Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy začne v ulici Na Strži s výstavbou jižního vestibulu stanice metra D Olbrachtova

DPP2Od soboty 1. dubna 2023 začne Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) v ulici Na Strži v Praze 4, v úseku od křižovatky s ulicí Antala Staška po křižovatku s Radovou a Matěchovou ulicí, stavět jižní vestibul stanice metra D Olbrachtova. Ulice Na Strži bude v tomto, cca 110 metrů dlouhém úseku, obousměrně uzavřena pro veškerou dopravu po dobu následujících zhruba tří let. Dotkne se to autobusové linky č. 124, která bude ve směru Želivského jezdit po odklonové trase a linky č. 170, které bude jezdit odklonem nově v obou směrech. Většina dosavadních opatření týkající se autobusových linek č. 121, 170, 193, 904 a H1 zůstává v platnosti. Lokální individuální automobilová doprava bude vedena odklonem ulicemi Antala Staška, Budějovická a Olbrachtova. DPP žádá všechny řidiče, aby do oblasti vůbec nezajížděli, pokud to není nezbytně nutné.

První etapa stavebních prací v ulici Na Strži na výstavbě jižního vestibulu stanice metra D Olbrachtova začne nejdříve přeložkami inženýrských sítí, jejichž realizace potrvá zhruba dva až tři měsíce, tj. zhruba do konce školního roku. O letních prázdninách bude následovat vrtání pilot, celkový součet jejich délek bude činit 1 300 metrů a zápor v celkové délce 560 metrů, které budou sloužit k zajištění budoucí stavební jámy. Ta bude mít dvě úrovně. Převážná část jižního vestibulu bude relativně mělká, od šesti do osmi metrů, pouze menší část bude v hloubce zhruba 16 metrů. Z této části vestibulu bude vést na nástupiště eskalátorový tunel.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy začne v ulici Na Strži s výstavbou jižního vestibulu stanice metra D...

Dopravní podnik hl. m. Prahy vybuduje třetí trolejbusovou trať: Bude se jednat o elektrifikaci autobusové linky č. 137 Na Knížecí - U Waltrovky

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) získal pravomocné společné povolení (sloučené územní a stavební) k elektrifikaci autobusové linky č. 137 Na Knížecí – U Waltrovky. V návaznosti na to může připravit zadávací dokumentaci a vyhlásit veřejnou zakázku na zhotovitele stavby třetí trolejbusové tratě v Praze. DPP předpokládá zahájení samotné výstavby ideálně v příštím roce, v koordinaci s dalšími projekty v oblasti připravovanými jinými subjekty, a zprovoznění tratě v roce 2025. Autobusová linka č. 137 se pak změní na trolejbusovou 52.

2017 12 09@9505@@Palmovka (1)
Ilustrační fotografie zapůjčeného trolejbusu SOR TNB 12 ev. č. 9505 při testovacím provozu na lince č. 58,

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy vybuduje třetí trolejbusovou trať: Bude se jednat o elektrifikaci...

Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí nové vozy pro lanovku na Petřín

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chystá nákup dvou nových vozů pro lanovou dráhu Petřín, v těchto dnech vyhlásil na jejich dodavatele veřejnou zakázku. Je to další krok v projektu modernizace tratě a vozidel lanové dráhy na Petřín. Vozy budou vyrobeny v souladu s designovým návrhem studia Anna Marešová designers, který loni zvítězil v soutěži na jejich novou podobu. Předpokládaná celková hodnota této veřejné zakázky je 150 milionů korun. DPP očekává vyhlášení vítěze tendru a podepsání smlouvy s ním v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku.

Předmětem plnění této veřejné zakázky je výroba, dodání a uvedení do provozu dvou nových vozů pro lanovou dráhu Petřín. Vozidla musí být vyrobena v souladu s platnou legislativou EU, ČR a normami vztahujícími se k bezpečnostním požadavkům na osobní lanovou dopravu. Přepravní kapacita každého z vozů musí být minimálně 100 cestujících plus obsluha. DPP požaduje životnost každého z vozů minimálně 25 let s výjimkou některých elektrických a mechanických celků, jejichž životnost bude podle základních materiálů dle ČSN. Celková hmotnost každého z vozů při maximálním obsazení cestujícími včetně obsluhy nesmí přesáhnout 20 480 kilogramů. Obdobně hlučnost jedoucího vozu mimo nástupní halu nesmí překročit přípustné meze stanovené normami ČR ? uvnitř jedoucího vozidla 70 decibelů a vnější hluk 75 decibelů.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí nové vozy pro lanovku na Petřín

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu nové tramvajové tratě Holyně – Slivenec

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy začátkem měsíce února 2023 u stávající konečné zastávky Holyně slavnostně zahájil výstavbu tramvajové tratě Holyně – Slivenec. Tento úsek je dlouhý půl kilometru a bude zakončen smyčkou o celkové délce zhruba 600 metrů. Bude na něm jeden pár zastávek Slivenec, které budou situovány přímo ve smyčce. Předpokládaná doba výstavby tratě je 259 dnů, tj. zhruba 8,5 měsíce, postaví ji společnost STRABAG Rail. Předpokládané celkové náklady výstavby činí 233,1 milionů korun. DPP předpokládá zprovoznění tratě letos v průběhu října.

2023 02 02 15 37 17 800 800 2 foto 1 ds 01
Foto: DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu nové tramvajové tratě Holyně – Slivenec

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu trolejbusové tratě na Letiště Václava Havla Praha

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dne 14. února 2023 slavnostně zahájil stavbu trolejbusové tratě z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla Praha v rámci projektu elektrifikace autobusové linky č. 119. Trať je dlouhá zhruba 9 kilometrů v jednom směru, trakční trolejové vedení bude pokrývat cca 50 % její délky. Její výstavba bude probíhat v koordinaci se stavbou nové tramvajové tratě Divoká Šárka – Dědina. Trolejbusovou trať na Letiště Václava Havla Praha postaví společnost Elektrizace železnic Praha, předpokládané náklady na realizaci činí 354,5 milionů korun. Zprovoznění druhé trolejbusové trati v novodobé historii Prahy DPP předpokládá v průběhu prvního čtvrtletí roku 2024.

02
Foto: DPP

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavbu trolejbusové tratě na Letiště Václava Havla Praha