Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy získal pravomocné společné povolení na stavbu trolejbusové trati k Letišti Praha

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) získal pravomocné společné povolení stavebního záměru elektrifikace autobusové linky č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha. Na zhotovitele stavby infrastruktury nyní DPP připravuje veřejnou zakázku, kterou vyhlásí v nejbližších měsících. Odhadované stavební náklady činí přibližně 300 milionů korun. Zahájení samotné stavby DPP předpokládá na přelomu letošního a budoucího roku v závislosti na průběhu majetkoprávního zajištění. Po dokončení stavby se autobusová linka č. 119 změní na trolejbusovou linku č. 59, na kterou bude DPP nasazovat velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy.

2017 09 21@6899@4AR 7511@Nádraží Veleslavín
Autobusová linka č. 119 v podání autobusu SOR CITY NB 18 ev. č. 6899, který byl vyfotografován na konečné zastávce Nádraží Veleslavín.

Linka č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha je jedním z několika projektů elektrifikace autobusových linek v Praze. V rámci stavby infrastruktury pro tuto linku DPP postaví necelých 12 kilometrů trolejového vedení a čtyři nové měnírny: dvě kontejnerové na obou konečných zastávkách, tj. na Nádraží Veleslavín a na Letišti Praha. Další měnírna Dědina bude společná pro připravovanou novou tramvajovou trať Divoká Šárka – Dědinská a napájení trolejového vedení trolejbusové linky č. 59. Poslední nová a největší měnírna vznikne v garáži DPP Řepy. Bude sloužit nejen pro napájení 21 dobíjecích míst pro vozidla nasazovaná na linku Nádraží Veleslavín – Letiště Praha, ale do budoucna i pro další trolejbusy, které budou jezdit na autobusových linkách č. 131, 137, 176 nebo 191, jejichž elektrifikaci DPP připravuje.

Trolejové vedení bude v úseku Nádraží Veleslavín – Terminál 3, což přestavuje zhruba 50 % trasy linky č. 119. V úseku Terminál 3 – Letiště Praha budou trolejbusy jezdit na energii z trakčních akumulátorů. DPP podobně jako u elektrizace linky č. 140 využije maximum stávajících stožárů, buď trakčního vedení tramvajové tratě v úseku Nádraží Veleslavín – Divoká Šárka nebo stožárů pro veřejné osvětlení. Nevznikne tak les nových stožárů vedle těch současných. Kromě toho DPP na obou konečných, tj. na Nádraží Veleslavín a Letiště Praha, postaví nabíjecí stopy, které budou sloužit pro dobíjení trakčních baterií trolejbusů během přestávek mezi jednotlivými spoji.

2016 02 10@@MA MB 190@ul. K Letišti (1)
V roce 2016 byl testován na lince č. 119 velkokapacitní autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Vůz byl vyotografován při průjezdu ulicí K Letišti.

„Začátek letošního roku je pro nás skutečně ve znamení elektromobility a moderních technologií. Začali jsme stavět infrastrukturu pro první regulérní trolejbusovou linku v Praze z Palmovky do Miškovic. Podařilo se nám pro ni vysoutěžit i 15 kloubových bateriových trolejbusů. Po Praze začal jezdit první elektrobus a do konce února jich bude celkem 14. Nyní jsme získali společné povolení pro elektrifikaci linky č. 119 na Letiště Václava Havla a do pár týdnů budeme znát i vítěze veřejné zakázky pro nákup tříčlánkových trolejbusů na tuto linku. Dieselové autobusy brzy nahradíme bezemisními vozidly. Kromě toho máme v DPP nejmladší vozový park a na všech městských linkách nízkopodlažní autobusy,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

2017 09 21@5999@6AK 5707@Terminál 1
V roce 2017 byl testován na lince č. 119 velkokapacitní autobus Mercedes-Benz CapaCity L ev. č. 5999. Vůz byl vyotografován v zastávce Terminál 1.

„Mám radost, že se nám podařilo získat pravomocné společné povolení na výstavbu infrastruktury pro druhou regulérní trolejbusovou linku v Praze. Nyní je potřeba dokončit majetkoprávní vypořádání stavby a vyhlásit veřejnou zakázku na jejího zhotovitele. Pevně věřím, že budeme moct stavbu zahájit na konci letošního nebo zkraje příštího roku. Samotná stavba celé infrastruktury by měla trvat zhruba 10 – 12 měsíců,“ dodal Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

2016 11 23@6561@5AV 7540@Terminál 1 (2)
V roce 2016 byl testován na lince č. 119 velkokapacitní autobus Van Hool AGG300 ev. č. 6561. Vůz byl vyotografován v zastávce Terminál 1.

DPP v současnosti dokončuje veřejnou zakázku na nákup 20 velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů, které po dokončení stavby infrastruktury na lince č. 119 nahradí stávající kloubové autobusy. Letiště Praha díky tomu získá nejen kapacitnější spojení směrem do/z centra hlavního města, ale také zcela bezemisní a tichou dopravu, která přispěje ke zklidnění této části rušné Evropské ulice.

Zdroj: Tisková zpráva Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s.

Aktualizováno 13. 2. 2022 15:29

Dopravní podnik hlavního města Prahy a.s.

Nové fotografie

březen 2024
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: