Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Obnova vozového parku ostravských tramvají v roce 2013

V druhé polovině roku 2013 začala další etapa modernizace vozového parku tramvají v Ostravě. Jedná se o 4 ks tramvají Vario LFR.S (ev. č. 1358 – 1361) a 2 ks vozidel Vario LF2R.S (1402 – 1403). Vozidla vycházejí z koncepce Vario LF, která jsou v DPO a.s. provozována od roku 2004 a pro svůj tvar získala přezdívku ,,wana“. Svým ojedinělým designem, dobře řešenou nízkopodlažní částí a vysokou spolehlivostí se řadí mezi nejmodernější v České republice.

1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1360 - 18.12....
1359 - 29.12....
1359 - 29.12....

Foto č. 1. - Vario LFR.S (ev. č. 1358),
Foto č. 2. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail elektronické kurzovky,
Foto č. 3. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail nové sedadla od firmy MSV Interiér,
Foto č. 4. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail bočního oboustranného panelu,
Foto č. 5. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), pracoviště řidiče,
Foto č. 6. - Vario LFR.S (ev. č. 1360), zachycené při zkušební jízdě, omluvte prosím sníženou kvalitu fotografie.
Foto č. 7. - Vario LFR.S (ev. č. 1359),
Foto č. 8. - Vario LFR.S (ev. č. 1359), interiér.

Hlavním rozdílem mezi stávajícími vozy Vario LFR.E a novými Vario LFR.S je trakční výzbroj. U stávajících vozů je trakční výzbroj dodávaná firmou CEGELEC a.s., kdežto u nových vozů je dodavatelem trakční výzbroje firma ŠKODA ELECTRIC a.s. Tranzistorová výzbroj je řešena jako redundantní po podvozcích. Každý podvozek pohánějí dva asynchronní trakční motory napájené z jedné střešní jednotky. V případě poruchy lze jednu střešní jednotku odpojit a pokračovat v tzv. nouzové jízdě na jeden podvozek. Společný pro obě jednotky je sběrač, bleskopojistka a odpojovač trolej-zem. Trakční kontejner je určen pro jízdu a elektrodynamické brzdění asynchronních motorů jednoho podvozku. Technologické řešení tramvaje zaručuje cestujícím vysoký jízdní komfort, na druhé straně přináší výrazné energetické úspory. Interiér je vybaven nerezovými madly, je použit nový typ sedadel od firmy MSV Interiér, bezbariérový vstup je řešen ručně ovládanou nájezdovou rampou se snímačem polohy vysunutí s blokováním jízdy. První dveře jsou v horní polovině vyhřívané a usnadní řidiči výhled v nepříznivých povětrnostních podmínkách. Větrání interiéru je zajištěno posuvnými okny u všech bočních oken, na kterých nejsou umístěny informační panely. Pro pohodlnější přístup při nutnosti odbrzdit podvozek slouží boční plenty, které se vysouvají souběžně s karosérií. Mezi další novinky patří elektronická ,,kurzovka“ umístěná v kabině řidiče, která usnadní lepší identifikaci vozidla.

Orientační ,,BUSE panely“ jsou v interiéru dvouřádkové a boční informační panel je oboustranný s informací o zastávce. Vozidlo je vybaveno systémem počítaní cestujících. Záznam dat je zapisován v souladu s jízdním řádem uloženým v palubním počítači, a to na základě posunu zastávek. Přenos uložených dat bude prováděn bezdrátovým systémem datové komunikace ve vozovnách. Vozidlo je připraveno pro nový informační systém.

V průběhu roku 2014 se dočkáme dalších modernizovaných vozů v počtu 12 ks Vario LFR.S.

Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Aktualizováno 29. 12. 2013 21:53

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: