Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Místo trolejbusů dieselové autobusy - realita bezdieselové Ostravy

Z důvodu akutního nedostatku řidičů musel Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) přistoupit k nahrazení směn, které vlastními řidiči personálně nezvládl obsadit, prostřednictvím řidičů jiných dopravců spolu s jejich vozidly. 

phoca thumb l 2021 11 01@402@8T1 4265@Ostrava
Autobus SOR CITY NB 12 ev. č. 402 dopravce ČSAD Karviná.

Číst dál: Místo trolejbusů dieselové autobusy - realita bezdieselové Ostravy

Další tramvajový úsek v Ostravě je po rekonstrukci

dpo

Ostravský dopravní podnik (dále DPO) zveřejnil 6. dubna 2021 veřejnou zakázku s názvem „Traťový úsek Dolní Vítkovice – Kolonie Jeremenko – Zvyšování rychlosti“. Předmětem zakázky jsou stavební práce na zmíněném tramvajovém úseku, které umožní zvýšení traťové rychlosti na 80 km/h. Jedná se o pokračování projektu Zvyšování rychlosti tramvajové dopravy v DPO.

3.5.2021   Úsek mezi zastávkami Kolonie Jeremnko   Důl Jeremenko
Původní stav tramvajové trati poblíž zastávky Důl Jeremenko.

Číst dál: Další tramvajový úsek v Ostravě je po rekonstrukci

První muzejní elektrobus v ČR

dpoZatímco některé dopravní podniky v současné době teprve s provozem elektrobusů začínají, někde už jsou o krok dále a naopak elektrobus zařazují do svých muzejních sbírek.

Tou první vlaštovkou je Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) a jeho vůbec první elektrobus, SOR EBN 10.5, který ostravské ulice křižoval pod ev. č. 5001. Jde zároveň o vůbec první elektrobus vyrobený libchavskou firmou SOR (karoserie) spolu se společnostmi Cegelec (elektrická výzbroj) a Dopravní podnik Ostrava (konečná kompletace vozidla), světlo světa spatřil na počátku roku 2010.

5.6.2010   SOR EBN 10.5
Ostravský elektrobus SOR EBN 10.5 budoucího ev. č. 5001 na brněnské výstavě Autotec 2010.

Číst dál: První muzejní elektrobus v ČR

DP v Ostravě má nové služební tramvaje

dpoDopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) v posledních dnech rozšířil řady svých služebních tramvají. Jednou z novinek v těchto řadách je jediný ostravský vůz typu T3R.EV, který se v Ostravě od svého zařazení v roce 2004 honosil evidenčním číslem 1301, ten má sloužit jako vozidlo tramvajové autoškoly pro výcvik nových řidičů. Druhým vozem je vůz T3R.P, který završoval dodávku vozů v roce 1985 a s cestujícími jezdil pod ev. č. 977 – ten je nově přeřazen do stavu služebních vozů jako mazací a nese nové ev č 8211.

@8209@@Vozovna Poruba (2)
Tramvaj T3R.EV ev. č. 8209 ,,Tramškola" ex ev. č. 1301.

Číst dál: DP v Ostravě má nové služební tramvaje

Ostrava má muzejní minibus

dpoSbírka historických vozidel Dopravního podniku Ostrava a.s. (dále jen DPO) se v uplynulých dnech rozrostla o další kus, tentokrát z řad autobusů. Vozidlem zachovaným pro další generace se stal minibus Fiat MAVE CiBus ENA 3Z, který u DPO jezdil pod ev. č. 7302 od roku 2007.

2013 02 06@7302@5T3 3834@Poliklinika (1)
Ostravský minibus Fiat MAVE CiBus ENA 3Z ev. č. 7302 vypravený na linku č. 96 pauzuje na konečné zastávce Poliklinika.

Číst dál: Ostrava má muzejní minibus

Nové fotografie

březen 2024
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: