ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva testuje v kladenské městské dopravě autobus s elektrickým pohonem. Jedná se o vůbec první test elektrobusu v Kladně. Zelené vozidlo výrobce SOR Libchavy s výraznou přední maskou je nejen nízkoemisní, ale jeho jízda je i velmi tichá. Oba tyto benefity významně zlepšují život obyvatel ve větších městech. Pokud se technika osvědčí, je při splnění určitých podmínek reálné, že by se v horizontu tří let začaly v Kladně objevovat elektrobusy v běžném provozu.

Elektrobus SOR NS 12 Electric v ulicích Kladna.




Trolejbusový provoz byl zahájen v městě Mariánské Lázně v roce 1952 s 5 vozy Škoda 7 Tr, které obdržely evidenční čísla 1 až 5. Mezi léty 1956 až 1961 se pak po kuse přidávaly Škody 8 Tr, které získaly čísla 6 až 10. V roce 1961 pak započaly rekonstrukce stávajících vozů 7 Tr na 8 Tr, ty byly hotové v roce 1964.
Dopravní podnik hl. m. Prahy otestuje v letošním roce již třetí autobus s hybridním pohonem. Po kloubovém autobusu Volvo 7900A Hybrid je v současné době testován Solaris Urbino 12 Hybrid, který bude doplněn vozem s obchodním označením Iveco Urbanway 12 M Hybrid High Value.
V prosinci převezme Arriva od Českých drah dvě linky osobních vlaků na Liberecku, přijela se tedy představit s vlakem, který tu od prosince budou cestující potkávat každý den. Jde o nízkopodlažní klimatizovaný vlak Siemens Desiro, jehož standardní výbavou bude wi-fi připojení k internetu, pitná voda pro cestující zdarma kdykoliv během cesty a postupně také zásuvky na dobíjení telefonu nebo pro práci na počítači. Dále se také Arriva vydala z Liberce přes Jablonec nad Nisou do Tanvaldu a vezme všechny na historickou akci na zdejší ozubnicové dráze.