Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Trolejbusy Solaris Trollino 12 AC z La Chaux-de-Fonds v Ostravě

Pro Švýcarské město La Chaux-de-Fonds byly v roce 2005 vyrobeny ve spolupráci s výrobcem autobusů Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. (nyní Solaris Bus & Coach S.A.) a Dopravním podnikem Ostrava a.s. celkem 3 vozidla typu Solaris Trollino 12 AC a 4 vozidla typu Solaris Trollino 18 AC.

631 - 9.1.201...
631 - 9.1.201...
631 - 9.1.201...

Solaris Trollino 12 AC ex. La Chaux-de-Fonds ev. č. 631 v dílnách DPO v Martinově.

Oba modely jsou vybaveny záložním pohonem pomocí trakčních baterii. Vozidla typu Solaris Trollino 18 AC jsou poháněna dvěma trakčními motory o výkonu 2 x 175 kW.

Zmíněné švýcarské město se rozhodlo trolejbusovou dopravu omezovat a poté i zrušit a tak kloubová vozidla Solaris Trollino 18 AC zakoupila společnost Ekova Electric, která jej nabídla k prodeji a následně odprodala dalšímu zákazníkovi a to Obus SLB, tedy do Salzburgu. V Ostravě byly vozy samozřejmě upraveny podle podmínek Salzburgu a také přelakovány.

Číst dál: Trolejbusy Solaris Trollino 12 AC z La Chaux-de-Fonds v Ostravě

Dopravní podnik Ostrava postaví plnící stanici na CNG

dpo

Dopravní podnik Ostrava a.s. dnes podepsal smlouvu s dodavatelem stavby a technologie plnicí stanice zemního plynu (CNG) pro pohon autobusů, která bude vybudována v jeho areálu v Ostravě-Martinově. Zakázka je financována z dotací Státního fondu životního prostředí (SFŽP) prostřednictvím Operačního programu Životního prostředí (OPŽP), který uhradí dohromady 90 % způsobilých výdajů. Celková hodnota samotné stavby plnicí stanice CNG, která má být zprovozněna ještě letos, je 55 mil. Kč. Zakázka navazuje na objednávku 105 autobusů s pohonem na CNG, která je rovněž dotována z prostředků SFŽP.

Ředitel ostravského dopravního podniku Roman Kadlučka společně s jednatelem společnosti GASCONTROL Mieczyslawem Molendou dnes podepsali kontrakt na stavbu plnicí stanice CNG v areálu dílen dopravního podniku v Ostravě–Martinově. Stavba plnicí stanice navazuje na letošní dodávku celkem 105 kusů nízkopodlažních autobusů s pohonem na CNG, které byly na základě výsledku veřejné soutěže objednány u výrobce autobusů značky Solaris. V konečném důsledku tak dojde k obměně třetiny vozového parku autobusů moderními vozidly s ekologickým pohonem. Stavba plnicí stanice na CNG v Ostravě–Martinově bude uvedena do provozu na přelomu září a října tohoto roku.

Stavbu plnící stanice na CNG provádí společnost Gascontrol. V těchto dnech dochází k zaškolování zaměstnanců - převážně řidičů na nově dodané vozidla Solaris Urbino 12 a 18 CNG a také na obsluhu nově budované plnící stanice na CNG.

6.9.2015 - Vý...
22.9.2015 - V...
22.9.2015 . D...

Fotografie č. 1: Pohled na rozestavěnou plnící stanici CNG v prostorách dílen DP Ostrava v Martinově na začátku měsíce září 2015.
Fotografie č. 2: Pohled na výdejní stojan CNG.

Fotografie č. 3: Detail plnění vozu.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava postaví plnící stanici na CNG

Nové trolejbusy v Ostravě

dpoV září byla s vítězem otevřeného výběrového řízení Škodou Elektric podepsána smlouva na dodávku 12 kusů trolejbusů typu Škoda 26 Tr Solaris a Škoda 27 Tr Solaris. Vozidla budou ze 40 % hrazena z evropského fondu pro regionální rozvoj Moravskoslezska. Celková cena za dodávku činí 144 750 000 Kč bez DPH. Na nákup 6 kusů 12metrových a 4 kusů 18metrových vozidel jsou již finance schváleny. V současné době jednáme o možnosti pořízení zbývajících dvou 18metrových trolejbusů, které by byly v případě získání finančních prostředků dodány v červenci 2015.

 V souladu s uzavřenou kupní smlouvou budou v dubnu 2015 dodány 3 kusy 12metrových, v průběhu května dva 18metrové a tři kusy 12metrových a v červnu 2 kusy 18metrových trolejbusů. Tyto vozy budeme ihned po přejímce a dovybavení palubním a odbavovacím sytémem postupně uvádět do provozu.

Číst dál: Nové trolejbusy v Ostravě

Ekova Electric informuje

ekova-logoRok 2014 se již vytratil ze dveří a proto by bylo vhodné provést předběžnou rekapitulaci uplynulého období (konečnou rekapitulaci provedou ekonomové a následně auditor až v delším časovém horizontu). Jako již tradičně začneme „plánovanou údržbou“ kolejových vozidel pro DPO. Celkem bylo v uplynulém období provedeno na vozidlech DPO celkem 16 velkých a 77 středních prohlídek. Věříme, že spolupráce EE a DPO v oblasti údržby, oprav a rekonstrukcí vozidel bude i nadále na velmi dobré úrovni.

Modernizace dvanácti vozidel T3, která probíhala napříč rokem 2014, je již ukončena. Poslední vozidlo Vario LF ev. č. 1373 opustilo areál EE 26.11.2014. Tímto byla ukončena další významná etapa modernizace vozového parku kolejových vozidel DPO.

Další projekty realizované v roce 2014 (modernizace dalších 15 vozidel pro město Gotteborg, výroba 4 ks tříčlánkových vozidel a 3 ks hrubých staveb pro město Seattle, výroba trakčních asynchronních motorů atd.) byly postupně dokončeny nebo se částečně přesunují do roku 2015.

Číst dál: Ekova Electric informuje

Dodávky rekonstruovaných tramvají pro rok 2014 ukončeny

ekova-logo

V měsíci listopadu byly převzaty poslední čtyři kusy rekonstruovaných tramvají typu Vario LFR.S z celkového počtu 12 rekonstrukcí vozů typu T3, které jsou pořizovány na základě poskytnutých dotací Regionálního operačního programu Moravskoslezského kraje. Tímto byla uzavřena dodávka rekonstruovaných tramvají Dopravnímu podniku Ostrava pro rok 2014.

Vozy ev. č. 1370 a 1371 byly převzaty 6. listopadu a vozy ev. č. 1372 a 1373 25. listopadu 2014. Nové tramvaje jezdí převážně na páteřních linkách a DPO se snaží o jejich co největší vytíženost. První vozy, které byly dodány letos v červenci, mají najeto bezmála 30 000 km. Hlavním poznávacím znamením nových vozů jsou zalamovací dveře a nové informační panely firmy BUSE na bázi LED diod. Oba tyto prvky dodávají vozům jedinečný inovativní vzhled v rámci vozového parku Dopravního podniku Ostrava. Tramvaje působí v salónu pro cestující vzdušným dojmem díky použití moderních materiálů, jako jsou například nerezová madla v kombinaci s dřevěnými sedadly, které jsou doplněny o modře zabarvenou koženkovou sedací část. 

Číst dál: Dodávky rekonstruovaných tramvají pro rok 2014 ukončeny

Jste zde: