Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Opavské

dpoJak již jsme Vás informovali z článku, který naleznete zde. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vypsal dne 12. listopadu 2021 veřejnou zakázku s názvem PJD na ul. Opavská II. Jedná se o rekonstrukci tramvajové trati na ul. Opavké v úseku mezi křižovatkami 17. listopadu a a ul. Martinovskou. Krom rekonstrukce tramvajové trati budou také zrekonstruovány zastávky Telekomunikační škola, Poruba, vozovna a VŠB-TU. Trať projde celkovou rekonstrukcí , kdy tramvajový svršek bude tvořen pevnou jízdní dráhou konstrukce systému W-tran, který již byl použit při rekonstrukci trati na ul. Výškovické.

4.4.2021   Tramvajová trať na ul. Opavská
Pohled na původní tramvajovou trať na ul. Opavské od zastávky VŠB-TU.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Opavské

Dopravní podnik Ostrava připravuje soutěž na 25 velkokapacitních tramvají

dpoDne 1. července 2022 ve věstníku veřejných zakázek zveřejnil Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zakázku s názvem: ,,Předběžné tržní konzultace k pořízení velkokapacitních tramvají". Tímto DPO zvažuje  zahájení zadávacího řízení na veřejnou zakázku s názvem „Dodávka a servis až 25 ks velkokapacitních tramvají“, jejímž předmětem bude nákup a následný servis velkokapacitních tramvají. Své nabídky případní zájemci mohou zaslat do 12. července 2022.

2013 03 04@1514@@ul. Vítkovická
Ostravské velkokapacitní tramvaje KT8D5.RN1, konkrétně vůz ev. č. 1514.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava připravuje soutěž na 25 velkokapacitních tramvají

Dopravnímu podniku Ostrava stále chybí řidiči

dpoProblémy z podzimu 2021 a jara 2022 s nemocností řidičů městské hromadné dopravy přetrvávají. Po krátké přestávce, kdy se situace uklidnila se předzvěst komplikací znovu objevuje. Tentokráte může za nedostatek pracovníků za volantem sezóna letních dovolených a celkový podstav v tomto oboru. Zdá se, že finanční podmínky na této pozici nejsou dostatečně atraktivní na nábor nových zaměstnanců, podobně jako v jiných oborech. Dopravní podnik Ostrava navíc není vyhlášený v péči o své zaměstnance. O některých aférách jsme v minulosti informovali.
2020 12 20@7899@1TY 1868@ul. Francouzská
 

Číst dál: Dopravnímu podniku Ostrava stále chybí řidiči

Odprodej autobusů DPO na Slovensko

dpoAutobusy mají stanovenou životnost, po které je nerentabilní vozidlo dále udržovat, neboť každá vložená investice převyšuje zůstatkovou hodnotu vozidla. Jinými slovy je autobus z účetního hlediska tzv. odepsán.

2015 07 29@7807@7T2 1334@Hrabová zóna jih

Číst dál: Odprodej autobusů DPO na Slovensko

Dopravní podnik Ostrava si stále neváží svých zaměstnanců

dpoV několika posledních letech se nedalo přehlédnout, že Dopravní podnik je tvořen zejména řidiči a nikoliv vozidly. Autobusy se zjevně dají pronajmout odkudkoliv, ale pokud chybí pracovní síla dochází k omezování služeb za které cestující přímo či nepřímo platí.

Je tak s podivem, že vedení DP Ostrava nechalo vygradovat další interní "skandál", který vám dneska představíme s názvem "zrušení odměny pro řidiče za tzv. Profesionalitu"

DPO má pochopitelný interní motivační systém, kdy řidičům vyplácí bonus za jízdy bez nehod, nízkou spotřebu či bez stížností cestujících. Potud v pořádku. Zda se však, že selhal v nastavení pravidel, konkrétně v detailu načítání dnů profesionality u řidiče v pracovní neschopnosti, tedy kdy ze zákonem stanovených důvodů neřídí.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava si stále neváží svých zaměstnanců

Jste zde: