Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Optimalizace večerního provozu trolejbusů v Opavě

MDPOMěstský dopravní podnik Opava je nucen z důvodu snížení rozpočtu a nevyužívanosti večerních trolejbusových spojů z řad cestujících k optimalizaci dopravy. Ta se projeví tak, že po 18. hodině večerní budou trolejbusy jezdit v třicetiminutových intervalech, a ne dvacetiminutových, jako tomu bylo doposud. Úpravy v jízdních řádech se budou týkat pouze trolejbusových linek a to nejen v pracovní dny, ale i o víkendech. Změny jízdních řádů nastanou od 1. dubna 2015.

Hned na úvod poznamenejme, že i z komentářů cestujících vyplývá, že večerní spoje jezdí prázdné a zdá se jim zbytečné, aby tedy jezdily tak často. Namísto pouhého rušení spojů přistoupili v Opavě také k úpravám návazností na autobusové linky. „K rušení linek či zvyšování jízdného jsme rozhodně přistupovat nechtěli," komentuje ředitel MDPO Radek Filipczyk

Město dotace dopravnímu podniku pro letošní rok snížilo o čtyři miliony. Tímto omezením dopravy MDPO ušetří zhruba okolo dvou milionů korun ročně. Podle analýzy, kterou MDPO vypracoval, trolejbusy ve večerních hodinách nejsou zvlášť vytíženy, ve vozech jezdí většinou jen pár lidí a toto omezení by pro cestující nemuselo být až tak citelné. „Chápeme, že každé omezení hromadné dopravy je zásah, bohužel je to pro nás nevyhnutelný krok," dodává ředitel MDPO.

Číst dál: Optimalizace večerního provozu trolejbusů v Opavě

V opavském dopravním podniku vyroste nová plnící stanice na CNG

MDPOŘeditel MDPO, a.s. Ing. Radek Filipczyk podepsal se zástupcem dodavatele Mgr. Rodanem Broskevičem dne 20. března  2015 smlouvu o výstavbě plnící stanice zemního plynu pro autobusy s pohonem CNG. Vybraným dodavatelem stavby a technologie je firma Vítkovice doprava, a.s.

Nová plnící stanice se začne stavět v areálu dopravního podniku v dubnu a její dokončení je očekáváno v srpnu 2015. Investice v hodnotě cca 22,4 mil korun, je financována ve výši 15% z vlastních zdrojů MDPO, ale největší část nákladů, bude pokryta z prostředků EU. Výstavba plnící stanice souvisí s očekávanou dodávkou 15 nízkopodlažních autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn.

Zdroj: Tisková zpáva společnosti Městský dopravní podnik Opava a.s.

Rekonstrukce opavské vozovny po požáru dokončena

Po loňském nešťastném požáru, při kterém oheň zničil 7 trolejbusů a vážně poškodil samotnou odstavnou halu, se MDPO, a.s. vrací k běžnému provozu ve svém areálu. Dne 9. 12. 2014 opavský DP slavnostně převzal nově zrekonstruovanou odstavnou halu.

10.12.2014 - ...
10.12.2014 - ...
10.12.2014 - ...
10.12.2014 - ...

Fotografie č. 1. a 2.: Zrekonstruovaná opavská vozovna po požáru zevnějšku.
Fotografie č. 3. a 4.: Zrekonstruovaná opavská vozovna po požáru uvnitř.

Číst dál: Rekonstrukce opavské vozovny po požáru dokončena

Unikátní pojízdná fotografická galerie umístěna v trolejbuse jezdí opavskými ulicemi

V trolejbuse číslo 307, který nese název Městobus, je od čtvrtku 27. listopadu 2014 umístěna unikátní fotografická galerie. Je zde nainstalován soubor snímků děkana Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě Zdeňka Stuchlíka.

Výstavu nesoucí název Skryté osudy otevřel slavnostně sám autor spolu s ředitelem MDPO, a.s. Radkem Filipczykem, vedením opavské radnice a dalšími významnými osobnostmi.

307 - 27.11.2...
307 - 27.11.2...

Výstavní trolejbus Škoda 26 Tr Solaris (ev. č. 307, Městobus).

Číst dál: Unikátní pojízdná fotografická galerie umístěna v trolejbuse jezdí opavskými ulicemi

Nová služební vozidla u Městského dopravního podniku Opava

Městský dopravní podnik Opava provozuje celkem 64 autobusů a trolejbusů. Denně pak na linky vyjíždí kolem padesáti vozidel. Pro zabezpečení takového provozu, ale i údržby tratí, jsou zapotřebí také technická vozidla. Již delší dobu však potřeboval vozidlo, které pomůže opravit, případně odtáhnout nepojízdný vůz. Doposud k tomuto účelu sloužil 24 let starý autobus Karosa B 732 (ev. č. 111), jehož konstrukce umožňovala nouzové odtažení. Opravy defektů či jiných závad pak byly prováděny ručně, bez použití techniky a pouze v rozsahu malého servisního pickupu.

Počínaje dnem 29. řijna 2014 je vše jinak. „Městský dopravní podnik Opava vysoutěžil a záhy pořídil univerzální servisní nákladní vůz, kterému interně říkáme Bobík“ uvedl ředitel MDPO, a.s. Ing. Radek Filipczyk.

9T2 7558 - 3....
9T2 7558 - 3....
9T2 7558 - 3....
9T2 7558 - 27...

Nové servisní vozidlo Iveco Eurocargo (RZ: 9T2 7558).

Číst dál: Nová služební vozidla u Městského dopravního podniku Opava

Jste zde: