Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Letošní sezona krkonošských cyklobusů byla rekordní

arriva dbcompanyV pondělí 28. září 2015 skončila pro letošek sezona speciálním cyklobusům, tzv. Krkobusům. Krkobusy, které vozily výletníky i s koly až na vrcholky Krkonoš,letos zaznamenaly rekordní počet cestujících. Ještě nikdy se netěšily takové oblibě, jako v letošní sezoně – počet cestujících se zvýšil o 11,5%, počet kol o 26,5%.

Cyklobusy vyrážely na svou pravidelnou jízdu o víkendech a svátcích. Tři z krkobusových linek (č. 1 z Harrachova do Pomezní Boudy, č. 4 z Úpice do Horní Malé Úpy ač. 6 z Hradce Králové do Vrchlabí) provozovala i letos společnost OSNADO, člen skupiny Arriva, která investovala do rozšíření jejich provozu a na letošní sezonu přikoupila dva nové cyklopřívěsy. „Letos jsme našimi Krkobusy přepravili celkem 14,5 tisíce cestujících a 2 154 kol. Zaznamenali jsme tedy o 1 500 cestujících a 450 kol více než v loňském roce. Takový zájem nepamatuji,“ říká ředitel společnosti OSNADO Milan Kovář. „Při pohledu na ta čísla se rozhodně dá říci, že se jedná o nejúspěšnější  sezonu od počátku provozu krkonošských cyklobusů. Zásadní vliv mělo vydařené počasí a také dlouhotrvající tropy, které se přece jen na horách snášejí lépe než třeba v rozpálených městech.“

Cyklobusy jezdily letos v Krkonošíchod 30. května do 28. září a v provozu tak byly celkem 85 dní.

Číst dál: Letošní sezona krkonošských cyklobusů byla rekordní

Časová autobusová zastávka Sámova v Ostravě

V zastávce Sámova ve směru Poliklinika došlo k montáži preference autobusů při výjezdu ze zastávky pomocí tramvajového návěstidla (slangově pomocí kuliček). Po 15 sekundách stání je pomocí červené na nově vybudovaném semaforu zastaven provoz automobilů, na ,,kuličkách" se rozsvítí volno a autobus může bezpečně vyjet ze zastávky.

11.10.2015 - ...
11.10.2015 - ...
11.10.2015 - ...
11.10.2015 - ...
11.10.2015 - ...
     

Fotografie č. 1 - 3: Časová zastávka Sámova směr Poliklinika.
Fotografie č. 4: Časová zastávka Sámova směr Poliklinika, vyčkávání autobusu na signálu stuj.
Fotografie č. 5: Časová zastávka Sámova směr Poliklinika, výjezd autobusu na signál volno.

Nová trolejbusová trať a 105 autobusů na CNG v Ostravě

dpoNová trolejbusová trať na Hranečník, plnicí stanice CNG a 105 nových nízkopodlažních autobusů s pohonem na CNG byly dne 12. října 2015 slavnostně uvedeny do provozu v Dopravním podniku Ostrava a.s. Slavnostní událost, které se zúčastnila řada významných hostů, se uskutečnila na budoucím terminálu Hranečník a v areálu dílen ostravského dopravního podniku v Ostravě-Martinově. Uvedené investice byly dotovány z Programu švýcarsko-české spolupráce, resp. z Operačního programu životní prostředí se spoluúčastí statutárního města Ostravy a Dopravního podniku Ostrava.

