Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Program Švýcarsko – české spolupráce zahájen

  1. swiss cntrb 2010Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě

             a) Rekonstrukce tramvajové zastávky                      Krajský úřad
                 Rekonstrukce tramvajové zastávky                        Křižíkova
                 Rekonstrukce tramvajové zastávky Prostorná

             b) Propojení ulic Plzeňská - Pavlovova

        2.   Výstavba nové trolejbusové trati na Hranečník

Dopravní podnik Ostrava se stal úspěšným žadatelem o dotaci z Programu Švýcarsko – české spolupráce pro projekt „Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě“. 27. srpna 2013 dopoledne byla poklepáním na pamětní desku slavnostně zahájena realizační fáze tohoto projektu, který v Ostravě přináší rekonstrukce dvou tramvajových zastávek a výstavbu kolejového propojení ulic Pavlovova a Plzeňská. Slavnostního aktu se zúčastnili také hosté z Velvyslanectví Švýcarské konfederace, Ministerstva financí ČR, Ministerstva životního prostředí ČR, Magistrátu města Ostravy a Moravskoslezského kraje.

V rámci projektu budou zrekonstruovány tramvajové zastávky „Křižíkova“ a „Krajský úřad“, které budou mít nově parametry zajišťující nejen vyšší bezpečnost pro cestující, ale také vyšší komfort – to vše v souladu se zásadami bezbariérovosti a přístupnosti. Nové kolejové propojení ulic Plzeňské a Pavlovovy umožní provoz tramvajové linky spojující velká sídliště na jihu města. Celkové náklady projektu ,,Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě“ činí více než 80 milionů Kč, přičemž dotace z Programu Švýcarsko – české spolupráce budou tvořit 85 % nákladů. Zbytek nákladů bude hrazen z rozpočtu Statutárního města Ostravy.

911 - 3.10.20...
1212 - 3.10.2...
 

Provoz na tramvajové zastávce Krajský úřad během rekonstrukce

Na tramvajové zastávce Krajský úrad probíhala rekonstrukce od 3. října 2013. Během prací na nových směrnicím vyhovujících nástupištích byla využívána původní mobilní nástupiště posunutá směrem k zastávce Dům energetiky. Mobilní zastávky zde byly kdysi instalovány z důvodu, aby mohly být odstraněny během prvomájových průvodů. Rekonstrukce skočila 28.11., osobní doprava se na ulici vrátila o 2 dny později. Celková suma za rekonstrukci se vyšplhala přes 21 milionů korun bez DPH.

811 - 30.11.2...
1254 - 30.11....
1102 - 30.11....

Nově zrekonstruovaná zastávka Krajský úřad

Fotografie z rekonstrukce tramvajové zastávky Krajský úřad

1043 - 27.10....
1328 - 27.10....
1514 - 27.10....

Provoz na tramvajové zastávce Křižíkova během rekonstrukce

Rekonstrukce tramvajové zastávky Křižíkova započala 30. září letošního roku. V důsledku rekonstrukce došlo k dočasnému přesunutí zastávky, a to blíže k zastávce Muglinovská. Autobusové linky č. 33, 34, 49, 52, 66 a 67 byly ukončeny na zastávce Sad B. Němcové, na ulici Sokolská třída, odkud dále pokračovaly na provizorní obratiště v areálu vozovny trolejbusů. Zde se také nacházela nástupní zastávka Vozovna trolejbusů. Zrekonstruovaná zastávka Křižíkova byla otevřena pro tramvajovou dopravu dne 6. prosince a od 15. prosince zde budou zastavovat také linky autobusové dopravy.

Rekonstrukce ...
1347 - 6.12.2...
1504 - 8.12.2...
Rekonstrukce ...

Nově zrekonstruovaná zastávka Křižíkova

Fotografie z rekonstrukce tramvajové zastávky Křižíkova

Slavnostní předání zrekonstruovaných zastávek Krajský úřad a Křižíkova

Dne 9. ledna 2014, v 11:30 hodin dopoledne byly slavnostně předány do užívání první dvě stavby projektu, a to za přítomnosti hostů Velvyslanectví Švýcarské konfederace, v čele s velvyslancem Markusem-Alexandrem Antoniettim, a zástupci Ministerstva financí ČR, Ministerstva životního prostředí ČR, Regionální rady regionu soudržnosti Moravskoslezko, Magistrátu města Ostravy, Moravskoslezského kraje a vedení Dopravního podniku Ostrava a.s.

