Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /disk_1/www/cz/mhdzive/www/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 998 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /disk_1/www/cz/mhdzive/www/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 998 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /disk_1/www/cz/mhdzive/www/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 998

Opravdu je ostravská MHD bez dieselu?

dpoZ regionálních médií, webu Dopravního podniku Ostrava a.s. (dále jen DPO), ale i z vozidel samotných na čtenáře, diváky, cestující i obyčejné Ostravany či návštěvníky Ostravy doslova útočí nepřehlédnutelné heslo: Bez dieselu. To odkazuje na fakt, že od 9. dubna 2021 údajně DPO nevypravuje do provozu již žádný dieselový autobus, pouze vozy na CNG nebo elektrobusy. Výjimky prý mohou nastat pouze při poruchách vozidel, kdy jako náhradní může být vypraven i naftový autobus. Jaká je však opravdová situace, pokud odhrneme „pí-ár“ závěs senzace a snahy o zviditelnění se?

2021 04 11@7515@8T0 4472@ul. 26. dubna
2021 04 11@7515@8T0 4472@ul. 26. dubna (1) 2021 04 11@7515@8T0 4472@ul. 29. dubna

I o vikendu jsou pravidelně podle vozových jízdních řadů vypravovány dieselové autobusy.

Číst dál: Opravdu je ostravská MHD bez dieselu?

Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Opavská v Ostravě-Porubě

dpoOstravský dopravní podnik (dále DPO) zveřejnil dne 22. března 2021 veřejnou zakázku s názvem ,,PJD na ul. Opavská“. Jedná se o rekonstrukci další tramvajové trati, kde dojde ke zvýšení maximální provozní rychlosti na 80 km/h.

4.4.2021   Tramvajová trať na ul. Opavská
Současný stav tramvajové trati na ul. Opavská. (u křižovatky ulic Opavská x 17. listopadu).

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Opavská v Ostravě-Porubě

V Ostravě začala rekonstrukce tramvajové trati v Pavlovově ulici

dpoV uplynulých dnech započal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále DPO) s další z plánovaných rekonstrukcí tramvajových tratí v Ostravě. Úpravou prochází úsek tratě v Pavlovově ulici mezi křižovatkami s ulicemi Rodimcevovou a Kpt. Vajdy. Po několika týdnech stavebních úprav se tak cestující i obyvatelé přilehlého okolí budou moci těšit z nižšího hluku, upravených zastávek i z dalšího moderního městského mobiliáře.

12.3.2020   Tramvajová trať v ulici Pavlovova (1)
Současný stav tramvajové trati v ulici Pavlovova.

Snížení hluku a vibrací z průjezdu tramvajových vozidel zajistí přestavba stávající konstrukce kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Ta kromě nižší hlučnosti vyniká také delší životností a menší potřebou údržby.

Číst dál: V Ostravě začala rekonstrukce tramvajové trati v Pavlovově ulici

Ostravský DP znovu nabízí na prodej své tramvaje

dpoDopravní podnik Ostrava, a.s. (dále DPO) nabízí opět na svých webových stránkách k odprodeji patnáct kusů z řad odstavených tramvají, které se nepodařilo prodat při předchozím pokusu - celkem 11 vozů typu ČKD T3 v různých modifikacích a 4 vozy ČKD T6A5. Celková vyvolávací cena činí 667 253 Kč. Původně již tyto tramvaje obsahovala nabídka dopravce v roce 2020 (více informací naleznete zde), ovšem podařilo se prodat pouze čtveřici vozů. Tři tramvaje T3SUCS ev. č. 955, 963 a 965 zakoupil PříKrM - Přítel Krkonošského metra a vůz T3R.E ev. č. 968 putoval k soukromé osobě do Poděbrad. O prodej ostatních vozů se DPO proto pokouší nyní znovu.

2020 01 10@929@@Dílny DP Ostrava
Vyřazené ostravské tramvaje odstavené v dílnách DP Ostrava na prodej.

Číst dál: Ostravský DP znovu nabízí na prodej své tramvaje

Nudíte se? Kupte si kloubový autobus!

dpo

Pokud jste si přáli mít vlastní autobus a nestačil by Vám jen klasický, ale chcete kloubový, právě jste o jednu možnost přišli – Dopravní podnik Ostrava (dále DPO) se v aktualizované nabídce na svých webových stránkách již opakovaně snažil zbavit mimo jiné rovné desítky již nepotřebných autobusů značky Solaris, včetně dvou kloubových. Lhůta pro podávání nabídek skončila posledním březnovým dnem.

Při předchozích výprodejích byly předmětem úspěšného prodeje hlavně polské autobusy Solaris. Zcela čerstvou informací je úspěšný prodej trojice krátkých Solarisů ev. č. 7738, 7739 a 7740 z listopadové prodejní nabídky. Poputují k pracovní agentuře Recra Moravia, která je zřejmě bude využívat k zaměstnaneckému svozu. Za každý z vozů zaplatila nejnižší možnou cenu 236 900 korun bez DPH.

Podařilo se prodat také všechny nabízené patnáctimetrové Solarisy (o jejich konci v Ostravě jsme psali zde). Všech deset vozů určených na prodej (ev. č. 7620–7629) odkoupila pražská společnost Truck Centre, která se je snaží prodat dále – nejprve za ně chtěla mezi 320 a 370 tisíci, po nezájmu zlevnila na současných 250–300 tisíc korun bez DPH za jeden kus.

Také DPO šlo ve své aktuální nabídce, v níž jsou zařazeny vozy, které se nepodařilo při předchozích pokusech prodat, s cenou dolů. Mezi celkem 20 vozy je půl na půl zastoupena česká a polská produkce. Z Vysokého Mýta je to desítka čerstvě odstavených autobusů Irisbus Citelis 12 M (jejich konec v ostravských ulicích jsme čtenářům přiblížili zde), ze závodu Solarisu v polském Bolechowě je osm dvanáctimetrových vozů Solaris Urbino 12 a dvojice kloubových autobusů Solaris Urbino 18. Všechny vozy splňují emisní normu Euro 5.

Číst dál: Nudíte se? Kupte si kloubový autobus!

Jste zde: