Olomouc stále nemá novou vozovnu tramvají, stávající vozovna v centru města na ul. Koželužské nedostačuje již kapacitně proto město s dopravním podnikem rozhodli o dalším provizoriu – stavbě odstavné plochy poblíž hlavního nádraží.
Původní plán byl jen vytvořit trojici kolejí v délce 101 až 207 m, na kterých mělo najít útočiště 32 tramvají. Město Olomouc se, ale rozhodlo vytvořit větší zázemí, které bude zahrnovat také odstavnou halu.
Hala bude tedy mít tři odstavné koleje s celkovou délkou 105 m, kde bude možno odstavit celkem 18 tramvají Vario LF a EVO. Součásti stavby bude také výpravna, zázemí pro řidiče, dispečerské stanoviště a zabezpečovací zařízení. Do areálu nové odstavné plochy se bude couvat tak jak již je zvykem v současné odstavné ploše Rubik, která je součástí olomoucké vozovny. V objektu bude prováděn denní úklid vozů, servisní a kontrolní činnost. Všechny koleje budou vybaveny montážní jámou. U každé koleje budou lávky pro přístup oprav na střechu tramvaje.
Nová odstavná plocha bude napojena na stávající tramvajovou síť pomocí dvou vyhýbek vedle smyčky Fibichova.
Odhadovaná cena za výstavbu nové odstavné lochy činí 280 mil Kč, většinu z této sumy, 85 % uhradí EU. Stavba by měla být dokončena na jaře roku 2023.
Průběh stavebních prací:
![]() |
|
![]() |
![]() |
Průběh stavebních prací na konci měsíce července 2022.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Průběh stavebních prací na konci měsíce září 2022.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Průběh stavebních prací v polovině měsíce ledna 2023.
Všechny fotografie naleznete zde.