Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Články

Dopravní podnik Ostrava obdrží nové dvoučlánkové trolejbusy Škoda

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jne DPO) v pátek 3. února 2023 ve věstníku veřejních zakázek zveřejnil zakázku s názvem ,,Dodávka až 6 kusů dvoučlánkových trolejbusů". Dopravce všechny poptávané trolejbusy nemusí odebrat. DPO počítá, že vozy budou spolufinancovány z fondů evropské unie. Předběžná hodnota této veřejné zakázky je 90 000 000 milionů Kč bez DPH.

Škoda 27 Tr pro Ostravu. Foto: Škoda

Poslední dodávka nových dvpoučlánkových trolejbusů proběhla před 7 lety. Tehdy byly dodány trolejbusy typu Škoda 27 Tr. Ve vozovém parku má DPO nyní v provozním stavu 11 trolejbusů Škoda 27 Tr, jeden vůz SOR CITY TNB 18 a čtyři patnáctimetrové trolejbusy Solaris Trollino 15 AC a jeden kloubový trolejbus Solaris Trollino 18 AC

DPO vedl předběžné tržní konzultace s výrobci: Ganz - Škoda Electric, Iveco Czech Republic, Škoda Electric, SOR Libchavy spol. s r.o. a Tram for Envi. Na tyto tržní konzultace podle uvedení DPO odpověděli pouze 3 výrobci.

2018 04 06@3812@@Michálkovice
Poslední dodané kloubové trolejbusy v roce 2018 byly vozy Škoda 27 Tr, Jeden z nich vidíte na fotografii vůz ev. č. 3812.


Kritéria hodnocení nabídek:
1. Nabídková cena – 85 %
2. Vybrané technické parametry – 10 %
4. Výhodnost servisních podmínek – 5 %


Technické podmínky:

  • Trolejbusy by měli být délky 17,5 – 18,8 m, široké maximálně 2,55 m.
  • obsaditelnost by měla být 120 cestujících z toho minimálně 36 míst k sezení.
  • Trolejbus by měl být vybaven 4 páry dveří - šířka dveří 1200 mm. Jedno křídlo předních dveří bude sloužit pro řidiče druhé pro cestující. Přední dveře mohou být vyhotoveny v užším provedení minimálně 650 mm - v tomto případě musí být provedeny tak, aby cestujícím bylo znemožněno použití těchto dveří při jejich použití řidičem.
  • maimální rychlost bude 65 km/h.
  • nově budou použity USB konektory v provedení USB-C.
  • trolejbusy budou vybaveny automatickým počítáním cestujících.

Dodávka vozidel
Dodávka vozidel by měla být rozdělena: dodávka dvou vozů nejpozději do 17 měsíců od počátku účinnosti smlouvy, dalsí dodávka dvou vozů by měla být taktéž od počátku účinnosti smlouvy do 18 měsíců a poslední dodávka by měla na maimálně dva vozy nejpozději do 17 měsíců od doručení písemné objednávky.

S dodávkou nových kloubových trolejbusů by měli být vyřazeny nejstarší velkokapacitní vozidla a to: Solaris Trollino 15 AC ev. č. 3601 - 3604, Solaris Trollino 18 AC ev. č. 3801 a jediný zástupce kloubových trolejbusů ve vozovém parku DPO SOR CITY TNB 18

3601 - 20.3.2...
 
3602 - 17.6.2...
3603 - 21.3.2...
3604 - 6.5.20...
9998 - 25.8.2...
3801 - 1.2.20...
   

Fotografie č. 1: Trolejbus Solaris Trollino 15 AC ev. č. 3601.
Fotografie č. 2: Trolejbus Solaris Trollino 15 AC ev. č. 3602.
Fotografie č. 3: Trolejbus Solaris Trollino 15 AC ev. č. 3603.
Fotografie č. 4: Trolejbus Solaris Trollino 15 AC ev. č. 3604.
Fotografie č. 5: Trolejbus SOR CITY TNB 18 ev. č. 3951 (v době testování nesl ev. č. 9998).
Fotografie č. 6: Trolejbus Solaris Trollino 18 AC ev. č. 3801.


Výherce výběrového řízení
Výherce výběrového řízení na dodávku nových dvoučlánkových trolejbusů se stala společnost Škoda Group, která se do výběrového řízení přihlásila jako jediná. Výherce zveřejnil dne 19. července 2023 Dopravní podnik Ostrava a.s. ve svétiskové zprávě. DPO tedy od zmíněné společnosti obdrží 4 trolejbusy Škoda 27 Tr a na další dva vozy může využít opci. Předpokládaná hodnota této zakázky byla 90 milonu Kč, ovšem vysoutěžená cena vzrostla na 97,954 milionu Kč bez DPH.

Zdroj: www.vestnikverejnychzakazek.cz

Aktualizováno 28. 7. 2023 13:59

Jste zde: