Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Prvním bateriovým kloubákem se ve Zlíně již svezli první cestující

zlin logoNový bateriový článkový trolejbus Škoda 35 Tr vyjel ve čtvrtek 12. března 2020 do ulic Zlína a Otrokovic poprvé s cestujícími. Během asi jednoho a půl měsíce ujede na linkách MHD Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice povinných osm tisíc zkušebních kilometrů s cestujícími, aby mohl být Drážním úřadem schválen pro trvalé používání.

2020 03 13@414@@třída Tomaše Bati
Nový bateriový trolejbus Škoda 35 Tr ev. č. 414 v Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice s.r.o. Vůz projíždí třídou Tomáše Bati ve Zlíně.

Článkový trolejbus Škoda 35 Tr je prvním 18metrovým trolejbusem, který je vybaven trakčními bateriemi a ujede s jejich akumulovanou elektrickou energií až 10 kilometrů mimo trolejové vedení. Kloubový trolejbus má čtvery dveře, je plně nízkopodlažní a klimatizovaný. Používá karoserii typu Urbanway od firmy Iveco. Vůz má 42 míst k sezení, plošinu pro vozíčkáře, dětské kočárky nebo jízdní kola. Elektrickou výzbroj do vozidla instalovala firma Škoda Electric Plzeň, která je také dodavatelem vozu pro DSZO. Trolejbus může dosahovat maximální rychlosti 65 kilometrů v hodině.  Elektromotor má výkon 250 kW. Článkový trolejbus tohoto typu stojí 16,7 milionů korun. Novému vozu bylo u DSZO přiděleno evidenční číslo 414.

2020 03 13@414@@Bartošova čtvrť
Nový bateriový trolejbus Škoda 35 Tr ev. č. 414 v Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice s.r.o. Vůz byl vyfotografován na konečné zastávce Bartošova čtvrť.

„Dva bateriové trolejbusy dvanáctimetrové délky úspěšně využíváme už od roku 2016. Dalších sedm sólo bateriových trolejbusů jsme v loňském roce pořídili pro elektrizaci dopravy mimo trolejové vedení na linkách 4 a 5 do Kostelce a Štípy. Logickým pokračováním tohoto trendu je nyní nákup kloubového bateriového trolejbusu. Ten bychom chtěli využívat zejména na lince 2 u spojů, které jsou vedeny bez přestupu až na točnu Štěrkoviště, kam není dovedeno trolejové vedení,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Bateriové trolejbusy vykazují lepší jízdní vlastnosti při jízdě mimo trakční vedení než trolejbusy s dieselagregátem a nezatěžují své bezprostřední okolí hlukem spalovacího motoru ani žádnými emisemi.

2020 03 13@414@@Bartošova čtvrť (2)
Nový bateriový trolejbus Škoda 35 Tr ev. č. 414 v Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice s.r.o. Vůz byl vyfotografován na konečné zastávce Bartošova čtvrť.

Protože jde o nový typ trolejbusu, musel absolvovat nejdříve stanovený počet kilometrů zkušebního provozu bez cestujících a nyní má před sebou ještě osm tisíc kilometrů s cestujícími, než bude vůz Drážním úřadem schválen pro standardní provoz. Pro cestující, kteří budou tímto trolejbusem nyní jezdit, při zkušebním provozu žádné omezení nebo odlišnost od běžného provozu jiných vozů nevzniká.

2020 03 13@414@@Bartošova čtvrť (1)
Nový bateriový trolejbus Škoda 35 Tr ev. č. 414 v Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice s.r.o. Vůz byl vyfotografován na konečné zastávce Bartošova čtvrť.

2020 03 13@414@@Otrokovice, třída Tomáše Bati
Nový bateriový trolejbus Škoda 35 Tr ev. č. 414 Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice s.r.o. byl vyfotografován na třídě Tomáše Bati v Otrokovicích, kde je využíván jeho bateriový pohon na spojích linky č. 2, které zajíždějí až na konečnou Otrokovice, Štěrkoviště.

O novém trolejbusu Škoda 35 Tr a také novém elektrobusu Škoda E’City jsme již napsali článek.

Zdroj: Tisková zpráva DSZO, vlastní zdroje

Aktualizováno 21. 3. 2020 19:41

Jste zde: