Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Najde Považská Bystrica provozovatele MHD? Ve hře je i založení vlastního DP

povazska bystrica znakNa podzim tohoto roku končí v Považské Bystrici na západě Slovenska smlouva města s firmou MDS a.s. na zajišťování městské hromadné dopravy, která byla uzavřena na 18 měsíců. „Soutěž jsme vyhlásili ještě koncem roku 2019 v Evropském věstníku, kdy jsme dospěli k závěru, že jinak než soutěží se věci řešit nedají,“ uvedl zástupce primátora města Peter Máťoš, který je pověřený řešením městské hromadné dopravy v Považské Bystrici. „Když už v minulosti byly s touto soutěží velké problémy, obrátili jsme se na právnickou kancelář Ĺubomíra Fogaše, aby připravil smlouvu. Zároveň je celá soutěž v gesci veřejného zadavatele. Chtěli jsme, aby proběhla absolutně korektně a transparentně, abychom nebyli nějakým způsobem zainteresovaní, nakolik město je spolumajitelem MDS.“

2017 06 09@@PB 263CL@poblíž obce Podvažie
Poslední nově dodávané městské nízkopodlažní autobusy v Považské Bystrici jsou z produkce Iveca, konkrétně se jedná o model Iveco Urbanway 12 M.

Číst dál: Najde Považská Bystrica provozovatele MHD? Ve hře je i založení vlastního DP

Stržené trolejové vedení v Brně-Bystrci zastavilo brněnské tramvaje

dpmbV sobotu 13. června 2020 v 18.24 h. jedna z projíždějících tramvají linek č. 1 nebo 3 v Bystrci, konkrétně v úseku mezi zoologickou zahradou a kamenolomem, strhla trolejové vedení (nosné lano bylo poškozené v délce více jak 50m). V tu chvíli ani dispečeři netušili, že se celý tento problém bude řešit až téměř do nedělních ranních hodin a že se provoz tramvají už tento den do normálu nevrátí.

13.6.2020   Oprava strženého trakčního vedení
Oprava požkozeného trolejového vedení.

Číst dál: Stržené trolejové vedení v Brně-Bystrci zastavilo brněnské tramvaje

Výběrové řízení na dopravní obslužnost Hlučínska

3csad noveMoravskoslezský kraj (dále jen MSK) postupně v minulých létech vypisoval tendry na dopravní obslužnost různých oblastí v kraji. Většinu z nich ovládla společnost Transdev Morava s.r.o., v některých oblastech zvítězil dopravce ČSAD Vsetín a.s. Napoprvé nevzešel akorát vítěz dopravní obslužnosti Hlučínska, až napodruhé se podařilo dopravce vybrat a stal se jím TQM – holding s.r.o. (dále jen TQM). Po prohrách v oblastech Opavsko a Vítkovsko, kde v minulosti TQM dominovalo, to byla alespoň malá náplast na udržení provozu poblíž své domovské základny v Opavě.

transdev moravaOvšem věci poté nabraly rychlý spád. Po nějaké době se společnost TQM vzdala této zakázky na provozování dopravní obslužnosti Hlučínska – za toto ,,vzdání“ zaplatila také pokutu. Druhou firmou ve výsledném pořadí tendru byla společnost ČSAD Havířov a.s., která tak měla na Hlučínsku TQM nahradit. Ale již v té době se hovořilo čím dál více o koupi Dopravní skupiny 3ČSAD, do které spadá i společnost ČSAD Havířov a.s., společností Transdev. A tak na linkách na Hlučínsku vyjel nakonec nový dopravce Transdev Morava s.r.o., přičemž na částečnou výpomoc pro pokrytí výkonů si vypůjčil autobusy od společnosti TQM. Od 14. června 2020 tuto dopravní oblast bude provozovat dopravce ČSAD Havířov a.s., který je členem skupiny Transdev Česká republika.

Číst dál: Výběrové řízení na dopravní obslužnost Hlučínska

Dopravní podnik hl. m. Prahy zavede na některé autobusové linky trolejbusy, záměr elektrifikace schválila Rada hl. m. Prahy

DPP2Autobusy na stávajících linkách č. 131, 137, 176 a 191 v budoucnu nahradí bateriové trolejbusy. Elektrifikaci čtyř linek na levém břehu Vltavy plánuje hlavní město Praha s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP), záměr schválila Rada hl. m. Prahy. Cílem projektu je snížení emisí CO2 v souladu s naplňováním Klimatického závazku hl. m. Prahy, snížení hlukové zátěže a zvyšování energetické účinnosti dopravy. Odhadované investiční náklady elektrifikace všech čtyř linek jsou v rozpětí 1 – 1,3 miliardy Kč, DPP na ni plánuje využít spolufinancování z fondů Evropské unie. Projekt by se měl realizovat po roce 2023.

2017 12 09@9505@@Palmovka (4)
Parciální trolejbus SOR TNB 12 ,,Acumario" ev. č. 9505, vyfotografovaný na konečné zastávce Palmovka během testovacího provozu.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zavede na některé autobusové linky trolejbusy, záměr elektrifikace...

Dopravní podnik města Brna představil plán výluk na letošní letní prázdniny

dpmbTak jako každý rok, tak také letos využije brněnský Dopravní podnik letní prázdniny pro rozsáhlejší výluky a opravy tramvajových tratí. Tentokrát se zcela zastaví provoz tramvají v ulicích Křídlovické a Veveří.

První opravy za 46 milionů korun se týkají ulice Křídlovické v délce 690 m. Dojde k obnově svršku tramvajové trati zahrnující výměnu opotřebených kolejnic a upevňovadel. „Místo betonových panelů sem umístíme travnaté pásy, které se funkčně i esteticky osvědčily v ulici Nádražní. Kolejnice budou nově opatřeny pryžovými bokovnicemi, což v kombinaci s travnatými plochami výrazně přispěje ke snížení celkové hlučnosti tramvajové dopravy v ulici“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Tramvajová trať  ul. Křídlovická
Současný stav tramvajové trati na ul. Křídlovické.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna představil plán výluk na letošní letní prázdniny

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: