Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy zavede na některé autobusové linky trolejbusy, záměr elektrifikace schválila Rada hl. m. Prahy

DPP2Autobusy na stávajících linkách č. 131, 137, 176 a 191 v budoucnu nahradí bateriové trolejbusy. Elektrifikaci čtyř linek na levém břehu Vltavy plánuje hlavní město Praha s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP), záměr schválila Rada hl. m. Prahy. Cílem projektu je snížení emisí CO2 v souladu s naplňováním Klimatického závazku hl. m. Prahy, snížení hlukové zátěže a zvyšování energetické účinnosti dopravy. Odhadované investiční náklady elektrifikace všech čtyř linek jsou v rozpětí 1 – 1,3 miliardy Kč, DPP na ni plánuje využít spolufinancování z fondů Evropské unie. Projekt by se měl realizovat po roce 2023.

2017 12 09@9505@@Palmovka (4)
Parciální trolejbus SOR TNB 12 ,,Acumario" ev. č. 9505, vyfotografovaný na konečné zastávce Palmovka během testovacího provozu.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zavede na některé autobusové linky trolejbusy, záměr elektrifikace...

Dopravní podnik hl. m. Prahy má po 60 letech první vlastní trolejbus, bude sloužit primárně pro výuku

DPP2 Po 60 letech má Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) opět svůj vlastní, nikoliv však muzejní trolejbus, který dostane evidenční číslo 9508. Vůz Škoda 24 Tr Irisbus DPP zakoupil od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) za 238 tisíc Kč bez DPH. Po nejnutnějších opravách jej DPP přelakuje do stejných barev, které používá u svých autobusů typu City Bus. Trolejbus bude DPP primárně využívat pro výuku řidičů i servisního personálu v souvislosti s připravovanou elektrifikací vybraných autobusových linek v Praze. DPP plánuje jeho zavedení do provozu v průběhu letošních letních prázdnin a chystá jej nasazovat také na linku č. 58 mezi Palmovkou a Prosekem. Přesný termín zahájení provozu bude záležet na vývoji oprav kanalizace a vozovky v Prosecké ulici. V DPP bude sloužit do doby nákupu nových trolejbusů, na které chystá vypsat výběrové řízení v průběhu letošního léta. Poté bude trolejbus využívat jako služební a školní vůz.

Praha trol
Ex. plzeňský trolejbus Škoda 24 Tr Irisbus. Foto: Ondřej Volf, DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy má po 60 letech první vlastní trolejbus, bude sloužit primárně pro...

Tramvaje T2 se po necelých 56 letech vrací do provozu v Praze

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy pokřtil v pátek 21. února dva vozy T2. Na jejich zprovoznění uplynulé dva měsíce pracovali technici DPP, historický vzhled jim loni vrátili pracovníci ostravské společnosti EKOVA ELECTRIC. Tento typ tramvaje se díky tomu po téměř 56 letech opět vrací do pravidelného provozu v pražské MHD.

ekova
DPP jej bude nasazovat především na nostalgickou linku číslo 23, která vede z Královky přes historické centrum (včetně Pražského hradu, Královského letohrádku či Národního divadla) na Zvonařku. Poprvé se veřejnost tramvajemi T2 můžou svézt o prvním březnovém víkendu, tj. v sobotu 7. a v neděli 8. března 2020 speciálně na lince číslo 2.

Pro fanoušky MHD nachystal DPP na sobotu 22. února 2020 unikátní fotopříležitost – obě pokřtěné tramvaje T2 společně s muzejním vozem T2 budou od 9.00 hodin do 12.30 hodin poprvé společně vystaveny na nádvoří vozovny Střešovice.

T2 Praha (2)
Tramvaj ČKD T2R budoucího ev. č. 6004, která byla vyfotografována při rekonstrukci ve výrobní hale společnosti Ekova Electric.

Číst dál: Tramvaje T2 se po necelých 56 letech vrací do provozu v Praze

Dopravní podnik hl. m. Prahy tento pátek vypraví poslední autobusy s motory EURO II

DPP2V pátek 22. listopadu 2019 se pražský dopravní podnik rozloučí s posledními autobusy plnícími emisní normu EURO II. Mezi lety 1996 – 2019 bylo v provozu více než 700 autobusů s motory LIAZ a Renault, které v době svého vzniku odpovídaly právě této dnes již několikrát překonané emisní normě. V současné době je ve vozovém parku městského dopravce 1150 autobusů, z nichž 408 plní aktuální normu EURO VI a 518 pak odpovídá normě EURO V/EEV. Zbývající autobusy jsou v provedení EURO III a IV, avšak i tyto vozy rychle mizí z ulic.

dpp
Karosa-Renault Citybus 12 M Foto: DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy tento pátek vypraví poslední autobusy s motory EURO II

Dopravní podnik hl. m. Prahy testuje parciální trolejbus Ekova Electron 12 T

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy testuje v běžném provozu na lince číslo 58 bateriový trolejbus s trakční výzbrojí Cegelec TV Europulse značky Ekova Electron 12 T. Trolejbus jezdí od středy 25. září 2019 z Palmovky do Letňan po dobu jednoho měsíce. Testování poslouží DPP nejen k výběru vhodné konfigurace vozidla, ale i pro nastavení optimálních provozních parametrů a zajištění provozních dat. Vůz obdržel ev. č. 9507.

2019 09 25@9507@@Palmovka (1)
Parciální trolejbus Ekova Electron 12 T vyfotografovaný na konečné zastávce Palmovka.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy testuje parciální trolejbus Ekova Electron 12 T

Dopravní podnik hlavního města Prahy a.s.

Nové fotografie

březen 2024
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: