Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil zkušební provoz největšího trolejbusu v ČR s cestujícími

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) a Škoda Electric ze skupiny Škoda Group dne 21. prosince 2023 zahájili zkušební provoz největšího trolejbusu v ČR Škoda – Solaris 24m (též uváděn jako Škoda 38 Tr) s cestujícími. Jedná se o další fázi homologace tohoto vozidla pro provoz v ČR, v rámci které musí najezdit 15 tisíc kilometrů s cestujícími. Velkokapacitní tříčlánkový bateriový trolejbus Škoda – Solaris 24m jezdí jako vložený spoj na lince č. 58 v úseku Palmovka – Trutnovská.

2023 21 12 15 49 20 800 800 2 nz9 4261
Trolejbus Škoda 38 Tr v Praze. Foto: DPP. 

 

DPP  tříčlánkový trolejbus nasazuje na linku č. 58 denně od ranního výjezdu do skončení denního provozu s cílem najezdit maximální počet kilometrů požadovaných v rámci procesu homologace vozidla. V průměru se jedná o cca 340 kilometrů denně. Pokud by nájezd povinných kilometrů byl pouze na jediném vozidle, trvala by tato fáze minimálně 45 dnů. Proto v průběhu ledna DPP nasadí do zkušebního provozu s cestujícími na lince 58 i druhý trolejbus Škoda 38 Tr, přičemž nájezdy obou vozidel se budou sčítat.

2023 21 12 15 49 20 800 800 2 nz9 4270
Trolejbus Škoda 38 Tr v Praze. Foto: DPP. 

První fázi zkušebního provozu trolejbusu bez cestujících DPP a Škoda Electric zahájili 30. listopadu 2023. Během ní vozidlo bez zátěže i se zátěží najezdilo na trolejbusové trati v úseku Palmovka – Trutnovská 5950 povinných kilometrů. „Tříčlánkový trolejbus budeme nasazovat na linku 58 jako vložené pořadí 11, a to i během vánočních svátků. Vzhledem k tomu, že se jedná o zkušební jízdy, nejsou to garantovaná pořadí. V případě závady na vozidle nebudeme místo něj vypravovat náhradní spoj v podobě naftového kloubového autobusu,“ vysvětluje Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP a dodává: „V rámci této fáze homologace budeme jezdit na lince 58 jen v úseku Palmovka – Trutnovská, tj. po kruhový objezd u obchodního centra Globus v Čakovicích, protože v navazujícím úseku do centra Čakovic dochází ve špičkách k dopravních zácpám a naší společnou prioritou i s výrobcem je najezdit povinné kilometry co nejdříve.“

2023 21 12 15 49 20 800 800 2 nz9 4298
Trolejbus Škoda 38 Tr v Praze. Foto: DPP. 

Velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy budou jezdit na trolejbusové lince 59 z Nádraží Veleslavín na Letiště Praha. Nahradí kloubové naftové autobusy na lince č. 119, která se změní na trolejbusovou číslo 59. DPP v současnosti finišuje se stavbou infrastruktury na trolejbusové trati na Letiště Václava Havla Praha, její dokončení předpokládá v průběhu února 2024. Převzetí všech 20 trolejbusů od výrobce DPP očekává postupně do konce února 2024. Zprovoznění trolejbusové trati Nádraží Veleslavín – Letiště Praha a zahájení pravidelného provozu největších trolejbusů v ČR na ní DPP předpokládá v první polovině března 2024. Díky tomu se zvýší přepravní kapacita v srovnání se stávajícím stavem zhruba o třetinu a provoz linky bude nově plně bezemisní.

2023 21 12 15 49 20 800 800 2 nz9 4331
Trolejbus Škoda 38 Tr v Praze. Foto: DPP. 

2023 21 12 15 49 21 800 800 2 nz9 4391
Trolejbus Škoda 38 Tr v Praze. Foto: DPP. 

21.11.2023   Škoda Solaris 24 m (3)
21.11.2023   Škoda Solaris 24 m (1) 21.11.2023   Škoda Solaris 24 m (2)

Trolejbus Škoda 38 Tr pro Prahu na veletrhu Czechbus 2023.

Zdroj: Tisková zpráva Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s. 

Aktualizováno 1. 1. 2024 19:11

Dopravní podnik hlavního města Prahy a.s.

Nové fotografie

červen 2024
Po 3101724
Út 4111825
St 5121926
Čt 6132027
 7142128
So18152229
Ne29162330
Jste zde: