Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Den ostravských dopraváku 2023

dpoV sobotu 2. září 2023 proběh další den otevřených dveří v DPO pod tradičním názvem Den ostravských dopraváků. Akce opět probíhala v areálu dílen DP Ostrava v Ostravě-Martinově. V areálu byly vystavené současné vozidla, pracovní vozidla a také historické vozidla DPO. Vozy nejen historické byly vypravovány v areálu dílen nebo také do běžné sítě např. tramvaje byly vypravovány do Martinova, parciální trolejbusy a historické autobusy byly vypravovány v okružní trase přes zastávku Duha.

2023 09 02@1756@@Dílny DP Ostrava
Tramvaje Škoda 39T ForCity Smart ev. č. 1756 a ČKD KT8D5.RN1 ev.č. 1508.

Číst dál: Den ostravských dopraváku 2023

Rekonstrukce tramvajové trati na ulici Nádražní v Ostravě

dpoOd 1. července 2023 do 18. srpna 2023 je plánována rekonstrukce tramvajové trati na ulici Nádražní mezi ulicemi 30. dubna a Valchařská, úseku měřícího téměř 600 metrů. Výběrové řízení s názvem "Modernizace TT na ul. Nádražní v úseku ul. 30. dubna - ul. Valchařská" vyhrála společnost COLAS CZ, a.s., která provede tuto modernizaci nazývanou PJD Nádražní za 68 890 250,25 Kč bez DPH. Část této částky bude pravděpodobně dotována z Operačního programu Doprava EU.

2023 08 20@1751@@Důl Jindřich
Tramvaj Škoda 39T Smart ForCity odbavuje cestující na zrekonstruované zastávce Důl Jindřich.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové trati na ulici Nádražní v Ostravě

Ukončení provozu ostravských tramvají T6A5

dpoRok 1994 byl rokem, kdy Dopravní podnik Ostrava zařadil první tramvaje ČKD T6A5 do pravidelného provozu. Jednalo se o deset vozů s evidenčními čísly 1101 až 1110. Interiér těchto tramvají byl vybaven koženkovými sedačkami podobně jako tramvaje ČKD KT8D5. Lakování ostravských ,,téšestek“ bylo již v novém schématu složeném z modré, bíle a žlutooranžové barvy.

T6

Číst dál: Ukončení provozu ostravských tramvají T6A5

Provoz a ukončení trolejbusů Škoda 21 Tr v Ostravě

dpoNěco málo z historie: Trolejbusy typu Škoda 21 Tr a 22 Tr (článkový vůz) byly prvními nízkopodlažními trolejbusy výrobce Škoda Ostrov. První prototyp trolejbusu Škoda 22 Tr vznikl v roce 1993, o rok později byl vyroben druhý prototyp. Oba prototypy zavítaly na testovací provoz také do Ostravy. Prototyp ,,krátkých“ trolejbusů Škoda 21 Tr byl vyroben až v roce 1995 spolu s autobusem Škoda 21 Ab.

2023 05 19@3311@@Vozovna trolejbusů
Po posledním zatažení z linky vozu ev. č. 3312 byly v areálu vozovny trolejbusů k fotografování přistaveny poslední vozy Škoda 21 Tr, které vlastní DPO.

Číst dál: Provoz a ukončení trolejbusů Škoda 21 Tr v Ostravě

Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

 dpoV současné době Ostravany velice zajímá návrh změny linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) ve spolupráci se statutárním městem Ostrava a Koordinátorem ODIS (KODIS) navrhl změny v tramvajové dopravě, jelikož poslední větší změny proběhly v roce 2013. Měly by vzniknout tři páteřní tramvajové linky č. 1, 2 a 8 (sídlištní celky Dubina + Hrabůvka, Výškovice + Zábřeh, Poruba). Ve špičce by jezdily v intervalu 3 až 5 minut a mimo špičku a o víkendech každých 10 minut. Tento systém byl pojmenován jako ,,ostravské metro“. Páteřní síť by pak doplnily další navazující tramvajové linky. Další změnou je posílení autobusových linek č. 48 a 78. Těmito změnami by měl zřizovatel DPO, tedy město Ostrava, ušetřit bezmála 50 milionů korun. Navrhnutý model tramvajové dopravy byl vytvořen na základě dat získaných měřením obsaditelnosti spojů. Tímto by se mělo podle DPO eliminovat, že spoje budou přeplněné nebo naopak nevyužívané.

Systém ,,ostravského metra“ čerpal inspiraci z moderních provozů na západě Evropy. Ty spočívají v nejmenším možném počtu linek jedoucích v krátkých intervalech. V Ostravě by tak mělo dojít k redukci linek – nově by mělo být v provozu jedenáct denních a pět nočních linek.


Původně navrhovaný plán sítě tramvajové dopravy - denní provoz. Návrh DPO.

Číst dál: Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

Jste zde: