Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rekonstrukci čeká v Ostravě další tramvajový úsek

dpo

Ostravský dopravní podnik (dále DPO) zveřejnil 6. dubna 2021 veřejnou zakázku s názvem „Traťový úsek Dolní Vítkovice – Kolonie Jeremenko – Zvyšování rychlosti“. Předmětem zakázky jsou stavební práce na zmíněném tramvajovém úseku, které umožní zvýšení traťové rychlosti na 80 km/h. Jedná se o pokračování projektu Zvyšování rychlosti tramvajové dopravy v DPO.

3.5.2021   Úsek mezi zastávkami Kolonie Jeremnko   Důl Jeremenko
Současný stav tramvajové trati poblíž zastávky Důl Jeremenko.

Pro výběr zhotovitele stanovil zadavatel tato kritéria:
1. Nabídková cena – 85%
2. Celková doba realizace – 5%
3: Celková doba výluky tramvajového provozu – 10%

Předpokládaná cena zakázky byla 17,1 milionů korun bez DPH. Dne 30. července 2021 byl zveřejněn vítěz této veřejné zakázky – stala se jím společnost Hroší stavby Morava a.s., která celou stavbu zhotoví za 18 490 314,63 Kč bez DPH, což je oproti odhadované ceně nárůst o více než 8 %.

3.5.2021   Poblíž zastávky Dolní Vítkovice
3.5.2021   Poblíž zastávky Český dům 3.5.2021   Úsek mezi zastávkami Kolonie Jeremnko   Důl Jeremenko (1)

Současný stav tramvajové trati v úseku Dolní Vítkovice - Kolonie Jeremenko.

Celá tramvajová trať od zastávky Dolní Vítkovice po zastávku Kolonie Jeremenko s výjimkou několika úseků bude rekonstruována na rychlost 80 km/h. Výjimky s nižší rychlostí se týkají:

  • úseku protisměrných oblouků za odbočením trati směr Mírové náměstí, kde bude zachováno omezení na 30 km/h a poté navazující rychlost 60 km/h,
  • úseku před obloukem u zastávky Český dům, kde bude omezení na 50 km/h a
  • úseku od křížení se sjezdovou rampou z ul. Rudné po zastávku Důl Jeremenko, kde bude rovněž omezení na 50 km/h.

Rekonstrukcí projde trolejové vedení, budou také vyměněny poškozené kolejnice v obloucích a otočeny kolejnice v přímých úsecích.


Tramvajová výluka
Výluka v dotčeném úseku nakonec proběhne v kratším časovém úseku, než byl předpoklad, a to od 5. do 30. října 2021, týkat se bude tramvajových linek č. 1, 6 a 10.

Linky č. 1 a 10
budou vedeny ve výlukové trase a pojedou v trase:
Dubina – Josefa Kotase – Hrabůvka, Poliklinika – Hrabůvka, kostel – Provaznická – Jubilejní kolonie – Most ČSA – SPORT ARÉNA – Ředitelství Vítkovic – Vítkovice, Mírové náměstí – Dolní Vítkovice a dále po své trase na konečnou zastávku Hlavní nádraží (linka č. 1), resp. Hranečník (linka č. 10) a Moravská Ostrava, Plynárny (zatahující spoje linky č. 10). Jízdní doba z Dubiny do centra Ostravy se tímto odklonem prodlouží o 8 minut.

Linka č. 6
nebude po dobu výluky provozována a bude nahrazena posílenými spoji tramvajové linky č. 2.

Dojde rovněž ke kapacitnímu posílení tramvajové linky č. 12 a ke změnám jízdních řádů na tramvajových linkách č. 3 a 11.

Ve vyloučeném úseku bude zavedena náhradní autobusová doprava, která bude vedena v trase ÚAN – Dolní Vítkovice – Český dům – Důl Jeremenko – Kolonie Jeremenko – Moravská – Dřevoprodej – Hrabůvka, kostel – Hrabůvka, Poliklinika. V opačném směru NAD obslouží také zastávku Don Bosco.

Hned první den výluky, tedy v úterý 5. října 2021, mnoho cestujících překvapil vozový park, který zajišťuje NAD. Kdo by na zastávce čekal na městský autobus z řad DPO, dočkal by se ho pouze na jednom kurzu. Všechny ostatní kurzy jsou zajišťovány externími autobusy a řidiči, konkrétně firmou Z-Group bus (bývalá ČSAD Vsetín). Ta na NAD nasadila například čerstvě od VYDOS BUS zakoupený Irisbus Crossway LE 12M s RZ 9B5 5087 ještě s polepy původního majitele. Na ostatních kurzech pak cestující narazí na libchavskou produkci s třemi vozy SOR CNG 12. Jednoznačným nedostatkem těchto vozů na lince NAD je chybějící linková orientace, pokud tedy nepočítáme drobným písmem vytištěný papír velikosti za čelním oknem, který je však snadno přehlédnutelný. Doufejme tedy, že v dalších dnech bude označení autobusů již přehlednější. Nasazení externích autobusů je způsobeno především dlouhodobým nedostatkem řidičů autobusů v rámci DPO, jediný kurz, který DPO zajišťuje, je navíc v režii kmenových řidičů trolejbusů.

 

Aktualizováno 6. 10. 2021 9:13

Nové fotografie

říjen 2021
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: