Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem testoval elektrobus SOR

dpmulNa období od 4. - do 25. srpna 2015 zapůjčila společnost SOR Libchavy spol. s r.o. do Ústí nad Labem svůj předváděcí elektrobus SOR EBN 8. Dopravní podnik elektrobus vypravoval v pracovní dny na linku č. 16, o víkendech na linky č. 9 a 13. Autobus byl z linek po poledni stahován kvůli ujetí kilometrů předepsaných výrobcem na jedno nabití.

Tento autobus prošel za svůj dvouletý život zápůjčkami do mnoha dopravních společností v České republice, ale i na Slovensku a ve Švýcarsku, objevil se také na slavném veletrhu BUSWORLD 2013 v Belgii. Letošní prázdniny strávil autobus v Ústeckém kraji, v červenci byl zapůjčen do DP města Děčína, odkud se rovnou přesunul do nedalekého Ústí nad Labem.

5E4 8103 - 21...
5E4 8103 - 21...
5E4 8103 - 21...
5E4 8103 - 21...

Elektrobus SOR EBN 8 RZ: 5E4 8103 na testech u Dopravního podniku města Ústí nad Labem.

Číst dál: Dopravní podnik města Ústí nad Labem testoval elektrobus SOR

Trolejbusové obratiště Panská

dpmulOd 13. července do 28. července 2015 probíhala v Ústí nad Labem výstavba nového obratiště trolejbusů v centru. Tyto práce si vyžádaly i rekonstrukce trolejového vedení v okolí a dokonce některých silnic, kterými nové troleje vedou. Nová trolejbusová trať odbočuje z Revoluční ulice do Panské, kterou vede až na Špitálské náměstí, kde se větví a odbočuje oběma směry do Masarykovy ulice. Dále vznikla možnost odbočení z Masarykovy ulice do Revoluční ulice ve směru Předlice.

Obratiště je převážně konstruováno jako jednostopé, výjimku tvoří části po výhybkách do odbočení. Naopak v Masarykově ulici byla přidána druhá stopa od napojení obratiště do Revoluční ulice směr Předlice. Další změnou je snesení bývalé manipulační tratě z Revoluční do Masarykovy, která dříve sloužila pro zatahující trolejbusy z Předlic, ty ale poslední dobou využívaly obratiště Uhlozbyt.

27.7.2015 - N...
28.7.2015 - P...
   

Trolejové vedení.

Číst dál: Trolejbusové obratiště Panská

Pátý Citybus v Ústí nad Labem po střední opravě

dpmulUž pátý autobus typu Citybus prošel v Ústí nad Labem střední opravou (SO). Vůz Karosa - Renault Citybus 12 M ev.č. 39 byl pro SO odstaven začátkem loňského roku a do pravidelného provozu se vrátil v předposledním červencovém týdnu roku 2015, kdy byl nejprve ze zálohy nasazen na linky č. 60/62. Autobus prošel opravou skeletu, oplechování a interiéru. Během průběhu odstavení přešla drtivá většina Citybusů z nafty na biopalivo FAME, ale vůz č. 39 mezi ně není zařazen a tvoří tak výjimku spolu s vozem č. 18.

Již dříve prošel SO vůz Karosa - Renault Citybus 12 M ev .č. 27, kterou zajišťovala zlínská společnost Zliner s.r.o. Následovala oprava vozu Karosa - Renault Citybus 12 M ev.č. 36 v dílnách DPMÚL a.s. ve vozovně Předlice, který prošel stejným rozsahem opravy jako nyní vůz čísla 39, jenž byl opraven také v Předlicích. V průběhu opravy vozu č. 39 byly ve společnosti BusLine a.s. v Hořicích opraveny také kloubové autobusy Irisbus Citybus ev. č. 701 a 703.

Číst dál: Pátý Citybus v Ústí nad Labem po střední opravě

Třicet nových autobusů Iveco Urbanway v Ústí nad Labem

dpmulNové autobusy Iveco Urbanway 12 M CNG v počtu 30 kusů byly zakoupeny z dotace Evropské Unie pomocí Operačního programu Životní prostředí. Jednou z podmínek dotace je i vyřazení stejného počtu starších autobusů: Vozový park opustily všechny zbylé Karosy řady 731 ev. č. 5, 6, 7, 8 a 9,  Karosa B 732 ev. č. 156, Karosa C 734 ev. č. 270, jedna Karosa B 741 ev. č. 373, dále Karosa B 941 E ev. č. 376 a značný počet autobusů Karosa - Renault Citybus 12 M ev. č. 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 24, 25, 26, 28, 29, 30, 37, 38, 40, 41, 42, 43, 44 a 45.

28.5.2015   Slavnostní křest vozidel Iveco Urbanway 12 M CNG (1)
Slavnostní předání nových vozidel Iveco Urbanway 12 M CNG
ev. č. 66, 67, 69, 71 a 72 dne 28. května 2015.

Číst dál: Třicet nových autobusů Iveco Urbanway v Ústí nad Labem

Razantní změny ve vozovém parku trolejbusů v Ústí nad Labem

dpmulRok 2015 se velkou měrou zapíše do dějin obnovy trolejbusového vozového parku v Ústí nad Labem. Do konce letošního roku by totiž měly být z pravidelného provozu odstaveny všechny ústecké trolejbusy Škoda 15 Tr 02/6, typické především nápravami „Rába“, které byly do ústí dodány jako první kloubové trolejbusy po krátkých 14 Tr08. Z krátkých 14 Tr, které v Ústí zahajovaly trolejbusový provoz, zbývá poslední, která dojezdí také v letošním roce. Nahradí je celkem 20 nových trolejbusů.

Škoda 14 Tr08 ev. č. 403, která s dalšími čtyřmi téhož typu v Ústí nad Labem zahajovala v roce 1988 provoz trolejbusů, bude odstavena po dokončení generální opravy posledního trolejbusu Škoda 21 Tr odkoupeného z Hradce Králové, který bude v Ústí nad Labem nosit ev. č. 408.

Číst dál: Razantní změny ve vozovém parku trolejbusů v Ústí nad Labem