Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Stěhování porubských garáží na obzoru

dpoTo, o čem se v dopravních kruzích již nějakou dobu mluvilo, se zřejmě brzy stane skutečností. Řeč je o stěhování autobusových garáží v Ostravě-Porubě. Celý areál, na který na jižní straně navazuje tramvajová vozovna, leží v lukrativní zóně a už delší dobu je v hledáčku developerů.

Martinov
Vizualizace z výběrového řízení ,,PD - Přemístění garáží autobusů z areálu DPO v Porubě do areálu DPO v Martinově“

Číst dál: Stěhování porubských garáží na obzoru

Ostravská výletní linka č. 88

dpoV sobotu 5. června 2021 došlo k zahájení provozu nové okružní autobusové linky č. 88. Linka bude provozována o sobotách, nedělích a státních svátcích ČR a také o státních svátcích Polské republiky (v případě příznivé COVIDové situace) a primárně na ni budou nasazovány doubledeckery Scania UNVI Urbis DD CNG .

5.6.2021   Zprovoznění linky č. 88 (2)

Číst dál: Ostravská výletní linka č. 88

Další tramvajový úsek v Ostravě je po rekonstrukci

dpo

Ostravský dopravní podnik (dále DPO) zveřejnil 6. dubna 2021 veřejnou zakázku s názvem „Traťový úsek Dolní Vítkovice – Kolonie Jeremenko – Zvyšování rychlosti“. Předmětem zakázky jsou stavební práce na zmíněném tramvajovém úseku, které umožní zvýšení traťové rychlosti na 80 km/h. Jedná se o pokračování projektu Zvyšování rychlosti tramvajové dopravy v DPO.

3.5.2021   Úsek mezi zastávkami Kolonie Jeremnko   Důl Jeremenko
Původní stav tramvajové trati poblíž zastávky Důl Jeremenko.

Číst dál: Další tramvajový úsek v Ostravě je po rekonstrukci

Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Elektřina pohání ostravské tramvaje už 120 let

dpoPouze v tichosti na pozadí koronavirových opatření si Ostrava připomněla 120 let od výjezdu první elektrické tramvaje do ulic města - první jízda se uskutečnila 5. dubna 1901. Osobnímu provozu elektrickému předcházel provoz parní, a to od roku 1894.

2021 04 17@21@@ul. Ruská
Průvod historických tramvají DPO v čele s vozem ev. č. 21 ,,Barborka", vyfotografované na ul. Ruské v Ostravě-Vítkovicích.

Číst dál: Elektřina pohání ostravské tramvaje už 120 let

Jste zde: