Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Články

Rekonstrukce historických autobusů v Dopravním podniku Ostrava

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) eviduje ve svém depozitáři několik zajímavých exemplářů historických autobusů, které dokumentují přepravu cestujících ve 20. a na počátku 21. století. Tyto vozy se DPO snaží udržet v pravidelném provozu a čas od času musí projít pravidelnou údržbou nebo rozsáhlejší opravou.

Minulý rok došlo na opravu autobusu Solaris Urbino 15 ev. č. 7601, kde došlo k opravě rámu podlahy s výměnou podlahové překližky a podlahové krytiny, přečalounění sedadel a oprava laku. Další vůz který se dočkal minulý rok opravy byl autobus Karosa ŠM 11 ev. č.5842 na kterém došlo ke generální opravě motoru a převodovky.

Letošní rok je ve znamení generální opravy autobusu Karosa B 731 ev. č. 6160. Oprava probíhá v garážích Hranečník a dotkne se karoserie, ale také motoru. Autobus bude dokončen v roce 2023 a k jeho představení dojde na Dni ostravských dopraváků, který se koná v měsíci záři.

2022 07 20@6160@OVB 23 92@Garáže Hranečník (1)

 
6160 - OVB 23...
6160 - OVB 23...
 
6160 - OVB 23...
 
6160 - OVB 23...
 
 
6160 - OVB 23...
 
6160 - OVB 23...
6160 - OVB 23...
6160 - OVB 23...

Průběh rekonstrukce autobusu Karosa B 731 ev. č. 6160.

Škoda 706 RO
Největší oprava je v letošním roce na historickém autobuse Škoda 706 RO na který se podařilo získat městské dotace, na který se podařila vysoutěžit generální oprava.
Krátce o voze:
Vůz je ve sbírce historických vozidel DPO od roku 2010. Vůz byl několikrát přestavován. Poslední přestavba proběhla na přelomu 50. a 60. let minulého století. Oprava tohoto vozu probíhá u pana Jaroslava Kříže v Telnici u Brn, který se stal vítězem veřejné zakázky. předpokládané ukončení rekonstrukce je naplánováno na rok 2024. Cena za rekonstrukci, kterou DPO zaplatí je 5 milionu Kč bez DPH a celou sumu pokryje dotace statutárního města Ostravy.

Autobus Škoda 706 RO byl vyroben v roce 1956 a byl v nálezovém stavu. Podoba výrobní verze autobusu, městská exportní, dvoudvéřové provedení. Vstupní dveře dvoukřídlé s elektropneumatickým ovládáním z místa řidiče, sedadla jsou příčná, polstrovaná, převážně v uspořádání 2+2. U zadních dveří je pevné stanoviště průvodčího. Počet míst k sezení 28, k stání 39, sedadlo pro průvodčího. Lakování horní části karoserie: slonová kost, dolní části červená, disky kol čedičová šedá. Karoserie na nízkorámovém podvozku vypruženém půleliptickými pružnicemi. Motor je šestiválcový, stojatý, vodou chlazený diesel. Převodovka pětistupňová, mechanická. Pneumatiky s dělenými disky Trilex. Maximální rychlost 68 km/h.

ts rto 01

ts rto 02

 

ts rto 03

ts rto 04

ts rto 05

ts rto 06
Autobus Škoda 706 RO.

Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s., vlastní zdroje.

Aktualizováno 23. 11. 2022 20:03

Jste zde: