Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava zrušil výběrové řízení na nové velkokapacitní tramvaje

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zveřejnil novou veřejnou zakázku s názvem „Dodávka a servis až 25 ks velkokapacitních tramvají“ celková hodnota této zakázky, kterou stanovil DPO činí maximálně 2,25 mld. Kč bez DPH. Potencionální uchazeči tuto částku nesmí překročit.Dopravce se tímto zaváže odebrat 16 tramvají na zbylých 9 bude opce. Uchazeči o tuto zakázku musí podat své nabídky nejpozději do 17. dubna 2023 do 10:00 hod.

Nové tramvaje by měli nahradit v provozu vozy typu KT8D5.RN1. DPOv edl tržní konzultace (o tržních konzultacích jsme Vás již informovali v samostatném článku) s výrobci: Alstom, Cegelec, Modertrans Poznaň, Pesa Bydgoszcz, Pragoime, Škoda Transportation a Stadler.

2013 03 04@1514@@ul. Vítkovická
Nové tramvaje by měli nahradit 16 tramvají typu KT8D5.RN1. Na fotografii vidíte jednu z nich ev. č. 1513.

Z názvu veřejné zakázky je také patrné, že DPO poptává servis tramvají . DPO v zadávací dokumentaci poptává těžkou údržbu – tím dopravce myslí provedení dvou středních prohlídek. První po ujetí 200-220 tis. Km, druhá po ujetí 400-440 tis. km. Dále dopravce požaduje jednu velkou prohlídku po ujetí 600 až 660 tis. km.


Technická specifikace

  • má se jednat o jednosměrné vozy.
  • délka maximálně 32,4 m, šířka 2,45 -2,6 m.
  • maximální obsaditelnost 240 cestujících, sedadel by mělo být minimálně 30% z nabízené obsaditelnosti vozidla.
  • vozy by měli být vybaveny minimálně pěti dveřmi.
  • nově tramvaje budou vybaveny plastovými sedadly (doposud byly do vozidel DPO instalovány sedadla dřevěné).
  • tramvaje budou také vybaveny automatickou výsuvnou plošinou.
  • požadavek na rychlost tramvaje je minimálně 80 km/h.
  • tramvaje budou vybaveny antikolizním systémem.

Tramvaje mají mít podle zadávací dokumentace plně otočné podvozky – DPO by nejraději preferoval vozy vybavené nápravami, Ovšem DPO také umožňuje podle zadávací dokumentace řešení s volně otočnými koly či mechanickou vazbou nahrazující nápravy.


Kritéria hodnocení nabídek

  1. Nabídková cena -  30%
  2. Náklady na údržbu - 40%
  3. Vybrané technické podmínky - 30%

Technická kritéria při hodnocení

  • kapacita vozidla při 5 os./m2 – 25 %
  • nápravové zatížení – 25 %
  • vzdálenost hrany protilehlých sedáků (volný prostor mezi protilehlými sedadly) – 5 %
  • průměr nových kol – 5 %
  • počet dveří s šířkou minimálně 1 300 mm – 5 %: Šířka uličky – 5 %
  • použití el-hydraulické vs el-mechanické zajišťovací brzdy – 5 %
  • použití nápravy nebo volně otočných kol – 5 %
  • využití adhezní hmotnosti – 5 %
  • trakční motory – 10 %
  • výška schodů k podestě – sedadlům – 5 %

Dodávka tramvají
DPO by měl 16 tramvají obdržet nejpozději do 32 měsíců ode dne účinnosti smlouvy. Pokud dopravce využije opci na dalších 9 tramvají, tak tramvaje by měli poté být dodány nejpozději 24 měsíců od data objednávky vozů.


Výběrové řízení na dodávku nových velkokapacitních tramvají bylo zrušeno.

Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Aktualizováno 6. 2. 2024 18:35

Nové fotografie

únor 2024
Po 5121926
Út 6132027
St 7142128
Čt18152229
291623 
So3101724 
Ne4111825 
Jste zde: