Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu tramvajové trati Modřany - Libuš

DPP2Dne 1. dubna 2022 Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP)  ve smyčce Sídliště Modřany slavnostně zahájil stavbu nové tramvajové tratě Modřany – Libuš. Trať bude dlouhá 1,7 kilometru a budou na ní čtyři páry zastávek. Její výstavba potrvá 424 dnů, tj. 14 měsíců. Postaví jí firmy OHLA ŽS a STRABAG Rail ve sdružení „Společnost TT Modřany“. Předpokládané celkové náklady výstavby činí 304,17 milionů korun. Většinu nákladů, celkem 85 %, pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava 2. DPP předpokládá zprovoznění tratě na začátku června 2023, jezdit na ní by měla linka č. 17.

Modrany Libus
Foto: DPP

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu tramvajové trati Modřany - Libuš

Dopravní podnik hl. m. Prahy zprovoznil novou tramvajovou trať Barrandov - Holyně

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) dne 8. dubna 2022 dokončil výstavbu 1. etapy tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec, tj. úseku mezi Barrandovem a Holyní. Stavba trvala 298 dnů, tj. necelých 10 měsíců, jejím zhotovitelem je společnost STRABAG Rail. Náklady na stavbu tohoto úseku by neměly přesáhnout 170 milionů korun. 85 % uznatelných nákladů pokryje dotace Evropské unie, Evropských strukturálních a investičních fondů z Operačního programu Doprava 2. Od ranního výjezdu dne 9. dubna 2022 DPP na nové trati zahájí pravidelný tramvajový provoz. Do Holyně bude prodloužena linka č. 5.

DPP (3)
Foto: DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zprovoznil novou tramvajovou trať Barrandov - Holyně

Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) v souladu s dlouhodobou koncepcí obnovy vozového parku autobusů, s národními i evropskými klimatickými závazky plánuje nakoupit až 140 nových hybridních kloubových autobusů. Na jejich dodavatele v těchto dnech vyhlásil veřejnou zakázku s předpokládanou celkovou hodnotou 2,017 miliardy korun. S vítězem tendru DPP uzavře rámcovou dohodu na období pěti let.

2019 02 08@6000@7AJ 8231@Jesenická (1)
V roce 2019 testoval Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s hydridní Volvo 7900 LAH pod ev. č. 6000. V květnu 2020 tento autobus odkoupil Dopravní podnik města České Budějovice a.s. a zařadil jej pod ev. č. 178.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů

Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje letos začít testovat autobus na vodíkový pohon

DPPRada hl. m. Prahy (RHMP) na svém jednání schválila projekt Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na dlouhodobé testování autobusu na vodíkový pohon, jakož i jeho financování a uzavření memoranda o spolupráci při realizaci tohoto projektu mezi hl. m. Prahou, DPP a firmami Orlen Unipetrol RPA a Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation. DPP plánuje vodíkový autobus nasazovat na linku č. 170, zahájení testování předpokládá letos ve druhém pololetí a potrvá dva roky.

skoda hcity

„Tento pilotní test vodíkového autobusu je důležitým krokem pro zajištění udržitelné městské hromadné dopravy v metropoli. Všichni se shodneme, že je nutné hledat alternativní zdroje pohonu vozového parku i s ohledem na změny klimatu a probíhající energetickou krizi. V Praze využívá veřejnou dopravu k pohybu po městě zhruba 50 procent obyvatel. Těší mě, že se pilot odehraje právě na Praze 11, nejen proto, že tam bydlím s rodinou, ale hlavně protože rozvoj sídlišť v celém městě patří k mým prioritám,“ řekl Zdeněk Hřib, primátor hl. m. Prahy.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje letos začít testovat autobus na vodíkový pohon

Dopravní podnik hl. m. Prahy na budoucí trolejbusovou linku na Letiště Praha zakoupí velkokapacitní trolejbusy Škoda-Solaris 24 m

DPP2Vítězem veřejné zakázky na nákup 20 nových tříčlánkových bateriových trolejbusů se stalo česko-polsko-španělské sdružení společností Škoda Electric (ze skupiny Škoda Transportation), Solaris Bus & Coach a Solaris Czech s vozidlem s pracovním obchodním názvem Škoda-Solaris 24m. DPP současně podepsal smlouvu na dodávku vysoutěžených vozidel, první z nich by se v Praze mělo objevit na konci roku 2023. Velkokapacitní vozidla jsou určena pro budoucí trolejbusovou linku Nádraží Veleslavín – Letiště Praha v rámci projektu elektrifikace nynější autobusové linky č. 119. DPP v tendru obdržel dvě nabídky, kromě vítězné také od švýcarské společnosti Carrosserie HESS. Celková hodnota zakázky je 623,22 milionů korun.

01  02

Autor vizualizací trolejbusů: Škoda-Solaris 24m: Solaris Bus & Coach a Škoda Transportation.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy na budoucí trolejbusovou linku na Letiště Praha zakoupí...