Na volném prostranství před zbrusu novou plničkou CNG v areálu dílen ostravského dopravního podniku se za účasti významných hostů, mezi nejvýznamnější patřil švýcarský velvyslanec Markus-Alexander Antonietti, náměstek ministra životního prostředí Vladimír Mana, náměstek ostravského primátora Ivo Hařovský a náměstek hejtmana moravskoslezského kraje Daniel Havlík, uskutečnilo slavnostní uvedení do provozu několika přínosných projektů. V rámci strategie Zelená a čistá Ostrava 2025, se kterou v roce 2013 přišel dopravní podnik ve snaze o ekologizaci a zvýšení komfortu městské hromadné dopravy, se daří naplňovat její cíle a akční plány. Úspěšně zvládnuté procesy žádostí o dotace z evropské unie a evropských dotačních programů se již dříve projevily v obnově drážních vozidel nebo modernizaci tramvajové infrastruktury. Nyní na tyto projekty navazují další, které opětovně zdůrazňují příklon ostravské městské hromadné dopravy k jejím ekologickým formám. „Všechny slavnostně uváděné projekty, ať již nová trolejbusová trať s napojením na terminál Hranečník nebo dodávka 105 nových nízkopodlažních autobusů včetně kapacitní plničky na CNG, vytváří společně s již realizovanými projekty potřebné synergické efekty nejen v rámci MHD, ale celého města Ostravy“, sdělil ředitel ostravského dopravního podniku Roman Kadlučka.

Číst dál: Nová trolejbusová trať a 105 autobusů na CNG v Ostravě

Oslavy 85 let autobusové dopravy v Ostravě

dpoDne 10. října 2015 proběhl v areálech garáží Poruba a Ústředních dílen Dopravního podniku Ostrava v Martinově Den otevřených dveří ku příležitosti oslav 85 let autobusové dopravy v Ostravě.

K vidění zde byla dynamická ukázka hasičského záchranného sboru, kdy na voze Karosa - Renault Citybus ev. č. 7010 bylo předvedeno vyproštění zraněného cyklisty sraženého autobusem. Za účasti ředitele DPO p. Romana Kadlučky, tiskového mluvčího DPO p. Miroslava Albrechta a autorů proběhl křest nové publikace k příležitosti 85 let autobusové dopravy v Ostravě.

7010 - OVZ 85...

Karosa - Renault Citybus 12 M ev. č. 7010 před ukázkou HZS MS kraje.

Návštěvníci se mohli projet historickými autobusy Karosa ŠM 11 ev. č. 5842, Karosa B 731 ev. č. 6160, Ikarus 280 ev. č. 4070 a Škoda 706 RTO ev. č. 247 s dvounápravovým přívěsem Jelcz PO 1E  ev. č. 1227. Poté, z důvodu technické závady, byl přívěs vyměněn za typ Karosa B 40 ev. č. 141.  Autobusy jezdily v trase:

Číst dál: Oslavy 85 let autobusové dopravy v Ostravě

Na D1 jsou historicky první plničky CNG, postavily je Vítkovice

vitkoviceNejvětší ryze česká strojírenská skupina VÍTKOVICE MACHINERY GROUP (VMG) zprovoznila první plničky stlačeného zemního plynu (CNG) na tuzemské páteřní dálnici D1. Zařízení je vybudováno v obou směrech na trase Praha – Brno u známého odpočívadla Devět křížů. „Výdejní stojan je zařazen přímo mezi ostatní stojany s palivy čerpacích stanic BENZINA a tak, jak jsou řidiči zvyklí, je oboustranný, aby mohla CNG čerpat dvě auta současně. Běžný provoz začne už od pondělí,“ uvedl za skupinu Vítkovice Rodan Broskevič, ředitel dceřiné firmy VÍTKOVICE Doprava.

Výstavba a instalace technologie nejnovější stanice trvala pouhý měsíc, celková příprava výstavby zabrala zhruba rok a půl a zahrnovala i několik technických specialit. „Délka plynovodní přípojky je více než půl kilometru. Při protlaku pod dálnicí jsme řešili problémy se stávajícími inženýrskými sítěmi v kombinaci se skalnatým podložím,“ vysvětlil obchodní ředitel VÍTKOVICE Doprava Martin Žák.

Číst dál: Na D1 jsou historicky první plničky CNG, postavily je Vítkovice

Výběr dopravce

Nové fotografie

březen 2024
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: