Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy testuje další elektrobus – EBN 8 od společnosti SOR

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uvedl v krátké době po sobě do zkušebního linkového provozu další elektrobus. Ve dnech 7. až 11. února 2014 mají cestující na lince č. 216 možnost svézt se elektrobusem EBN 8 od společnosti SOR. Hlavním dodavatelem elektrických částí těchto vozů je společnost Cegelec Praha, a.s.

8312 - 4E9 92...
8312 - 4E9 92...
8312 - 4E9 92...
8312 - 4E9 92...

Elektrobus SOR EBN 8 (RZ: 4E9 9256) v ulicích Prahy.

Praha testováním dalšího elektrobusu jasně deklaruje svůj dlouhodobý cíl, a to odlehčit městu po dopravní stránce a postupně zavádět ekologický způsob dopravy na vybraných linkách. „Závislost na ropných palivech je třeba trvale snižovat a elektřina se dá získat i z obnovitelných zdrojů. Po zkouškách celo-elektrického vozidla s průběžným dobíjením nyní rádi vyzkoušíme další odlišný typ,“ uvádí k novému testování technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy testuje další elektrobus – EBN 8 od společnosti SOR

Dopravní podnik hl. m. Prahy testuje vídeňský elektrobus Siemens/Rampini

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zařadil dne 22. ledna 2014 do zkušebního provozu vídeňský elektrobus Siemens/Rampini (ev. č. 8311). Elektrobus zde stráví celkem 5 dní, během kterých si ho mohou cestující linky 216 řádně vyzkoušet. Linka č. 216 je vedená v trase: Bořislavka – Vozovna Střešovice – Vojenská nemocnice – Poliklinika Petřiny. Nespornou výhodou jsou jeho velmi malé rozměry, nulová produkce emisí a také bezhlučnost. V loňském roce jsme se s ním mohli setkat v Brně, či Pardubicích.

8311 - F 5161...
8311 - F 5161...
8311 - F 5161...
8311 - F 5161...

Elektrobus Siemens/Rampini v ulicích Prahy

Snaha DPP zlepšit životní prostředí ve městě a snížit závislost dopravy na fosilních palivech vede k postupnému využívání elektrických vozidel i v oblastech, které bývaly obsluhovány pouze autobusy se spalovacími motory.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy testuje vídeňský elektrobus Siemens/Rampini

DPP spustí „komunikační vagon“. Bude jezdit každou sobotu na lince metra A

81-71mDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pod záštitou Magistrátu hl. m. Prahy (MHMP) spustí v sobotu 9. listopadu 2013 dlouho očekávaný „komunikační vagon“, a to na lince metra A. Ke komunikačním účelům budou určeny prostřední vagony všech vlakových souprav na této lince každou sobotu.

Myšlenka na vytvoření speciálního vagonu pro cestující, v němž by se mohli setkat ti, kteří by se rádi seznámili, vznikla v květnu letošního roku. Nyní byl představen projekt s názvem „komunikační vagon“, určený pro všechny, kdo si třeba jen chtějí zkrátit cestu konverzací či navázáním kontaktů.

Ke komunikačním účelům budou sloužit prostřední vagony souprav na lince metra A, a to každou sobotu od zahájení do ukončení provozu. Vozy nebudou nikterak označeny, ve vestibulech stanic na lince metra A bude však každou sobotu vyvěšeno upozornění na informačních tabulích.

„Komunikační vagony nebudou určeny striktně lidem majícím zájem o komunikaci, v žádném případě tedy nedojde k narušení kapacity přepravy. Jedná se prozatím pouze o pilotní projekt a budeme hodnotit jeho odezvu,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Číst dál: DPP spustí „komunikační vagon“. Bude jezdit každou sobotu na lince metra A

Před 40 lety přijely poprvé do Prahy sovětské soupravy metra Ečs

Ve středu 16. října oslaví sovětské soupravy Ečs 40 let v pražském metru. Aktivní služba souprav skončila po 24 letech v roce 1997. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si však jednu provozuschopnou soupravu se třemi vozy zanechal. Tento zrenovovaný vlak je často využíván během oslav historických výročí provozu metra a nedávno si zahrál i v historickém filmu Child 44 pod vedením Ridleyho Scotta.  

Číst dál: Před 40 lety přijely poprvé do Prahy sovětské soupravy metra Ečs

Po Trojském mostě projela poslední tramvaj – po 32 letech se tak most loučí

V pondělí 7. října byl ukončen provoz tramvají na Trojském mostě mezi Holešovicemi a Trojou, tzv. Rámusáku. Od stejného data bude pro cestující zavedena náhradní autobusová doprava X17 a dojde ke změnám tramvajových linek. Výluka potrvá přibližně do dubna 2014. Po jejím skončení začnou tramvaje jezdit po novém Trojském mostě.

Tramvajový most v Troji, Pražany přezdívaný „Rámusák“, má charakter dlouhodobého provizoria a sloužil tramvajovému provozu od počátku 80. let minulého století. Jeho historie nyní končí a zapíše se tak významně do historie pražské tramvajové dopravy.

„Tento provizorní tramvajový most sloužil dobře a dlouho – 32 let, což je jistě déle, než předpokládali projektanti, a prokázal tak kvalitu a spolehlivost vojenských mostních konstrukcí. Most bude nahrazen novým Trojským mostem s definitivní tramvajovou tratí,“ řekl pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek.

Číst dál: Po Trojském mostě projela poslední tramvaj – po 32 letech se tak most loučí