Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Pozvánka na konferenci Elektrické autobusy pro město VIII

Elektrické autobusy pro město VIII

doprovodný program veletrhu CZECHBUS 2019

pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR

27. listopadu 2019

Výstaviště Praha-Letňany, Velký sál 1

proelektrotechniky maleKonference Elektrické autobusy pro město, pořádaná konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR, se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace.

26.11.2015   Elektrické autobusy pro město IV.   Škoda (1)
Konference Elektrické autobusy pro město v rocce 2015, prezentace společnosti Škoda Electric.

Číst dál: Pozvánka na konferenci Elektrické autobusy pro město VIII

Ukončení pravidelného provozu autobusů Karosa B 952 / 952 E v Ostravě.

dpoPíše se měsíc říjen roku 2002, kdy jste mohli zahlédnout poprvé v ostravských ulicích autobus typu Karosa B 952 ev. č. 6517. Autobus v interiéru připomínal již jezdící autobusy Karosa B 932/932 E. Ovšem při pohledu zvenčí jste mohli spatřit odlišnost v podobě rovného zadního čela. Dále také mohl cestující upoutat jiný zvuk motoru: starší typy autobusů Karosa B 932/932 E byly vybaveny motorem Liaz, nový typ autobusu Karosa B 952 byl vybaven motorem Iveco Cursor, splňující emisní normu Euro 3. Měsíc na to, tedy v listopadu 2002, byly dodány další autobusy tohoto typu, které obdržely ev. č. 6518 – 6528. Autobusy byly vybaveny klimatizační jednotkou pro řidiče Trav-l-Cool (tzv. ,,mokrý hadr“) a manuální pětistupňovou převodovkou Praga. Autobusy byly rozděleny mezi Garáže Hranečník, Poruba a Fifejdy. Po zrušení garáží Fifejdy se autobusy přesunuly do garáží Hranečník. Během měsíce října 2002 byl dodán také jediný meziměstský autobus Karosa C 954, který byl zakoupen pro obsluhu linky č. 33, která byla tehdy vedena na letiště v Mošnově. Obdržel ev. č. 6529.

2012 09 06@6517@OSC 54 12@Garáže Hranečník
Vůz Karosa B 952 ev. č. 6517, vyfotografovaný v garážích Hranečník po provedení střední opravy SO.

Číst dál: Ukončení pravidelného provozu autobusů Karosa B 952 / 952 E v Ostravě.

Arriva rozjíždí další náborovou kampaň pro řidiče, cílí na ty, kteří chtějí změnit profesi

arriva nove db companyNedostatek řidičů ve veřejné dopravě trápí dopravce po celé republice. Ve stejné situaci je i Arriva, rozhodla se proto pro pokračování náborové kampaně. Cílí hlavně na ty, které už jejich současná práce nebaví, chtějí ji změnit nebo si vydělat víc peněz. V kampanipro weby i sociální sítě Arrivavy užívá vlastní tváře, které k ní přišly a změnily svůj profesní život.

2017 10 19@@4M5 1910@Ostrava, Vítkovice, Dolní oblast
Autobus SOR NBG 12 v barvách společnosti Arriva Morava a.s.

Číst dál: Arriva rozjíždí další náborovou kampaň pro řidiče, cílí na ty, kteří chtějí změnit profesi

Do Ostravy dorazil poslední čtyřicátý Stadler

dpoRok a půl od převzetí první tramvaje Stadler dorazila do Ostravy i ta poslední. Švýcarský výrobce tak definitivně dokončil svou miliardovou zakázku na čtyřicet středo-kapacitních vozidel pro Dopravní podnik Ostrava (DPO). Další nové tramvaje čekají na cestující DPO už za rok. Tentokrát půjde o velkokapacitní tramvaje od společnosti Škoda Transportation.

dpo
Poslední dodaný Stadler do Ostravy. Foto: Dopravní podnik Ostrava.

Číst dál: Do Ostravy dorazil poslední čtyřicátý Stadler

Autobusové novinky v Poprade

sad poprad

Slovenský dopravca SAD Poprad, známy ako najväčší prevádzkovateľ autobusov slovenského výrobcu Troliga Bus, pokračuje s obnovou vozidlového parku na regionálnej doprave v okresoch pod Tatrami. Po Karosách C 954 E od SAD Zvolen a autobusoch výrobcu Isuzu, ktoré boli postupne zaraďované do premávky v prvej polovici roku 2019, došlo v lete tohto roka ku kúpe ojazdených Crossway-ov od dopravcov z Francúzska, Nemecka a Rakúska. Zatiaľ ich spoločnosť SAD Poprad zakúpila sedem, no už onedlho sa očakáva sprevádzkovanieúplne nových vozidiel typu Iveco Crossway. Prvý kus dorazil do areálu Tempus v Spišskej Novej Vsi dňa 14. októbra 2019.

Po menších zmenách vo vedení spoločnosti, ktorá bola spôsobená tragickým úmrtím majoritného majiteľa SAD Poprad a zároveň majiteľa Troliga Busu Mariána Troligu, ktorý sa stal hlavným dodávateľom vozidiel popradskej „sadky“, došlo aj ku marketingovým zmenám a smerovaniu investícií. Poslednými dodanými kusmi z levočského výrobného závodu boli dva kusy typu Fenix a jeden kus typu Pegasus, ktoré boli vyrobené v rokoch 2016 a 2018, no zaradené až na prelome rokov 2018/2019.

2019 01 16@@PP 706EE@Poprad, Autobusová stanica
Troliga Fenix - Autobusová stanica, Poprad.

Číst dál: Autobusové novinky v Poprade

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: