Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Pražané si připomněli 110 let od zahájení provozu první autobusové linky

DPP2V sobotu 10. března si Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připomněl 110. výročí od zahájení provozu první autobusové linky v Praze. Zájemci měli možnost svézt se od 10 do 16 hodin v hodinových intervalech autobusem Ikarus E91 na dobové trase Malostranské náměstí – Hradčany – Pohořelec – Chotkovy sady – Malostranské náměstí a přiblížit si tak prožitek z jízdy, který se 7. března v roce 1908 naskytl jejich předchůdcům. K dispozici byla pro zájemce i pamětní jízdenka a brožura.

2018 03 10@2005@6A8 0796@Pražský hrad (1)
Setkání autobusů na Pražském hradě. Vlevo historický autobus Jelcz MEX 272 ev. č. 4881 a vpravo minibus Ikaris E91 ev. č. 2005.

Číst dál: Pražané si připomněli 110 let od zahájení provozu první autobusové linky

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil zkušební provoz elektrobusu s dynamickým dobíjením

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v neděli 15. října 2017 zahájíl zkušební provoz elektrobusu s dynamickým nabíjením SOR TNB12, a to po vyhotovení téměř kilometr dlouhého trolejového vedení v Prosecké ulici. Testování dynamicky nabíjeného vozidla probíhá mezi Palmovkou a Letňany. Současně druhé nově dodané vozidlo SOR NS12 zahájilo další etapu provozních zkoušek staticky nabíjených elektrobusů, a to na linkách č. 109 a 239. Zároveň si DPP připomene 45. výročí od ukončení provozu trolejbusů v Praze, jejichž provoz skončil k 16. říjnu 1972. Na místě tak byl k vidění i historický trolejbus Tatra T400/III ev. č. 431.

2017 10 15@9505@@ul. Prosecká
Zapůjčený trolejbus SOR TNB 12 ev. č. 9505 na ulici Prosecké.

DPP v rámci zkušebního provozu testuje elektrobusy již od roku 2010. Posledním otestovaným vozem se stal elektrobus SOR EBN 11, jenž najezdil v pravidelném provozu za dva roky přes 140 tisíc kilometrů, což z něj dělá jeden z nejúspěšnějších elektrobusových projektů i v rámci evropského měřítka. Testování provozu elektrobusů s dynamickým dobíjením však je pro DPP novinkou. Vozidlo pro dynamické nabíjení bude konstrukčně vycházet z principů parciálního (bateriového) trolejbusu, který je již standardně provozován v různých evropských, ale i v některých českých městech.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil zkušební provoz elektrobusu s dynamickým dobíjením

Dopravní podnik hl. m . Prahy modernizuje vozový park. Nakoupí 200 nových autobusů české výroby

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) podepsal smlouvy s vítězem výběrových řízení na nové autobusy, a to se společností SOR Libchavy spol s r.o. Do pěti let by tak měl od českého dodavatele obdržet 150 nízkopodlažních kloubových autobusů a 50 standardních (částečně nízkopodlažních) autobusů. 

2015 06 06@6904@4AR 8026@Garáže Vršovice
Ilustrační fotografie: Autobusy typu SOR CITY NB 18 pražští cestující již moc dobře znají.

Termín dodávky a počty těchto vysoutěžených autobusů budou přesně stanoveny až po jednání s dodavatelem. Dodávky a počty autobusů v dalších letech budou záležet na aktuální potřebě a finančních prostředcích s tím, že smlouvy jsou uzavřeny na pětileté období.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m . Prahy modernizuje vozový park. Nakoupí 200 nových autobusů české výroby

Elektrobusy budou jezdit z Palmovky do Letňan. Mezi Libní a Prosekem se pro ně staví trolejové vedení

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) zahájil na konci měsíce srpna 2017 výstavbu trolejového vedení v Prosecké ulici. Po dokončení bude dráha sloužit pro testování elektrobusů s dynamickým dobíjením. Je to další etapa na cestě k ekologičtější MHD v hlavním městě.

8.10.2017   ul. Prosecká (3)
Výstavba trolejového vedení v Prosecké ulici v Praze. (8.10.2017)

Číst dál: Elektrobusy budou jezdit z Palmovky do Letňan. Mezi Libní a Prosekem se pro ně staví trolejové...

Mercedes-Benz CapaCity L opět v Praze

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude testovat další velkokapacitní autobus, a to po dobu zhruba čtyř měsíců na trase linky č. 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla. Do provozu bude zařazen na přelomu srpna a září. Bude se jednat o prezentační a zkušební provoz, který souvisí s dlouhodobým cílem posílit kapacitu přepravy cestujících na pražské letiště.

FOTO
Mercedes-Benz CapaCity L opět v Praze, Foto: DPP

Autobus Mercedes-Benz CapaCity L v pětidvéřovém provedení umožňuje urychlení pohybu cestujících na mimořádně vytížených trasách. Tento velkokapacitní autobus měří téměř 21 metrů, čímž překonává českými předpisy danou maximální délku 18,75 metrů. Prezentační režim provozu na určené trase linky č. 119 je umožněn díky dočasně udělené výjimce.

Číst dál: Mercedes-Benz CapaCity L opět v Praze