V rámci projektu „Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě“ byla zrekonstruována nástupiště tramvajových zastávek „Křižíkova“ a „Krajský úřad“, která mají nově parametry zajišťující nejen vyšší bezpečnost pro cestující, ale také vyšší komfort – to vše v souladu se zásadami bezbariérovosti a přístupnosti. „Jsme rádi, že můžeme našim cestujícím nabídnout další dvě zastávky s pohodlnými širokými a bezbariérovými nástupišti, osazené zábradlím a přístřeškem, které mohou zpříjemnit cestování Ostravou“, sdělil k tématu Roman Kadlučka, ředitel Dopravního podniku Ostrava. Kromě rekonstrukce zastávek bude dále v rámci projektu vybudováno kolejové propojení ulic Plzeňské a Pavlovovy, které umožní provoz tramvajové linky spojující sídliště na jihu města. Celkové plánované náklady projektu „Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě“ činí více než 80 milionů Kč, přičemž dotace z Programu Švýcarsko – české spolupráce tvoří 85 % nákladů, zbytek nákladů je hrazen z rozpočtu Statutárního města Ostravy. „Důsledným uplatňováním veřejných soutěží na dodavatele těchto staveb se podařilo plánované náklady snížit o cca 20 mil. korun. Takto uspořené finanční prostředky budou po dohodě se švýcarskou stranou užity opět na zkvalitňování dopravní infrastruktury“, dodal předseda Dozorčí rady Dopravního podniku Ostrava a ostravský zastupitel Aleš Boháč. Původní souhrn aktivit mohl být proto rozšířen o rekonstrukci nástupišť tramvajové zastávky Prostorná v Ostravě–Mariánských Horách a dále o vybudování 25 přístřešků pro cestující na tramvajových zastávkách v síti MHD Ostrava. Aktualizovaný souhrn staveb v rámci projektu tak zahrnuje vybudování nebo zrekonstruování celkem osmi tramvajových nástupišť, 720 metrů tramvajových tratí a 25 přístřešků pro cestující na zastávkách MHD.

Propojení ulic Plzeňská a Pavlovova

Již v první polovině letošního roku byly zahájeny stavební práce na ulici Plzeňské, v lokalitě tramvajové zastávky Most Mládeže. Tyto stavební práce se dopravy výrazně dotkly v měsíci srpnu, kdy do tramvajové tratě na ulici Plzeňské byly vloženy kolejové spojky, které provoz v místě uvedené zastávky dočasně zjednokolejnily. Tento postup byl vyvolán potřebou hloubení nového podchodu pod ulicí Plzeňskou , který je součástí dopravní stavby, jejímž investorem je Statutární město Ostrava, nazvané „Propojení ulic Plzeňská – Pavlovova“. Součástí této stavby je, mimo stavby uvedeného podchodu, také silniční jednosměrné napojení ulice Pavlovovy na ulici Plzeňskou, stavba tramvajových nástupišť Kpt. Vajdy a rekonstrukce tramvajových nástupišť Most Mládeže. Nově budovaný podchod umožní nejen bezpečné překonání frekventované ulice Plzeňské chodcům, včetně jejich přístupu na zastávku Most Mládeže, ale také cyklistům, pro které je zde v rámci navazující stavby budována nová cyklostezka. Přestože se již od počátku tato svatba potýká s technickými i procesními obtížemi a práce neprobíhají dle původně nastavených harmonogramů, věříme, že se práce dokončí dle projektu.

Důvodem je zejména bezprostředně navazující stavba „Kolejové propojení ulic Plzeňská – Pavlovova“, jejímž stavebníkem je Dopravní podnik Ostrava a kterou v měsíci záři již zahájil, jako součást staveb tramvajové infrastruktury v rámci Švýcarsko – české spolupráce. Přestože obě uvedené stavby mohou být budovány téměř nezávisle, je nutná jistá míra koordinace, kterou se snad podaří udržet.

946 - 21.8.20...
1350 - 21.8.2...

Provoz na provizorní jednokolejné trati poblíž zastávky Most Mládeže

Kolejové prop...
Kolejové prop...
Kolejové prop...
Kolejové prop...

Aktuální stavební práce v měsíci dubnu 2014

Kolejové prop...
Kolejové prop...
Kolejové prop...
Kolejové prop...

