Dopravní podnik města Brna a.s.. Ten jej bude testovat na místních linkách MHD. Po zkušebním provozu v Brně by měl zamířit podle informací do Pardubic k místnímu dopravci Dopravní podnik města Pardubic a.s. Postupně by tento elektrobus od plzeňské Škodovky měl zavítat do většiny velkých měst v rámci testů u tuzemských dopravců. Nějaký čas pobude elektrobus také u našich severních sousedů v Polsku.
Interiér elektrobusu Škoda Perun
Další fotografie elektrobusu Škoda Perun
Baterie jsou uloženy za kabinou řidiče a v zadní části vozidla. Na jedno nabití by měl elektrobus ujet cca 120 - 150 km.
Krátké shrnutí:
● Městský nízkopodlažní bateriový autobus
● Moderní IGBT technologie
● Nulové emise
● Komfortní diagnostický systém
● Modulární systém baterií
● Různé způsoby dobíjení vozu
● Řešení na míru zákazníka
● Rekuperace brzdné síly
● Ekologické vozidlo
● Nízké provozní náklady
Elektrovýzbroj:
Trakční motor:
● Výrobce: Škoda Electric
● Typ: asynchronní
● Nominální výkon: 160 kW
● Nominální napětí: 3 x 420 V
Trakční baterie:
● Typ: Li-Pol / Li-ion
● Bezúdržbová
● Jmenovité napětí: 600 V / 650 V
● Celková energie: 222 kWh / 78 KWh
Dobíjení (DC):
● Dobíjení ze zásuvky (Combo standard): 0,5 C (200 A) / 1,6 C
● Rychlodobíjení: 1 C (370 A) / 6 C
● Automatická obsluha dobíjení
Zdroj: Škoda Eletric a.s.