Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Nový Solaris pro DPO namísto shořelého

dpoPři požáru v areálu garáží Hraničník (informace o požáru v garážích Hranečník naleznete zde) shořelo celkem 7 autobusů. Mezi nimi i vůz Solaris Urbino 12 CNG III. generace s ev. č. 7193. Pro zajištění chybějícího vozidla uzavřel Dopravní podnik Ostrava a.s. dodatkovou smlouvu s výrobcem Solaris Bus & Coach S.A. na nový vůz, který nahradil požárem zničeny autobus ev. 7193.

@7251@@Garáže Hranečník (1)
Nově dodaný autobus Solaris Urbino 12 CNG IV. generace ev. č. 7251. Vůz byl pořízen jako náhrada za shořelý autobus Solaris Urbino 12 CNG III. generace ev. č. 7193.

Číst dál: Nový Solaris pro DPO namísto shořelého

Ukončení pravidelného provozu autobusů Karosa B 952 / 952 E v Ostravě.

dpoPíše se měsíc říjen roku 2002, kdy jste mohli zahlédnout poprvé v ostravských ulicích autobus typu Karosa B 952 ev. č. 6517. Autobus v interiéru připomínal již jezdící autobusy Karosa B 932/932 E. Ovšem při pohledu zvenčí jste mohli spatřit odlišnost v podobě rovného zadního čela. Dále také mohl cestující upoutat jiný zvuk motoru: starší typy autobusů Karosa B 932/932 E byly vybaveny motorem Liaz, nový typ autobusu Karosa B 952 byl vybaven motorem Iveco Cursor, splňující emisní normu Euro 3. Měsíc na to, tedy v listopadu 2002, byly dodány další autobusy tohoto typu, které obdržely ev. č. 6518 – 6528. Autobusy byly vybaveny klimatizační jednotkou pro řidiče Trav-l-Cool (tzv. ,,mokrý hadr“) a manuální pětistupňovou převodovkou Praga. Autobusy byly rozděleny mezi Garáže Hranečník, Poruba a Fifejdy. Po zrušení garáží Fifejdy se autobusy přesunuly do garáží Hranečník. Během měsíce října 2002 byl dodán také jediný meziměstský autobus Karosa C 954, který byl zakoupen pro obsluhu linky č. 33, která byla tehdy vedena na letiště v Mošnově. Obdržel ev. č. 6529.

2012 09 06@6517@OSC 54 12@Garáže Hranečník
Vůz Karosa B 952 ev. č. 6517, vyfotografovaný v garážích Hranečník po provedení střední opravy SO.

Číst dál: Ukončení pravidelného provozu autobusů Karosa B 952 / 952 E v Ostravě.

Do Ostravy dorazil poslední čtyřicátý Stadler

dpoRok a půl od převzetí první tramvaje Stadler dorazila do Ostravy i ta poslední. Švýcarský výrobce tak definitivně dokončil svou miliardovou zakázku na čtyřicet středo-kapacitních vozidel pro Dopravní podnik Ostrava (DPO). Další nové tramvaje čekají na cestující DPO už za rok. Tentokrát půjde o velkokapacitní tramvaje od společnosti Škoda Transportation.

dpo
Poslední dodaný Stadler do Ostravy. Foto: Dopravní podnik Ostrava.

Číst dál: Do Ostravy dorazil poslední čtyřicátý Stadler

Ředitel DPO Morys lže veřejnosti

V rámci evropského projektu Noci vědců, která probíhala na mnoha místech naší republiky a také v Ostravě vystoupil v Moravskoslezské vědecké knihovně také ředitel Dopravního podniku Ostrava pan Ing. Daniel Morys, MBA se svou prezentací “kam kráčí doprava v Ostravě”.

Ve svém hodinovém příspěvku, který nakonec výrazně přesáhl vymezený časový interval postupně informoval o různých projektech veřejné akciové firmy, ve které zasedá v představenstvu. Některé jeho příspěvky nás odborníky vyloženě pobavily, některé byly příliš zasněné. Hlavně nás vytočil příspěvek o dalším výběrovém řízení na vysokokapacitní tramvají, které doplní současnou objednávku na středně kapacitní tramvaje “plus” z roku 2017 přesněji 4. září 2017. To je přece jasná lež, právě minulé výběrové řízení bylo na tramvaje vysokokapacitní, ale z krajně nevhodných důvodů (zjevná chyba v desetinné čárce) byl vyloučen osvědčený uchazeč firma Stadler a jako jediná zůstala nabídka domácího výrobce firmy Škoda Transportation o kterém se ovšem ví, že je napojený na vysoké politiky a v jiných městech díky tomu vyhrával výběrová řízení.

Číst dál: Ředitel DPO Morys lže veřejnosti

Ostrava připravuje nákup dalších plynových autobusů

dpoDopravní podnik Ostrava a. s. se chystá nakoupit čtyřicet nových jednočlánkových autobusů na CNG, to lze usoudit z věstníku veřejných zakázek, kde se objevila nová zakázka s titulem „Dodávka 40 ks nových nízkopodlažních jednočlánkových autobusů na CNG pohon“, které poptává dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s.

Solarisy Hranečník
Nové autobusy Solaris Urbino 12 CNG IV. generace vyfotografované v garážích Hranečník. Právě značka Solaris vyhrála výběrové řízení na dodávku 40 ks nových nízkopodlažních autobusů na CNG.

Autobusy by měly být 100% nízkopodlažní a dopravce předpokládá, že část z celkové hodnoty této zakázky bude uhrazena z prostředků Evropské unie, konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP)Nízkoemisní a bezemisní vozidla. Předpokládaný termín ukončení zakázky (dodávek vozidel) je do konce roku 2019. Zadavatel před samotným zahájením zadávacího řízení vedl předběžné tržní konzultace na veletrhu Czechbus 2016 s dodavateli:
EVOBUS Česká republika s.r.o., IVECO Czech Republic a.s., KAR group a.s., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o., SCANIA CZECH REPUBLIC s.r.o., SOLARIS CZECH spol. s r.o.,SOR Libchavy spol. s r.o. a VOLVO Group Czech Republic, s.r.o. Poslední jmenovaný výrobce však již výrobu CNG autobusů ukončuje.

Číst dál: Ostrava připravuje nákup dalších plynových autobusů

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: