Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Na ostravskou smyčku Poruba, Vřesinská se tramvají svezete až v září

dpoLetošní letní prázdniny příliš nepřejí fanouškům tramvajových jednokolejek. Zatímco na liberecko-jablonecké trati se mohli svézt alespoň do půlky července (od 18. července je trať v celém úseku v dlouhodobé výluce kvůli celkové rekonstrukci ještě neopravených úseků a změně rozchodu z 1000 na 1435 mm), druhá jednokolejná tramvajová trať v České republice - z Poruby do Budišovic - má výluku po celé prázdniny.

2011 01 08@809@@Vřesinská
Pohled na smyčku Poruba, Vřesinská s tramvajemi typu ČKD K2 je již minulostí. Za chvíli i původní vzhled smyčky bude historie.

Číst dál: Na ostravskou smyčku Poruba, Vřesinská se tramvají svezete až v září

V Ostravě byla ukončena rekonstrukce tramvajové trati v Pavlovově ulici

dpoV uplynulých dnech započal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále DPO) s další z plánovaných rekonstrukcí tramvajových tratí v Ostravě. Úpravou prochází úsek tratě v Pavlovově ulici mezi křižovatkami s ulicemi Rodimcevovou a Kpt. Vajdy. Po několika týdnech stavebních úprav se tak cestující i obyvatelé přilehlého okolí budou moci těšit z nižšího hluku, upravených zastávek i z dalšího moderního městského mobiliáře.

12.3.2020   Tramvajová trať v ulici Pavlovova (1)
Současný stav tramvajové trati v ulici Pavlovova.

Snížení hluku a vibrací z průjezdu tramvajových vozidel zajistí přestavba stávající konstrukce kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Ta kromě nižší hlučnosti vyniká také delší životností a menší potřebou údržby.

Číst dál: V Ostravě byla ukončena rekonstrukce tramvajové trati v Pavlovově ulici

Jihomoravský kraj hledá dopravce pro další oblasti Integrovaného dopravního systému JMK

idsjmkZatímco probíhá vyhodnocování nebo již uzavírání smluv mezi dopravci a Jihomoravským krajem v rámci prvního výběrového řízení, které probíhá od loňského roku, a které je rozděleno do částí 1 až 34, které zahrnují cca 80 % kraje, vypsal v prosinci roku 2020 kraj nové druhé výběrové řízení na zbytek území. Zůstanou platné nadále pouze dvě původní smlouvy, a to s dopravcem Bors Bus pro provoz linek na Sokolnicku a s dopravcem BDS-BUS pro provoz linky č. 631 Vyškov-Kobeřice.

19.8.2020   Vyškov, aut. nádr.
Odstavené autobusy dopravce VYDOS BUS na autobusovém nádraží ve Vyškově.

Číst dál: Jihomoravský kraj hledá dopravce pro další oblasti Integrovaného dopravního systému JMK

Dopravní podnik města Brna začal vyřazovat zbývající kloubové Karosy

dpmbS postupnými dodávkami nových autobusů Solaris Urbino 18 v letošním roce skončí zbývající provozní kloubové Karosy. Nutno dodat, že všechny provozní Karosy o více jak dva roky přežily mnohem mladší autobusy Irisbus Citelis 18 M (r.v. 2007-2009), a také autobusy Irisbus Citybus 12 M (r.v. 2002, vyřazeny roku 2015), jelikož ty nebyly modernizované, a také byly v horším technickém stavu.

Rok 2021
K datu 1. ledna 2021 bylo provozních 12 vozů ve vozovně Medlánky (2370-76, 2379, 2381-84) a 6 vozů (2367-69, 2377-78, 2380) ve slatinské vozovně.V první polovině července došlo k letošnímu prvnímu vyřazení, a to čtyř vozů z vozovny Medlánky - ev. č. 2372 až 2375. Autobusy nyní stojí odstavené ve slatinské vozovně a čekají na další osud.

23.7.2021   Vozovna Slatina
Odstavené autobusy Karosa B 961 E ve vozovně Slatina.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna začal vyřazovat zbývající kloubové Karosy

Historická vozidla ovládla ulice města Brna

Poslední červnový víkend 26 a 27. června 2021 patřil v Brně dopravní nostalgii. Bohužel vlivem vládních opatření spojených s nákazou Covid-19 byl letošní program okleštěný pouze na jízdy nebo venkovní akce.

2021 06 26@3502@@Náměstí Svornosti
Brněnský historický trolejbus Škoda 15 Tr ev. č. 3502.

Akce pod záštitou Dopravního podniku města Brna
Letošní rok se konaly pouze jízdy historických vozidel z retro sbírky DPMB a Technického muzea v Brně. Do ulic vyjely historické tramvaje na trase Náměstí Svobody – Vozovna Husovice – Maloměřický most, kdy ve směru do Maloměřic jezdily tramvaje ulicemi Rašínovou a Milady Horákovou a zpět ulicemi Cejl a Benešovou. Cestující vozily následující tramvaje: KPS Brno 4MT2 ev.č. 134 + vlečný vůz KPS Brno vv4 ev. č. 313, ČKD Tatra K2 ev. č. 1123, ČKD Tatra T2 ev. č. 1435, KPS Brno mv6.3 ev.č. 107 + vlečný vůz Ringhoffer ev. č. 215, KPS Brno mvev. č. 99.

Číst dál: Historická vozidla ovládla ulice města Brna

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: