Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

DP hl. m. Prahy dokončil opravu historické tramvaje KT4D pro Postupim

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravil veřejnou prezentaci opravené historické tramvaje KT4D pro německou Postupim. V pražských ulicích se tramvaj bez cestujících projela ve čtvrtek 24. května odpoledne, v pátek 25. května dopoledne se na ni veřejnost mohla podívat ve smyčce Výstaviště Holešovice. Vůz KT4D modernizovala Opravna tramvají DPP. Opravna tramvají v Hostivaři funguje od roku 1968 a je jedním z nejmodernějších opravárenských zařízení ve střední Evropě, specializovaným na údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových vozidel a jejich dílů.

2018 05 24@001@@Nádraží Braník (1)
Rekonstruovaná tramvaj KT4D ev. č. 001 pro německé město Postupim vjíždí do smyčky Nádraží Braník.

Číst dál: DP hl. m. Prahy dokončil opravu historické tramvaje KT4D pro Postupim

DP hl. m. Prahy získá 300 nových moderních nízkopodlažních autobusů od společnosti SOR Libchavy

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uzavřel smlouvu na dodávku 300 autobusů se společností SOR Libchavy. DPP totiž v tendru na standardní nízkopodlažní autobusy v počtu 300 ks zákon o veřejných zakázkách neporušil. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zamítl návrh společnosti IVECO Czech Republic, která napadla zadávací podmínky, své vyloučení ze soutěže a posouzení nabídek ostatních firem.

2015 06 07@3685@2AL 2515@Praha
Ilustrační fotografie: Pražský autobus SOR CITY NB 12 ev. č. 3685.

Číst dál: DP hl. m. Prahy získá 300 nových moderních nízkopodlažních autobusů od společnosti SOR Libchavy

Dopravní podnik hl. m. Prahy dal zelenou plné elektrifikaci linky č. 140

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rozvoji ekologické elektrobusové dopravy. DPP schválil na základě vyhodnocení zkušebního provozu záměr na plnou elektrifikaci autobusové linky č. 140 na trase Palmovka – Letňany – Čakovice – Miškovice. Elektrobusy s dynamickým dobíjením by na celé lince č. 140 měly vyjet nejpozději v roce 2021.

2017 10 27@9505@@Palmovka (2)
Parciální trolejbus SOR TNB 12 ev. č. 9505 zapůjčený na testování DP hl. m. Prahy a.s.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy dal zelenou plné elektrifikaci linky č. 140

Pražané si připomněli 110 let od zahájení provozu první autobusové linky

DPP2V sobotu 10. března si Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připomněl 110. výročí od zahájení provozu první autobusové linky v Praze. Zájemci měli možnost svézt se od 10 do 16 hodin v hodinových intervalech autobusem Ikarus E91 na dobové trase Malostranské náměstí – Hradčany – Pohořelec – Chotkovy sady – Malostranské náměstí a přiblížit si tak prožitek z jízdy, který se 7. března v roce 1908 naskytl jejich předchůdcům. K dispozici byla pro zájemce i pamětní jízdenka a brožura.

2018 03 10@2005@6A8 0796@Pražský hrad (1)
Setkání autobusů na Pražském hradě. Vlevo historický autobus Jelcz MEX 272 ev. č. 4881 a vpravo minibus Ikaris E91 ev. č. 2005.

Číst dál: Pražané si připomněli 110 let od zahájení provozu první autobusové linky

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil zkušební provoz elektrobusu s dynamickým dobíjením

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v neděli 15. října 2017 zahájíl zkušební provoz elektrobusu s dynamickým nabíjením SOR TNB12, a to po vyhotovení téměř kilometr dlouhého trolejového vedení v Prosecké ulici. Testování dynamicky nabíjeného vozidla probíhá mezi Palmovkou a Letňany. Současně druhé nově dodané vozidlo SOR NS12 zahájilo další etapu provozních zkoušek staticky nabíjených elektrobusů, a to na linkách č. 109 a 239. Zároveň si DPP připomene 45. výročí od ukončení provozu trolejbusů v Praze, jejichž provoz skončil k 16. říjnu 1972. Na místě tak byl k vidění i historický trolejbus Tatra T400/III ev. č. 431.

2017 10 15@9505@@ul. Prosecká
Zapůjčený trolejbus SOR TNB 12 ev. č. 9505 na ulici Prosecké.

DPP v rámci zkušebního provozu testuje elektrobusy již od roku 2010. Posledním otestovaným vozem se stal elektrobus SOR EBN 11, jenž najezdil v pravidelném provozu za dva roky přes 140 tisíc kilometrů, což z něj dělá jeden z nejúspěšnějších elektrobusových projektů i v rámci evropského měřítka. Testování provozu elektrobusů s dynamickým dobíjením však je pro DPP novinkou. Vozidlo pro dynamické nabíjení bude konstrukčně vycházet z principů parciálního (bateriového) trolejbusu, který je již standardně provozován v různých evropských, ale i v některých českých městech.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil zkušební provoz elektrobusu s dynamickým dobíjením