Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

„Evička“ od února poprvé v provozu s cestujícími v Praze

DPP2První jednočlánková plně nízkopodlažní tramvaj EVO 1, která byla kompletně smontována v Opravně tramvají Dopravního podniku hlavního města Prahy, se po několikaměsíčním testování vydává do ulic metropole – v rámci zkušebního provozu poprvé sveze cestující.

0033 - 8.2.20...
 
0033 - 8.2.20...
 
0033 - 8.2.20...
 
0033 - 1.2.20...
 

Zapůjčená tramvaj EVO 1 ev. č. 0033 v ulicích Prahy.

Tramvaj EVO 1, jíž se přezdívá „Evička“, je v Česku první svého typu. Délkou 15 metrů je například oproti tramvaji 15T, která je v pražských ulicích běžně k vidění, poloviční. Tramvaj si od 1. února 2016 mohou nově v rámci zkušebního provozu vyzkoušet i cestující pražské MHD. Ve všední dny je převážně nasazena do provozu na linku číslo 6, v sobotu na linku číslo 5 a v neděli na linku číslo 7. Svým netradičním bílo-žlutým nátěrem bude pro zájemce nepřehlédnutelná.

Číst dál: „Evička“ od února poprvé v provozu s cestujícími v Praze

Dopravní podnik hl. města Prahy dočasně odstavil z provozu nízkopodlažní kloubové autobusy Irisbus Citybus 18 M

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) odstavíl dočasně z provozu všechny nízkopodlažní kloubové autobusy Irisbus Citybus 18 M. Celkem 47 autobusů projde mimořádnou kontrolou v souvislosti s nedávnými požáry dvou autobusů tohoto typu. 

2015 06 06@6514@4AS 7037@Garáže Vršovice
Irisbus Citybus 18 M ev. č. 6514

Číst dál: Dopravní podnik hl. města Prahy dočasně odstavil z provozu nízkopodlažní kloubové autobusy...

Linka pražského metra B začala vozit cestující před 30 lety

DPP2Nejdelší a zároveň i nejmladší trasa pražského metra oslavila v pondělí 2. listopadu 2015 tři desetiletí provozu. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravil pro cestující u příležitosti tohoto jubilea zvláštní jízdy historickými soupravami metra. 

Žlutá linka pražského metra zahájila svůj provoz 2. listopadu 1985 ve stanici Náměstí Republiky. Ve svých počátcích mělo „béčko“ pouhých sedm stanic a měřilo 4,9 kilometru. Dnes je trasa se svými 24 stanicemi a více než 25,7 kilometry nejdelší v systému pražského metra. Z 24 stanic jich je 15 bezbariérových. Nejkratší mezistaniční úsek na trase B je mezi stanicemi Můstek a Národní třída – 500 m, nejdelší úsek je pak mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Radlická – 2140 m.

„Mám pocit, že dnes všichni považují metro v Praze za něco samozřejmého. Málokdo si uvědomuje, o jak unikátní stavbu a technologii se jedná, a kolik lidí tvrdě pracuje na tom, aby se den co den mohly rychle a ekologicky dostat z jednoho konce města na druhý statisíce cestujících. Nejde o žádnou samozřejmost, což moc dobře vědí ve městech, kde po metru roky marně touží. Alespoň při podobných výročích bychom si to měli připomenout a uvědomit,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Číst dál: Linka pražského metra B začala vozit cestující před 30 lety

Dopravní podnik hl. města Prahy nasadil do provozu elektrobus SOR

DPP2Dne 1. září 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes uvedl do provozu s cestujícími elektrobus SOR EBN 11, který je součástí dlouhodobého ověřovacího provozu tohoto druhu vozidla. Roční projekt, na kterém DPP spolupracuje se společnostmi SOR Libchavy spol. s r. o., a Cegelec, a. s., mimo testování vozidla v plnohodnotném provozu, slouží také jako zdroj dat a zkušeností pro podobné projekty v dalších evropských městech.

Nový elektrobus bude testován na různých autobusových linkách provozovaných DPP. Cílem je maximálně přiblížit provoz elektrobusu podmínkám běžným pro autobusové linky využívající vozidla s konvenčním pohonem. Cestující se s novým elektrobusem v první fázi setkají především na pravidelných autobusových linkách č. 213 a č. 188. Kapacita vozidla je plně srovnatelná se standardními autobusy na těchto linkách.

23.1.2015 - E...
23.1.2015 - E...
23.1.2015 - E...
 

Budoucí elektrobus SOR EBN 11 RZ: 5E4 8241, ev. č. 4001 zachycen ještě při výrobě v areálu výrobce SOR Libchavy spol. s r.o.

Číst dál: Dopravní podnik hl. města Prahy nasadil do provozu elektrobus SOR

Nové „Áčko“ v Praze slavnostně otevřeno

DPPDopravní podnik hlavního města Prahy v pondělí 6. dubna slavnostně otevřel nový úsek linky A mezi stanicemi Dejvická a Nemocnice Motol. Po sedmi letech se tak rozrostla síť metra o 4 nové stanice metra (konkrétně o stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol).

Stavební práce na úseku V.A začaly na počátku roku 2010, které skončily počátkem letošního roku. V posledních třech měsících pak probíhal zkušební provoz bez cestujících, během kterého se testovaly kompletní technologie stavby, a dodělávaly se poslední stavební detaily. Společně s dokončovacími pracemi také na všech linkách probíhalo vylepování nového trasování metra a kompletní obměna informačních prostředků (plánky provozu apod.)

Se zahájením provozu metra došlo i k rozsáhlým úpravám povrchové dopravy, která má souběžnou trasu s novým metrem. Většina autobusových linek, jedoucích z Dejvické po Evropské ulici, byla ukončena ve stanici Nádraží Veleslavín. První návrhy změn byly odmítnuty MČ Praha 6 a jejími občany.

Číst dál: Nové „Áčko“ v Praze slavnostně otevřeno