Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí historicky první elektrobusy standardní délky, pro Prahu je vyrobí Škoda Electric

DPP2Praha, 1. února 2021 – Vítězem veřejné zakázky na nákup 14 nových elektrobusů standardní délky 12 metrů, kterou Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal v loňském roce, se stala společnost Škoda Electric. První elektrobus Škoda E’City by v rámci této zakázky měl do Prahy dorazit na sklonku letošního prosince, zbylých 13 pak na začátku příštího roku. DPP je plánuje nasazovat především na linky č. 154 a 213. Celková hodnota zakázky včetně možných opcí, např. na nákup nových akumulátorů, je 207 milionů Kč.

Dodávka 14 vozidel Škoda E’City pro DPP a pražskou MHD má minimálně dvě prvenství: budou to historicky první elektrobusy standardní, dvanáctimetrové délky, které DPP nakupuje do své flotily. Současně to je první dodávka elektrobusů, kterou Škoda Electric realizuje na platformě autobusů Temsa.

Skoda Ecity
ElektrobusŠkoda E’City, foto: Škoda Electric.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí historicky první elektrobusy standardní délky, pro Prahu je...

Dnes se loučí s karosami další DP, od zítra v Praze vyjedou pouze nízkopodlažní autobusy

DPP2Pátek 4. prosince 2020 se do kroniky pražské hromadné dopravy zapíše významnou událostí. Do pravidelného provozu tento den Dopravní podnik hl. města Prahy (dále jen DPP) naposledy nasadil vysokopodlažní autobusy. Tak jako na jiných místech v republice se těmito posledními vozidly staly karosy z produkce vysokomýtského závodu, konkrétně v pražském případě se jednalo o krátké vozy Karosa B 951 E s automatickou převodovkou.

Karosa Praha (1)
Autobusy Karosa B 951 E v garážích DPP.

Číst dál: Dnes se loučí s karosami další DP, od zítra v Praze vyjedou pouze nízkopodlažní autobusy

Dopravní podnik hl. m. Prahy obdržel první nové autobusy Solaris Urbino 10.5

DPP2V úterý 10. listopadu 2020 dorazilo do vršovických garáží Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s. (dále jen DPP) prvních pět nových autobusů Solaris Urbino 10.5 z výběrového řízení Minibus+. V druhém výběrovém řízení kategorie Minibus by měli být dodány autobusy SOR BN 9.5.

Autobusy byly vyrobeny v bolechowském závodě polské společnosti Solaris Bus & Coach sp. z o.o., která je členem španělské společnosti CAF group.

Celkově má do Prahy do konce roku dorazit ještě dalších patnáct vozů.

2020 11 10@@@Garáže Vršovice
Nový autobus Solaris Urbino 10.5 pro DP hl. m. Prahy a.s.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy obdržel první nové autobusy Solaris Urbino 10.5

Dopravní podnik hl. m . Prahy se v sobotu 29. srpna rozloučil s autobusy Irisbus CityBus, pražské MHD sloužily bezmála 25 let

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) se v sobotu 29. srpna 2020 rozloučil s běžným provozem autobusů Irisbus Citybus 12 M a 18 M v pražské MHD. Čtyři vozy standardní 12 M verze DPP nasadil naposledy do běžného provozu na linku č. 149 a jeden kloubový vůz 18 M na linku č. 180. Tři zástupce ikonických autobusů sloužících pražské MHD téměř čtvrtstoletí si mohli fanoušci prohlédnout v sobotu odpoledne v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice, a také si užít rozlučkovou jízdu s nimi po speciální trase. Všechny provozuschopné CityBusy DPP byly pospolu naposledy k vidění jako fotopříležitost na obratišti autobusů Stadion Strahov v sobotu 29. srpna v 17:30. Do budoucna DPP počítá s nasazováním jednoho vozu Irisbus Citybus 12 M ev. č. 3468 na připravovanou autobusovou retrolinku.

2020 08 29@3408@3A1 7443@Stadion Strahov
Irisbus Citybus 12 M ev. č. 3408 vyfotografovaný na strahovském stadioně.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m . Prahy se v sobotu 29. srpna rozloučil s autobusy Irisbus CityBus, pražské...

První trolejbus v majetku DPP po 60 letech bude uveden do provozu, o sobotách bude jezdit na lince 58 mezi Palmovkou a Letňany

DPP2První vlastní trolejbus Dopravního podniku hl. m. Prahy (dále jen DPP) po 60 letech, vůz Škoda 24 Tr Irisbus evidenčního čísla 9508, bude od soboty 15. srpna 2020 poprvé nasazen do provozu pražské MHD na lince č. 58 mezi Palmovkou a Letňany. Vůz je přelakován do tradičních pražských barev, tj. opatřen červenobílým nátěrem. Vozidlo bude DPP sloužit primárně ke školení řidičů a technického personálu, a dále k pokračování různých testů na drážní infrastruktuře, jejichž výsledky slouží k přípravě plánované elektrifikace vybraných autobusových linek. Každou sobotu odpoledne jej DPP bude také nasazovat v pravidelných hodinových intervalech na linku č. 58.

24 Tr (1)
Pražský trolejbus Škoda 24 Tr Irisbus ev. č. 9508. Foto: DPP

Trolejbus Škoda 24 Tr Irisbus zakoupil DPP letos v květnu od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP). Vůz vyrobila ŠKODA ELECTRIC v roce 2005 a PMDP jej doposud provozoval pod evidenčním číslem 500. DPP jej převezl do Prahy 21. května a následně v Ústředních dílnách DPP v Hostivaři na vozidle provedl nezbytnou údržbu, předepsané revize, upravil původní plzeňské zelenobílé provedení vozidla na tradiční pražské červenobílé a vybavil jej standardním pražským odbavovacím a informačním systémem. Trolejbus se na trolejbusové dráze mimo areál DPP poprvé objevil 27. července, kdy v rámci nezbytných příprav na zařazení do provozu úspěšně absolvoval technickobezpečnostní zkoušku, které předcházela nezbytná technická prohlídka.

Číst dál: První trolejbus v majetku DPP po 60 letech bude uveden do provozu, o sobotách bude jezdit na...