Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) se chystá v nejbližších letech nakoupit až 100 městských nízkopodlažních elektrobusů typu Standard, tj. s délkou vozidla 12 metrů. Na jejich dodavatele v těchto dnech DPP vyhlásil veřejnou zakázku, jejíž celková předpokládaná hodnota činí 1,5 miliardy korun. Nabídky bude DPP vyhodnocovat podle pěti kritérií, jedním z nich je i termín dodání vozidel. Vítěz tendru by měl být znám do konce letošního roku, DPP s ním uzavře rámcovou smlouvu na pět let.

Ilustrační fotografie: Pražský elektrobus Škoda 36BB E'CITY ev. č. 3008 vystavený na velerhu Czechbus 2022.




O provozování MHD v Havířově do roku 2033 máme jasno. Výhrou společnosti ČSAD Havířov a.s., patřící pod Transdev Česká republika, jsme se již zabývali v 
Něco málo z historie: Trolejbusy typu Škoda 21 Tr a 22 Tr (článkový vůz) byly prvními nízkopodlažními trolejbusy výrobce Škoda Ostrov. První prototyp trolejbusu Škoda 22 Tr vznikl v roce 1993, o rok později byl vyroben druhý prototyp. Oba prototypy zavítaly na testovací provoz také do Ostravy. Prototyp ,,krátkých“ trolejbusů Škoda 21 Tr byl vyroben až v roce 1995 spolu s autobusem Škoda 21 Ab.
Po zkušebním provozu elektrobusu Scania Citywide II LF 12M BEV (model značený také jako Scania M324) v Dopravním podniku města Ústí nad Labem a Krkonošská automobilová doprava Vrclabí nyní pomyslnou testovací štafetu přebral dopravce MĚSTSKÁ DOPRAVA Mariánské Lázně s.r.o. (dále jen MDML)..jpg)
