Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ukončení provozu ostravských tramvají T6A5

dpoRok 1994 byl rokem, kdy Dopravní podnik Ostrava zařadil první tramvaje ČKD T6A5 do pravidelného provozu. Jednalo se o deset vozů s evidenčními čísly 1101 až 1110. Interiér těchto tramvají byl vybaven koženkovými sedačkami podobně jako tramvaje ČKD KT8D5. Lakování ostravských ,,téšestek“ bylo již v novém schématu složeném z modré, bíle a žlutooranžové barvy.

T6

Číst dál: Ukončení provozu ostravských tramvají T6A5

Provoz a ukončení trolejbusů Škoda 21 Tr v Ostravě

dpoNěco málo z historie: Trolejbusy typu Škoda 21 Tr a 22 Tr (článkový vůz) byly prvními nízkopodlažními trolejbusy výrobce Škoda Ostrov. První prototyp trolejbusu Škoda 22 Tr vznikl v roce 1993, o rok později byl vyroben druhý prototyp. Oba prototypy zavítaly na testovací provoz také do Ostravy. Prototyp ,,krátkých“ trolejbusů Škoda 21 Tr byl vyroben až v roce 1995 spolu s autobusem Škoda 21 Ab.

2023 05 19@3311@@Vozovna trolejbusů
Po posledním zatažení z linky vozu ev. č. 3312 byly v areálu vozovny trolejbusů k fotografování přistaveny poslední vozy Škoda 21 Tr, které vlastní DPO.

Číst dál: Provoz a ukončení trolejbusů Škoda 21 Tr v Ostravě

Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

 dpoV současné době Ostravany velice zajímá návrh změny linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) ve spolupráci se statutárním městem Ostrava a Koordinátorem ODIS (KODIS) navrhl změny v tramvajové dopravě, jelikož poslední větší změny proběhly v roce 2013. Měly by vzniknout tři páteřní tramvajové linky č. 1, 2 a 8 (sídlištní celky Dubina + Hrabůvka, Výškovice + Zábřeh, Poruba). Ve špičce by jezdily v intervalu 3 až 5 minut a mimo špičku a o víkendech každých 10 minut. Tento systém byl pojmenován jako ,,ostravské metro“. Páteřní síť by pak doplnily další navazující tramvajové linky. Další změnou je posílení autobusových linek č. 48 a 78. Těmito změnami by měl zřizovatel DPO, tedy město Ostrava, ušetřit bezmála 50 milionů korun. Navrhnutý model tramvajové dopravy byl vytvořen na základě dat získaných měřením obsaditelnosti spojů. Tímto by se mělo podle DPO eliminovat, že spoje budou přeplněné nebo naopak nevyužívané.

Systém ,,ostravského metra“ čerpal inspiraci z moderních provozů na západě Evropy. Ty spočívají v nejmenším možném počtu linek jedoucích v krátkých intervalech. V Ostravě by tak mělo dojít k redukci linek – nově by mělo být v provozu jedenáct denních a pět nočních linek.


Původně navrhovaný plán sítě tramvajové dopravy - denní provoz. Návrh DPO.

Číst dál: Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

Dopravní podnik Ostrava zrušil výběrové řízení na nové velkokapacitní tramvaje

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zveřejnil novou veřejnou zakázku s názvem „Dodávka a servis až 25 ks velkokapacitních tramvají“ celková hodnota této zakázky, kterou stanovil DPO činí maximálně 2,25 mld. Kč bez DPH. Potencionální uchazeči tuto částku nesmí překročit.Dopravce se tímto zaváže odebrat 16 tramvají na zbylých 9 bude opce. Uchazeči o tuto zakázku musí podat své nabídky nejpozději do 17. dubna 2023 do 10:00 hod.

Nové tramvaje by měli nahradit v provozu vozy typu KT8D5.RN1. DPOv edl tržní konzultace (o tržních konzultacích jsme Vás již informovali v samostatném článku) s výrobci: Alstom, Cegelec, Modertrans Poznaň, Pesa Bydgoszcz, Pragoime, Škoda Transportation a Stadler.

2013 03 04@1514@@ul. Vítkovická
Nové tramvaje by měli nahradit 16 tramvají typu KT8D5.RN1. Na fotografii vidíte jednu z nich ev. č. 1513.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zrušil výběrové řízení na nové velkokapacitní tramvaje

Dopravní podnik Ostrava obdrží nové dvoučlánkové trolejbusy Škoda

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jne DPO) v pátek 3. února 2023 ve věstníku veřejních zakázek zveřejnil zakázku s názvem ,,Dodávka až 6 kusů dvoučlánkových trolejbusů". Dopravce všechny poptávané trolejbusy nemusí odebrat. DPO počítá, že vozy budou spolufinancovány z fondů evropské unie. Předběžná hodnota této veřejné zakázky je 90 000 000 milionů Kč bez DPH.

Škoda 27 Tr pro Ostravu. Foto: Škoda

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava obdrží nové dvoučlánkové trolejbusy Škoda

Jste zde: