MHD v Havlíčkově Brodě, provozovaná městskou firmou Technické služby Havlíčkův Brod, disponuje nyní pouze devíti autobusy, které jsou vypravovány v současné době na 7 linek (č. 1 - 6 a 22). Navzdory tomuto "komornímu" počtu (nebo možná právě díky němu) se v místní MHD udržel poslední provozní městský "krátký" autobus Karosa řady 700.
Poslední pravidelně nasazováný autobus Karosa B 732 ev. č. 1 na linky MHD v České republice byl vyfotografován mezi obcemi Herlify a Mírovka.
Celkem prošla službami městského dopravce celkem čtveřice Karos. Ten s ev. č. 2 byl typového označení Karosa B 732.1654 a vyroben byl v roce 1995. V Havlíčkově Brodě, jediném svém působišti, sloužil až do roku 2017. Shodného typového označení i roku výroby byl také vůz ev. č. 3, ten nicméně dojezdil o tři roky dříve. Mimo městské verze Karos disponoval dopravce také meziměstským autobusem Karosa C 734.00 ev. č. 6, který zakoupil již jako ojetý a s rokem výroby 1981 sloužil celých 24 let - svou provozní éru zakončil v Havlíčkově Brodě v roce 2005. Poslední vůz Karosa - konkrétně typu B 732.1666 - s ev. č. 1 byl v provozu od roku 1996 až do 31. října 2019.
Fotografie č. 1: Karosa B 732 ev. č. 1, vyfotografována na konečné zastávce Perknov:
Fotografie č. 2: Karosa B 732 ev. č. 1, vyfotografována na ul. Rozkošská.
Fotografie č. 3: Karosa B 732 ev. č. 1, vyfotografována v městské části Termesivy.
Fotografie č. 4: Karosa B 732 ev. č. 1, vyfotografována na ul. Na Spravedlnosti.
Poslední pravidelně nasazováný autobus Karosa B 732 ev. č. 1 na linky MHD v České republice byl vyfotografován na frekventováne zastávce v Havlíčkově Brodě - Havlíčkovo náměstí.
Tento vůz však byl původně odstaven již na konci roku 2018, na městské lince č. 6 však od února 2019 došlo v její trase k dlouhodobé výluce (stavební práce na komunikaci), a kvůli prodloužení trasy linky nastala zvýšená potřeba počtu vozů, díky níž byl vůz opět zařazen do provozu. Vůz tedy jezdil v pracovních dnech až do posledního říjnového dne na děleném pořadí linky č. 6, vedené v trase Dopravní terminál – Termesivy. Po ukončení jeho provozu bude vůz odprodán zájemci, který nabídne nejvyšší finanční nabídku. Připomeňme, že v současné době havlíčkobrodský dopravce obnovuje i další autobusy z vozového parku, a to konkrétně za nový model Iveco Urbanway 12 M.
Poslední pravidelně nasazováný autobus Karosa B 732 ev. č. 1 na linky MHD v České republice byl vyfotografován na zastávce Dopravní terminál v Havlíčkově Brodě.
V České republice již tedy v pravidelném provozu na linkách MHD nenajdeme žádnou ,,krátkou“ Karosu B 731/732. U kloubových Karos řady 741 zůstává jejich posledním provozovatelem Dopravní podnik České Budějovice, který ještě do pravidelného provozu nasazuje zmíněný typ evidenčního čísla 127.
Fotografie č. 1: Karosa B 732 ev. č. 1, vyfotografována na ul. ul. Perknovská.
Fotografie č. 2: Karosa B 732 ev. č. 1 - interiér.
Fotografie č. 3: Karosa B 732 ev. č. 1, vyfotografována na zastávce Termesivy, rozcestí.
Vozový park Technických služeb Havlíčkův Brod | ||||
Typ vozidla | Evidenční číslo | Registrační zančka | Rok zařazení | Rok vyřazení |
Karosa B 732.1656 | 1 | HB 84-66 | 1996 | 2019 |
Karosa B 732.1654 | 2 | HB 84-67 | 1995 | 2017 |
Karosa B 732.1654 | 3 | HB 84-68 | 1995 | 2014 |
SOR C 7.5 | 4 | HB 84-69 | 1995 | 2012 |
SOR C 7.5 | 5 | HB 84-70 | 1995 | 2010 |
Karosa B 734.00 | 6 | HB 85-83 | 1996* | 2005 |
Karosa-Renault Citybus 12 M | 7 | HBA 15-31 | 2000 | |
Irisbus Citybus 12 M | 8 | 1J9 8922 | 2004 | |
Irisbus Citelis 12 M | 9 | 2J6 0646 | 2006 | |
Irisbus Crossway LE 12 M CITY | 10 | 3J5 4173 | 2009 | |
Irisbus Crossway LE 12 M CITY | 11 | 4J3 0480 | 2011 | |
Irisbus Citelis 12 M | 12 | 5J2 6051 | 2013 | |
Iveco Urbanway 12 M | 13 | 5J9 0904 | 2015 | |
Iveco Urbanway 12 M | 14 | 6J2 2529 | 2017 | |
Iveco Urbanway 12 M | 15 | 6J3 0905 | 2018 | |
*Vůz zařazen v roce 1981, majitelé ČSAD Chomutov, poté ČAD-DP Chomutov. Od roku 1996 TS Havlíčkův Brod |