Aktuální stavební práce v měsíci květnu 2014

Kolejové prop...
Kolejové prop...
Kolejové prop...
Kolejové prop...

aktuální stavební práce v měsíci červnu 2014

USNESENÍ z 87. schůze Rady městského obvodu Ostrava - Jih,  která se konala 14.11.2013 v 10:00

Alternativy možného řešení autobusové linky 41 souvislosti realizací kolejového propojení ulic Plzeňské a Pavlovovy

Rada městského obvodu projednala

1) variantu ukončení linky 41 na zastávce Klášterského
2) náhradu spojů linky 41 v úseku Hotelový dům Hlubina - Hrabová Tesco 
souhlasí
1) s prověřením proveditelnosti navrhovaného dopravního řešení smyčky Klášterského, tzn. se zadáním
zpracování úvodní studie
2) s nahrazením zrušených spojů linky 41 v úseku Hotelový dům Hlubina - Hrabová Tesco prodloužením
spojů linky 48, které v současné době končí na zastávce Poliklinika
pověřuje
Ing.Radima Dostála, vedoucího odboru dopravy a komunálních služeb:
1) zadáním vypracování dokumentace k prověření proveditelnosti navrhovaného dopravního řešení smyčky
Klášterského
2) postoupením požadavku na náhradu zrušených spojů linky 41 v úseku Hotelový dům Hlubina - Hrabová
Tesco prodloužením spojů linky 48, které končí v současné době na zastávce Poliklinika, Koordinátorovi
ODIS s.r.o.

S výstavbou kolejového propojení ulic Plzeňské a Pavlovovy souvisí také změna trasy linky č.41 (Odkaz na článek Úprava autobusové konečné Klášterského v Ostravě - Výškovicích)

Fotografie z kolejového propojení ulic Plzeňská - Pavlovova

Výstavba nové trolejbusové trati na Hranečník

V roce 2014 - 2015 proběhne realizace vybudování nové trolejbusové trati v délce cca 2,6 km od mostu Miloše Sýkory (křižovatka ulic 28. října – Bohumínská) po ul. Těšínské do prostoru u ul. Počáteční, ve kterém je připravováno vybudování přestupního terminálu Hranečník.

Začátkem května 2014 se u vstupu do autobusovych garáží Hranečník objevilo povolení ke stavbě nové trolejbusove trati na Hranečník. Informační cedule o stavbě se objevily i na zastávkách v úseku Slezská Ostrava radnice - Hranečnik. Stavba je dotována ze Švýcarských fondů, jak je zmíněno na již zmíněných cedulích.

2.5.2014 - Vý...
2.5.2014 - Vý...
2.5.2014 - Vý...
24.5.2014 - V...

Informace o průběhu výstavby nové trolejbusové trati na Hranečník.

Dne 22. září 2015 v dopoledních hodinách proběhla první zkušební jízda na nově vybudované trolejbusové trati v úseku Most M. Sýkory – Hranečník. Na této trati se nachází celkem pět nzastávek, které budou nově obsluhovány trolejbusy - jedná se o zastávky Slezská Ostrava radnice, Slezská Ostrava kostel, Ústřední hřbitov, Zvěřinská (pouze ve směru do centra města) a konečnou zastávku Hranečník. Na tuto zkušební jízdu byl vypraven kloubový trolejbus Solaris Trollino 18 AC ev. č. 3801.

4.10.2014 - P...
18.12.2014 - ...
22.8.2015 - P...
10.9.2015 - k...

Několik fotografií z výstavby nové trolejbusové trati na Hranečník.

3801 - 22.9.2...
3801 - 22.9.2...
3801 - 22.9.2...
3801 - 22.9.2...
3801 - 22.9.2...
     

Dne 22. září 2015 proběhla první zkušební jízda trolejbusem Solaris Trollino 18 AC ev. č. 3801 na nově vybudované trati na Hranečník.

Fotografie z výstavby nové trolejbusové trati na Hranečník a výstavba terminálu Hranečník

Záměry projektů byly schváleny v měsíci květnu 2011. Dne 30. 9. 2011 byly předloženy Konečné návrhy projektů k závěrečnému schválení švýcarské straně (SECO – státní kancelář pro hospodářské záležitosti), které proběhlo v dubnu 2012.

Celkové rozpočtované náklady za oba projekty (Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě a výstavba nové trolejbusové trati na Hranečník) činí v aktuální výši 198 mil Kč, z toho způsobilé výdaje 151 mil Kč. 

Dotace bude poskytnuta ve výši 85 % způsobilých výdajů.

Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s., vlastní zdroje, usnesení z 87. schůze Rady městského obvodu Ostrava - Jih

Aktualizováno 23. 9. 2015 21:27

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: